ردکردن این
چگونه از نیجریه اسپانسر همسر خود شویم 

تاریخ انتشار

راهنمای مهاجرت خانوادگی برای کانادایی‌هایی که می خواهند از نیجریه اسپانسر همسر یا پارتنر خود باشند.

اگر شما می خواهید از نیجریه اسپانسر همسر یا پارتنر خود باشید، اولین قدم این است که مطمئن شوید که شما و عشق واقعی¬تان واجد شرایط هستید.

برای داشتن شرایط اسپانسری همسرتان، نیاز است بیش از 18 سال سن داشته باشید، شهروند یا مقیم دائم کانادا باشید، و قادر باشید از لحاظ مالی از خود و خانواده تان پشتیبانی کنید. این موضوع شامل همسر و فرزندان تحت تکفل شما می شود.

برای درک بهتر موضوع، شما می توانید از خارج کانادا از همسر خود حمایت مالی کنید، اما تنها به شرطی که شما یک شهروند کانادا باشید. افرادی که اقامت دائم دارند باید همسران خود را از داخل کانادا حمایت مالی کنند، حتی اگر عشق واقعی آنها خارج از کشور باشد.

اگر شما در کبک زندگی می کنند، باید واجد شرایط در سطح استان نیز باشید. وبسایت دولت کبک اطلاعات مورد نیاز برای حمایت مالی از پارتنر شما در کبک را ارئه می دهد.

برای برآورده شدن نیازهای درآمدی، شما نمی توانید بخاطر دلایلی غیر از معلولیت، کمک های اجتماعی دریافت کنید. با این حال اگر شما مزایای زایمان، والد بودن یا بیماری را دریافت می کنید، هنوز هم می توانید واجد شرایط حمایت مالی باشید. مزایای دیگر مانند بیمه اشتغال و کمک های آموزشی فدرال، منابع واجد شرایط درآمد نیستند.

در اغلب موارد، درآمد حداقلی برای حمایت مالی از همسران، پارتنر قانونی و کودکان وجود ندارد. موارد بسیار خاصی وجود دارد که در آنها شما باید یک درآمد حداقلی که هر ساله توسط دولت تعیین می شود را برآورده کنید. به طور کلی، این مورد تنها در صورتی اعمال می شود که پارتنر مورد حمایت شما، فرزند تحت تکفلی داشته باشد که او نیز فرزند تحت تکفل خود را داشته باشد.

نمایش خبر  نامه یPort of Entry چیست؟

 

 چه چیزی می تواند مانع حمایت مالی من از همسرم شود؟

 

برخی شرایط خاصی می توانند مانع اسپانسر شدن شما شوند. به جز جرایم خشونت آمیز، ممکن است به دلایل غیر مجرمانه نیز واجد شرایط حمایت مالی نباشید. شاید موفق به پرداخت وام مهاجرت نشده باشید، در حال ورشکستگی باشید و یا تخلیه نکرده باشید، و یا اگر از یک همسر دیگر ظرف سه سال از درخواست خود حمایت مالی کرده باشید. اینها فقط برخی از عواملی هستند که می توانند واجد شرایط بودن شما را تحت تاثیر قرار دهند.

همچنین، اگر شما یک همسر اسپانسر شده بودید که اکنون اقامت دائم کانادا را دریافت کرده‌اید، نمی توانید ظرف مدت پنج سال پس از ورود خود، اسپانسر یک همسر جدید شوید.

هنگامی که مشخص کردید که واجد شرایط هستید، گام بعدی این است که مطمئن شوید که پارتنر شما در کانادا امکان دریافت پذیرش دارد.

 

 آیا همسرم واجد شرایط دریافت حمایت مالی است؟

همسر شما باید بالای ۱۸ سال سن داشته باشد و شرایط سابقه، مسائل امنیتی و همچنین معاینات پزشکی را بگذراند.

اداره دولتی که درخواست‌های مهاجرت را پردازش می‌کند، تحت عنوان اداره مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا (IRCC)، بررسی می‌کند که آیا همسر شما از طریق بررسی‌های پزشکی و امنیتی پس‌زمینه قابل پذیرشی دارد یا خیر. افرادی که محکومیت های کیفری دارند معمولاً اجازه ندارند به کانادا بیایند، اما ممکن است گزینه هایی برای از سر گذراندن عدم پذیرش کیفری وجود داشته باشد.

افسر مهاجرت که پرونده شما را مدیریت می کند همچنین می خواهد ببیند که شما و پارتنرتان در یک رابطه واقعی هستید یا خیر. آنها به طور کلی می خواهند از پذیرش افرادی که به تازگی و تنها با هدف دریافت اقامت دائم کانادا ازدواج می‌کنند، خودداری کنند.

 

 حمایت مالی خارج از کشور در مقابل حمایت مالی داخل کشور برای ساکنان نیجریه

اگر پارتنر نیجریه ای شما در طول فرآیند حمایت مالی در خارج از کشور زندگی می کند، شما یک متقاضی خارج از کشور در نظر گرفته می شوید. اگرچه این امکان برای شهروندان کانادایی وجود دارد که در طول فرآیند اسپانسرینگ در نیجریه زندگی کنند، اما باید نشان دهید که شما و پارتنرتان در صورت تایید اقامت دائم، هر دو به کانادا مهاجرت خواهید کرد.

نمایش خبر  بهترین مشاغل کانادا برای دارندگان مجوز کار معاف از LMIA

با این حال، اگر شما و پارتنرتان در کانادا زندگی می کنید، احتمالاً به عنوان متقاضی داخل کشور مورد بررسی قرار خواهید گرفت. هنگام درخواست از داخل کانادا، همسر شما ممکن است واجد شرایط مجوز کار باز باشد.

 

 چه مدارکی از نیجریه نیاز دارید؟

اداره IRCC این دستورالعمل ها را به طور منظم تغییر می‌دهد. مدارک مورد نیاز برای اتباع خارجی به وضعیت اقامت، محل ارسال درخواست و شاید حتی سوابق مساقرت شما بستگی دارد. دولت یک راهنمای کاربردی با اطلاعات دقیق تر و به روز ارائه می دهد.

علاوه بر راهنمای درخواست، IRCC یک چک لیست اسناد ارائه می دهد که فرم ها و دستورالعمل های مورد نیاز برای درخواست خود را به شما نشان می دهد. این چک لیست نیز تغییر می کند، بنابراین مهم است که قبل از ارسال تمام مدارک مجددا بررسی شود.

در زمان نگارش این مقاله، در اینجا چک لیستی در مورد نوع اسنادی که برای درخواست های حمایت مالی از همسر نیجریه ای نیاز است، آمده است. این با فرض عدم نیاز به ارائه اسناد از کشورهای دیگر است.

دو فرم اضافی وجود دارد که ساکنان نیجریه باید پر کنند: تاریخچه مسافرت‌ها و خدمت سربازی.

شما و اعضای خانواده‌تان که بالای ۱۸ سال دارند، باید فرم تاریخچه سفر به نام IMM 5562 را پر کنید. در آنجا همه سفرهایی را که در ۱۰ سال گذشته از نیجریه انجام داده اید را گزارش می دهید.

فرم خدمت سربازی که با نام IMM 5546 شناخته می شود، برای هرکسی که در درخواست شما بوده و تا کنون در خدمت سربازی، ارتش، نیروهای دفاعی یا واحد پلیس خدمت کرده است، می باشد. اگر مجبورید این فرم را پر کنید، باید یک کپی از کارت سربازی یا دفترچه خود را به همراه صفحات خالی ارسال کنید.

نمایش خبر  IRCC مجوز موقت را تا 2023 فوریه برای دارندگان TRV داخل کانادا برای سیاست‌های کاری تمدید می‌کند

 

همچنین اداره IRCC دستورالعمل های ویژه ای برای شناسنامه افراد نیجریه‌ای دارد. اگر شناسنامه همسر یا فرزندان شما در زمان تولد صادر نشده، باید این احکام تکمیلی را نیز ارائه دهید:

– سایر اسناد رسمی همراه با نام والدین؛

– اسناد مدرسه حاوی اسامی والدین یا توضیح در صورت در دسترس نبودن مدارک؛ و

– یک کپی از دفتر خانه

 

 بعد از ارسال درخواست چه اتفاقی می افتد؟

زمانی که IRCC درخواست تکمیل شده‌ی شما را دریافت کرد، پردازش شروع می شود. اگر افسر متوجه شود که درخواست شما ناقص است، آن را به شما برمی گردانند و شما باید دوباره آن را ارسال کنید.

اداره IRCC یک استاندارد ۱۲ ماهه برای پردازش درخواست های اسپانسرینگ همسر دارد، اگرچه ممکن است بیشتر طول بکشد.

در طول دوره پردازش، IRCC از همسر خارجی درخواست بیومتریک و معاینات پزشکی می کند. شما ۳۰ روز فرصت دارید تا آنها را ارسال کنید. IRCC همچنین ممکن است در هر زمان درخواست اطلاعات بیشتر یا مصاحبه حضوری داشته باشد.

تا زمانی که IRCC درباره درخواست شما تصمیم نگیرد، می توانید وضعیت درخواست خود را به صورت آنلاین پیگیری و به روز کنید. IRCC دستورالعمل‌هایی درباره آخرین مراحلی که همسر خارجی یا پارتنر قانونی باید انجام دهد تا اقامت دائم بگیرید، برای شما ارسال می‌کند.

آخرین مرحله تکمیل فرآیند ورود به کانادا است. پس از آن شما به طور رسمی به کانادا مهاجرت کرده اید.