Skip to content
آیلتس: کدام آزمون برای اقامت دائم کانادا لازم است؟

تاریخ انتشار

اگر قصد اقامت دائم در کانادا را دارید، دانستن اینکه در کدام آزمون آیلتس باید شرکت کنید و چگونه برای آن به بهترین شکل آماده شوید، ضروری است.

برای درخواست PR (اقامت دائم) کانادا، باید مهارت زبان انگلیسی خود را با شرکت در آزمون آیلتس اثبات کنید.

 دو نسخه مختلف از آیلتس وجود دارد: آیلتس آکادمیک و آیلتس عمومی آموزش.

 برای درخواست اقامت دائم کانادا، باید دوره آیلتس جنرال را بگذرانید.  آموزش عمومی آیلتس توانایی‌های شما را برای استفاده از زبان انگلیسی در زمینه‌های روزمره ارزیابی می‌کند.

فرمت آزمون آموزش عمومی آیلتس

آزمون چهار بخش دارد و شما باید همه آنها را امتحان کنید.  زمان کل آزمون تقریباً 2 ساعت و 45 دقیقه است.

خواندن (60 دقیقه – 40 سوال)

بخش Reading شامل 40 سوال است که به سه بخش تقسیم می شود که برای آزمایش طیف گسترده ای از مهارت های خواندن طراحی شده است.

 بخش 1 (بازمانده اجتماعی) ممکن است شامل دو یا سه متن کوتاه یا چندین متن کوتاه‌تر باشد که به بقای زبانی پایه به زبان انگلیسی مرتبط هستند، مانند اطلاعیه‌ها، آگهی‌ها، بروشورهای دانشگاه و فهرست‌های محل اقامت.

 بخش 2 (بقا در محل کار)، بر زمینه محل کار تمرکز دارد، بنابراین متون ممکن است شامل شرح شغل، قراردادها، سیاست های کاری، دستورالعمل ها، توسعه کارکنان و مواد آموزشی باشد.

 بخش 3 (خواندن عمومی) شامل یک متن طولانی تر و پیچیده تر از علاقه عمومی است.  انواع متن شامل مقالات روزنامه و مجله، عصاره کتاب یا متون اینترنتی در مورد موضوعات مختلف است.

 هر پاسخ 1 نمره دارد و اگر پاسخی را خالی بگذارید جریمه نمی شوید.

نوشتن (60 دقیقه)

در این بخش دو وظیفه وجود دارد: وظیفه 1 و وظیفه 2.

وظیفه 1: نوشتن نامه

موقعیتی به شما ارائه می شود و از شما خواسته می شود نامه ای بنویسید و اطلاعاتی را بخواهید یا وضعیت را توضیح دهید.  نامه ممکن است شخصی، نیمه رسمی یا رسمی باشد و باید حداقل 150 کلمه داشته باشد.  نوشته شما بر اساس چهار معیار ارزیابی می شود: موفقیت در کار، انسجام و انسجام، منبع واژگانی، محدوده دستوری و دقت.

نمایش خبر  چگونه دانشگاه خود را در کانادا انتخاب کنید

وظیفه 2: انشا نویسی

از شما خواسته می شود در پاسخ به یک دیدگاه، استدلال یا مشکل، یک مقاله گفتمانی بنویسید.  موضوعات مورد علاقه عمومی هستند و متن باید حداقل 250 کلمه باشد.  نوشته شما بر اساس پاسخ به کار، انسجام و انسجام، منابع واژگانی، محدوده دستوری و دقت ارزیابی خواهد شد.

گوش دادن (تقریبا 30 دقیقه – 40 سوال)

در این بخش از آزمون، شما به ضبط‌های انگلیسی‌زبان مادری با لهجه‌های مختلف گوش می‌دهید و در حین گوش دادن، پاسخ‌های خود را به یک سری سؤالات روی برگه سؤال می‌نویسید.

 فقط یک بار می توانید به صداهای ضبط شده گوش دهید و در صورت شرکت در آیلتس روی کاغذ، ده دقیقه در پایان آزمون به شما فرصت داده می شود تا پاسخ های خود را به یک پاسخنامه منتقل کنید.

 چهار صدای ضبط شده را خواهید شنید:

  • ضبط 1 – مکالمه بین دو نفر که در یک زمینه اجتماعی روزمره اتفاق می افتد.
  •  ضبط 2 – یک مونولوگ که در یک زمینه اجتماعی روزمره، به عنوان مثال.  سخنرانی در مورد امکانات محلی
  •  ضبط 3 – مکالمه بین حداکثر چهار نفر که در زمینه آموزشی یا آموزشی، به عنوان مثال.  یک معلم دانشگاه و یک دانشجو در حال بحث در مورد یک تکلیف.
  •  ضبط 4 – یک مونولوگ در مورد یک موضوع دانشگاهی، به عنوان مثال.  یک سخنرانی دانشگاهی

هر پاسخ 1 نمره دارد و اگر پاسخی را خالی بگذارید جریمه نمی شوید.

صحبت کردن (بین 11 تا 14 دقیقه)

آزمون Speaking یک مصاحبه حضوری با ممتحن است.  این به سه بخش تقسیم شده است و هر بخش به شما این شانس را می دهد که مهارت های انگلیسی خود را به روش های مختلف نشان دهید.

  • قسمت 1 (4 تا 5 دقیقه) – ممتحن از شما سوالاتی در مورد زندگی روزمره و سایر موضوعات روزمره مانند کار، مطالعه، سرگرمی ها، دوست داشتن ها و دوست نداشتن ها و غیره می پرسد.
  •  قسمت 2 (1 تا 2 دقیقه) – ممتحن موضوعی را برای صحبت در کارت وظیفه به شما می دهد و به شما 1 دقیقه فرصت می دهد تا سخنرانی خود را آماده کنید که باید بین یک تا دو دقیقه طول بکشد.  مجدداً، سؤالات در مورد موضوعات آشنا و روزمره هستند.
  •  قسمت 3 (4 تا 5 دقیقه) – ممتحن بحثی را با شما شروع می کند که مربوط به موضوعی است که در قسمت 2 درباره آن صحبت کرده اید. از شما خواسته می شود در مورد چیزها نظر بدهید و آنها را توجیه کنید.
نمایش خبر  آیا علت پزشکی خاصی وجود دارد که موجب عدم صلاحیت من برای ورود به کانادا شود؟

صحبت شما بر روی روانشناسی و انسجام، منابع واژگانی، دامنه گرامری و دقت و تلفظ و تلفظ ارزیابی خواهد شد.

نکات مهم در مورد نحوه بهترین آمادگی برای آزمون عمومی آیلتس

فرمت آزمون را با جزئیات درک کنید

برای دستیابی به نمره ای که برای درخواست اقامت دائم نیاز دارید، ضروری است که با فرمت آزمون آشنا شوید.  شما باید مطمئن شوید که دقیقاً می دانید چه کاری از شما انتظار می رود و چگونه هر بخش از آزمون ساختار، زمان بندی و نمره گذاری شده است.

 ممکن است در حال حاضر سطح زبان انگلیسی عالی داشته باشید، اما اگر نمی دانید آزمون چگونه کار می کند، به احتمال زیاد برای انجام دادن وظایف به موقع یا اشتباه متوجه خواهید شد که از شما خواسته می شود انجام دهید یا بدتر از همه، در طول آزمون دچار وحشت می شوید.  زیرا با وظایفی روبرو می شوید که انتظار انجام آنها را نداشتید.

 بنابراین، ابتدا برای مطالعه آزمون وقت بگذارید.  می توانید نمونه سوالات تستی را از اینجا دانلود کنید تا به شکل واضحی در مورد فرمت آزمون و آنچه در هر قسمت باید انتظار داشته باشید به دست آورید.

نقاط ضعف خود را شناسایی کرده و روی آنها تمرکز کنید

وقتی نوبت به آمادگی برای آیلتس می‌رسد، تمرین انجام کارهایی که قبلاً در آن مهارت دارید آسان است، اما تمرکز روی کارهایی که هنوز قادر به انجام آن نیستید دشوارتر است.

 سعی کنید بیشتر زمان آماده سازی خود را صرف حوزه های زبانی، مهارت ها و بخش های آزمونی کنید که نسبت به آنها اطمینان ندارید.  به عنوان مثال، اگر قبلاً چندین تست تمرین گوش دادن را انجام داده اید و در مورد مهارت های شنیداری خود اطمینان دارید، انرژی خود را به سمت مناطقی که به توجه شما نیاز دارند هدایت کنید زیرا آن ها نیز ارزیابی خواهند شد.

نمایش خبر  پنج استان دعوت‌نامه‌های بیشتری در آخرین نتایج مهاجرت استانی صادر کردند

 نقاط ضعف خود را شناسایی کنید و ابتدا روی آنها کار کنید.  ممکن است بخواهید در آزمون پیشرفت آیلتس شرکت کنید تا به شما در آماده سازی و درک زمینه هایی که نیاز به بهبود یا تمرکز دارید کمک کند.

روی بهبود انگلیسی عمومی خود کار کنید، نه فقط مهارت های آیلتس.

اگر 100% با فرمت آزمون آشنا نیستید و استراتژی های آزمون مربوطه را توسعه نمی دهید، ممکن است نمره آیلتس مورد نیاز برای درخواست روابط عمومی را دریافت نکنید.  در حالی که این درست است، شما هنوز هم باید زمانی را به بهبود توانایی های عمومی زبان انگلیسی خود اختصاص دهید.

 مهارت‌های آزمون و زبان به یک اندازه مهم هستند، بنابراین با شرکت در آزمون‌ها و دوره‌های تمرینی و همچنین نمایش و استفاده از زبان انگلیسی تا آنجا که می‌توانید بهترین استفاده را از آمادگی خود ببرید.  گوش دادن، خواندن، نوشتن و صحبت کردن به طور منظم برای آمادگی برای آزمون.

 می توانید با ترکیب سرگرمی های خود با توسعه زبان آن را سرگرم کننده کنید.  به عنوان مثال، اگر به باغبانی علاقه دارید، می توانید ویدیوهای باغبانی را در YouTube تماشا کنید یا مقالات مرتبط را بخوانید.

 احساس نکنید که آزمون های تمرینی آیلتس باید تنها کاری باشد که برای آماده شدن باید انجام دهید.  زمانی را صرف بهبود مهارت های زبانی خود نیز کنید، این همان مهارت هایی است که برای زندگی در دنیای واقعی پس از اخذ اقامت دائم کانادا به آن نیاز خواهید داشت.