Skip to content
مزایای گذرنامه کانادایی چیست؟

تاریخ انتشار

شرکت مشاوره مهاجرتی جهانی- هنلی و پارتنرز – گذرنامه کانادایی را به عنوان معترفترین هفتمین گذرنامه در جهان رتبه بندی کرده است و آن را در کنار گذرنامه های ایالات متحده، لهستان، یونان و چکی قرار داده است.

براساس گزارش، گذرنامه کانادایی به شما امکان مسافرت بدون ویزا به 183 کشور را می دهد که این یکی از پیشترین ها در جهان است. امسال قرار گرفتن آن معترفترین گذرنامه به گذرنامه سنگاپوری (که به 193 کشور دسترسی دارد) رسیده است و ژاپن در پی آن (با دسترسی به 192 کشور) است. گذرنامه افغانستان امسال آخرین رتبه را کسب کرده است و به 27 کشور بدون ویزا دسترسی دارد.

نیاز به کمک گذرنامه و شهروندی کانادا دارید؟ با شرکت حقوقی مهاجرتی کوهن مشاوره حقوقی رایگان دریافت کنید.

سفر با گذرنامه کانادایی
داشتن گذرنامه کانادایی بر روی فعالیت های مسافرتی شما تأثیر می گذارد. با آن، خروج یا ورود بدون محدودیت به کانادا بدون نیاز به مجوزها، ویزاها یا محدودیت های سفر مجاز است. با این حال، تنها شهروندان کانادایی و والدین کودکان زیر ۱۸ سال واجد شرایط برای دریافت گذرنامه هستند، نه مقیمین دائمی یا افراد با وضعیت موقت.

همانطور که قبلا ذکر شد، دارندگان گذرنامه کانادایی از سفر بدون ویزا به بیش از 183 مکان در سراسر جهان لذت می برند، جاهایی از جمله:

ایالات متحده
انگلیس
منطقه شنگن
استرالیا و نیوزلند
کره جنوبی
سنگاپور
ژاپن
برزیل و
امارات متحده عربی
شما نیازی به ارائه گذرنامه فعلی خود ندارید اگر برای گذرنامه کانادایی درخواست دهید. کاناادا دو شهروندی را پذیرفته و بنابراین اجازه دو یا چند گذرنامه (اگر کشور مادری شما همچنین سیاست دو شهروندی داشته باشد) را می دهد. بنابراین، شما می توانید تعدادی گذرنامه که برای آنها واجد شرایط هستید را داشته باشید.

نمایش خبر  در حال تحصیل در کاناد هستید؟ زبان انگلیسی خود را با CAEL اثبات کنید!

شما باید ابتدا شهروند شوید.
به دست آوردن شهروندی یک پیش نیاز برای دریافت گذرنامه کانادایی است. این شامل مراحل مختلفی است.

شما باید ابتدا مقیم دائم کانادا باشید و با قوانین حضور فیزیکی کشور مطابقت داشته باشید. به عنوان مثال، باید نشان دهید که حداقل سه سال از پنج سال گذشته در کانادا زندگی کرده اید که معادل حدود ۱۰۹۵ روز است.

در صورت صلاحیت، شما باید همچنین مالیات های خودتان را ارسال کنید. برای بیان توانایی های تواصل و ارتباطات خود، گذرنامه کانادایی از گذرنامه افراد کانادایی از ۱۸ سال به بالا بهره مند است، عبور از یک آزمون شهروندی کانادایی و اثبات مهارت های زبان خودی نیز ضروری است.

اگر چه وضعیت اقامت دائمی شما به شکل دیگریبدست امده باشد، این شرایط باید برآورده شوند. به طور کلی، نیاز به گذشتن حداقل سه سال برای کسب شهروندی کانادا وجود دارد، اگر از طریق عادی پیگیری شود.

توجه کنید که اگر شما فرزند مستقیم یک شهروند کانادایی (که در زمان تولد شما شهروند بود) هستید، ممکن است وضعیت شهروندی خود را از والدین خود به ارث ببرید.

چگونه گذرنامه کانادایی را بدست آوریم
با انجام مراسم شهروندی و گرفتن گواهینامه شهروندی خود می توانید برای گذرنامه درخواست کنید. هر شهروند کانادا از این سند قانونی می تواند درخواست کند و اغلب بی اهل شدن شما برای دریافت آن نادر است. با این حال، اگر شما نابخرد محسوب شوید شهروندی شما ممکن است به دلیل ناسنجیدگی در برنامه شما لغو شود و یا اگر نگرانی در مورد امنیت، نقض حقوق بشر یا حقوق بین الملل، یا ارتباط با جرایم سازمان یافته در ارتباط با برنامه شما وجود داشته باشد. .

نمایش خبر  آیلتس: کدام آزمون برای اقامت دائم کانادا لازم است؟

فرآیند درخواست گذرنامه کانادایی نیازمند اسناد خاص است. گواهینامه شهروندی شما از مهم ترین اسناد است و باید کپی اصلی آن را در برنامه ارائه دهید. حتی کانادایی هایی که در کانادا به دنیا آمده اند نیز باید شناسنامه خود را به عنوان اثبات شهروندی خود ارائه دهند.

شما باید چندین اسناد در فرم درخواست خود داشته باشید ، شامل:

اثبات شهروندی کانادا (گواهینامه شهروندی یا شناسنامه تولد کانادایی فقط)
هر گواهینامه شهروندی کانادایی معتبر یا سایر اسناد مسافرتی صادر شده به نام شما (مانند سند مسافرتی پناهندگان یا گواهی هویت)
دو رفرنس به ازای درخواست گذرنامه شما
سندی که هویت شما را تأیید می کند
دو عکس شناسایی مشابه اندازه گذرنامه

علاوه بر این، هنگام درخواست اولیه گذرنامه خود، نیاز به یک ضامن دارید. یک ضامن باید الزامات خاصی داشته باشد که می تواند بر اساس نوع گذرنامه و مکان ارسال درخواست شما تغییر کند.

شما می توانید برای درخواست گذرنامه آنلاین درخواست کنید و فرآیند را در یک مرکز خدمات کانادا تکمیل کنید، با تعیین وقت پیش از این یا از طریق خدمات ورودی.

مدت زمان رسیدگی گذرنامه
نیاز به گذرنامه های جدید و تجدید نظر گذرنامه میان کاناداییان در حال حاضر بسیار بالا است، به دلیل کاهش محدودیت های مسافرتی که توسط ویروس کرونا در سراسر جهان ایجاد شده است.

دولت کانادا اخیراً یک ابزار برای پیگیری زمان رسیدگی به پرونده ها معرفی کرده است. در حال حاضر، این نشان می دهد که زمان لازم برای پردازش یک برنامه گذرنامه از داخل کانادا ممکن است از خدمات معمولی (10-20 روز کاری) تا پردازش فوری، که ممکن است هر جا از 2-9 روز، یا حداقل تا پایان روز بعد اخذ کند.

نمایش خبر  چگونه از نیجریه اسپانسر همسر خود شویم 

بنابراین، اگر قصد دارید در آینده نزدیک به خارج از کانادا سفر کنید، توصیه می شود که فرآیند درخواست را به صورت پیشرو آغاز کنید.

مزایای دیگر
علاوه بر مسافرت بدون محدودیت، گذرنامه کانادایی چندین مزیت دیگر ارائه می دهد. با گذرنامه، به عنوان یک شهروند کانادایی شناخته خواهید شد و از همه حقوق و آزادی های هر شهروند بهره مند خواهید شد؛ به طور خاص، صالحیت برای رأی دادن در انتخابات، دنبال کردن دفاتر سیاسی و صالحیت برای شغل هایی که ممکن است نیاز به تصویب های امنیتی بالاتر داشته باشد، دارید.

یک مزیت مهم دیگر این است که درگیری در تمدید وضعیت هر پنج سال از بین می رود (چیزی که معمولاً برای مقیمین دائمی ضروری است). سرانجام، شهروندان جدید همچنین برای سال اول از شهروندی جدید خود در کانادا استفاده مجانی می کنند. بیشتر از 80٪ مقیمان دائمی کانادا به دلیل این مزای در این کشوره مانده اند.

درخواست گذرنامه خود
درخواست گذرنامه کانادایی شما یک گام مهم در بهره مندی از تمام حقوق شهروندی کانادا است. همچنین به عنوان هرگونه مرحله دیگر در فرآیند مهاجرت باید به دقت رعایت شود، زیرا هرگونه اشتباه (شناخته شده یا ناشناخته) می تواند مجازات های جدی را نشان دهد، حتی احتمالاً از دست دادن وضعیت. به همین دلیل، بسیاری از افراد تصمیم به استخدام وکلای مهاجرت می گیرند تا برنامه های گذرنامه خود را رسیدگی کنند، نه تنها برای اطمینان از رعایت بهترین شیوه ها، بلکه برای آرامش ذهنی که خدمات آنها می توانند فراهم کنند.