Skip to content
دارندگان PGWP می توانند برای مجوز کار آزاد جدید درخواست دهند

تاریخ انتشار

برخی از دارندگان PGWP منقضی شده اکنون می توانند برای مجوز کار آزاد جدید درخواست دهند.

کانادا دستورالعمل‌هایی را منتشر کرده است که چگونه برخی از دارندگان مجوز کار پس از فارغ‌التحصیلی می‌توانند برای مجوز کار آزاد جدید درخواست دهند یا مجوزی را که در حال حاضر دارند تمدید کنند.

 وزیر مهاجرت شان فریزر در ابتدا این اقدام ویژه را در آوریل اعلام کرد.  هفته گذشته، وزیر تأیید کرد که یک مشکل فنی باعث تأخیر در انتشار دستورالعمل‌های بیشتر شده است.

 اگر PGWP شما بین 20 سپتامبر 2021 و 31 دسامبر 2022 منقضی شود، دستورالعمل ها به شما مربوط می شود. به طور معمول، PGWP ها یک معامله یکباره هستند.  فارغ التحصیلان بین المللی از برنامه های تمام وقت واجد شرایط می توانند تا سه سال مجوز کار آزاد دریافت کنند.  با این حال، اقدام جدید به دارندگان PGWP واجد شرایط اجازه می‌دهد تا مجوز کار خود را تمدید کنند یا برای یک مجوز کار آزاد جدید برای ۱۸ ماه دیگر درخواست دهند.

 IRCC می‌گوید که نمی‌توانید برای این مجوز کار در بندر ورودی درخواست دهید.  تمام درخواست های مجوز کار برای این سیاست عمومی باید تا 31 دسامبر 2022 به صورت آنلاین ارسال شود.

 افرادی که در حال حاضر در کانادا هستند نیز می توانند در دوره موقت در حالی که مجوز آنها تمدید شده یا مجوز جدیدی صادر می شود، کار کنند.

این اقدامات به طرق مختلف بر متقاضیان فردی تأثیر می گذارد.  مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا  سناریوهای زیر را ارائه می دهد:

  1. 1.     PGWPشما از 2 اکتبر 2022 تا 31 دسامبر 2022 منقضی می شود، آدرس شما به روز است و پاسپورت شما تا آوریل 2024 معتبر است.

شما نیازی به انجام کاری ندارید.  هنگامی که یک پیام ایمیل از IRCC برای تأیید آدرس پستی خود دریافت می کنید، پاسخ ندهید.  مجوز کار به روز شده صادر می شود و تا اواسط اکتبر به آدرس پستی شما ارسال می شود.

  • 2.     PGWP شما از 2 اکتبر 2022 تا 31 دسامبر 2022 منقضی می شود، اما باید آدرس و/یا اعتبار گذرنامه خود را به روز کنید.

IRCC برای تأیید آدرس پستی شما یک پیام ایمیل برای شما ارسال می کند.  دستورالعمل های ایمیل را دنبال کنید تا به IRCC اطلاع دهید که آدرس پستی شما باید به روز شود.

 اگر اعتبار پاسپورت شما به IRCC اجازه نمی دهد مجوز کار شما را تا 18 ماه تمدید کند، این ایمیل اولیه را دریافت نخواهید کرد، اما در ماه سپتامبر یک ایمیل جداگانه دریافت خواهید کرد.

 اگر نیاز به به روز رسانی آدرس پستی یا اطلاعات پاسپورت خود دارید، دستورالعمل هایی را در ماه سپتامبر از طریق ایمیل در مورد نحوه به روز رسانی آدرس پستی و اعتبار گذرنامه در حساب آنلاین خود دریافت خواهید کرد.  یک فرصت دو هفته ای برای انجام این کار خواهید داشت.  اگر این اطلاعات را به روز کنید، تا اواسط نوامبر مجوز کار به روز شده را از طریق پست دریافت خواهید کرد.

نمایش خبر  مزایای گذرنامه کانادایی چیست؟

 برای اطمینان از اینکه می‌توانید از مزایای آن بهره مند شوید، اعتبار گذرنامه خود را بررسی کنید و اگر قبل از 2 آوریل 2024 منقضی شود برای تمدید آن اقدام کنید. اگر با استفاده از یک برنامه کاغذی برای PGWP خود درخواست داده‌اید، مطمئن شوید که درخواست خود را به حساب آنلاین خود مرتبط کرده‌اید.

  • 3.     PGWP شما از 2 اکتبر 2022 تا 31 دسامبر 2022 منقضی می شود، اما نمی توانید آدرس یا اعتبار پاسپورت خود را به روز کنید.

برای تمدید مجوز کار خود باید به صورت آنلاین درخواست دهید.  می توانید مجوز کار دریافت کنید که تا تاریخ انقضای پاسپورت خود تمدید شده است، یا می توانید منتظر بمانید تا زمانی که پاسپورت خود را تمدید کنید درخواست دهید.

  • PGWP شما از 2 اکتبر 2022 تا 31 دسامبر 2022 منقضی می‌شود، اما IRCC اصلاً با شما تماسی نداشته است.

اگر تا اواسط سپتامبر پیامی از IRCC دریافت نکنید، به دلیل دیگری واجد شرایط تمدید مجوز کار خود از طریق این فرآیند خاص نیستید، مثلاً اطلاعاتی در مورد پذیرش شما در کانادا به پرونده شما اضافه شده است که نیاز به ادامه دارد.  مرور.  همچنان می‌توانید برای تمدید مجوز کار خود به صورت آنلاین درخواست دهید.

  • PGWP شما منقضی شده است یا از 20 سپتامبر 2021 تا 1 اکتبر 2022 منقضی خواهد شد.

IRCC می‌گوید که باید برای مجوز کار به صورت آنلاین درخواست دهید.  برنامه ها در 2 آگوست 2022 باز می شوند. اگر در کانادا هستید و وضعیت موقت شما نیز منقضی شده است، باید همزمان برای بازگرداندن وضعیت خود اقدام کنید.  تحت این اقدامات ویژه، شما مجاز به بازیابی وضعیت خود هستید، حتی اگر بیش از 90 روز پیش منقضی شده باشد.

 اگر کانادا را ترک کرده باشید و پس از تایید مجدد به کشور بازگردید، واجد شرایط درخواست از خارج هستید.

متقاضیان می توانند در این دوره کار کنند

IRCC اخطارهای ایمیلی را برای دارندگان PGWP که مدارک آنها منقضی شده است یا از 20 سپتامبر 2021 تا 31 دسامبر 2022 منقضی می شود، ارسال خواهد کرد. این ایمیل نشان می دهد که آنها مجاز به کار در کانادا در این مدت هستند.

 کسانی که ایمیل را دریافت می کنند می توانند آن را به PGWP خود پیوست کنند تا به کارفرمای خود نشان دهند که مجاز به کار در کانادا هستند.  این اقدام یک بار برای اطمینان از این است که واجدین شرایط برای دوره کار اضافی 18 ماهه می توانند در حین درخواست مجوز کار جدید به کار خود ادامه دهند یا به نیروی کار بازگردند.  IRCC می گوید این دوره موقت کاری تا 31 مه 2023 قابل اجرا خواهد بود.

نمایش خبر  آیا IRCC به شبکه های اجتماعی من نگاه می کند؟

 IRCC خاطرنشان می کند که این اعلامیه ایمیلی فقط به افراد اجازه کار می دهد.  اگر وضعیت شخص منقضی شده باشد، وضعیت اقامت موقت قانونی را بازیابی نمی کند.  در نظر گرفته شده است تا اطمینان حاصل شود که افرادی که دارای PGWP  منقضی شده اند می توانند در حالی که منتظر مجوز کار باز به روز شده یا جدید هستند، کار کنند.  اگر از وضعیت خارج هستید، باید همزمان با درخواست مجوز کار جدید، برای بازگرداندن وضعیت خود اقدام کنید.  اگر واجد شرایط هستید، حتی اگر بیش از 90 روز از انقضای وضعیت شما گذشته باشد، می توانید برای بازسازی درخواست دهید.

 اگر خارج از کانادا هستید و ویزای اقامت موقت معتبر دارید، امکان بازگشت به کانادا و داشتن مجوز کار وجود دارد.  با این حال، اعلامیه ایمیل مجوز موقت کار، به خودی خود نمی تواند برای بازگشت به کانادا استفاده شود.

مجوزهای کار برای متقاضیان مسیرهای اقامت موقت تا اقامت دائم

متقاضیانی که بخشی از مسیرهای اقامت موقت به اقامت دائم هستند که درخواست اقامت دائم آنها هنوز نهایی نشده است نیز می‌توانند برای مجوز کار آزاد درخواست دهند.  این اقدام تضمین می‌کند که متقاضیان TR2PR در زمانی که منتظر تصمیم برای درخواست اقامت دائم خود هستند، توانایی کار خود را از دست نخواهند داد.

 IRCC می‌گوید: «با اذعان به اینکه رسیدگی به درخواست‌های TR تا PR برای مدتی ادامه خواهد داشت، افرادی که برای مجوز کار آزاد درخواست می‌کنند اکنون می‌توانند مجوزی با تاریخ پایان 31 دسامبر 2024 دریافت کنند، مشروط بر اینکه پاسپورت آنها تا آن تاریخ معتبر باشد.

 همچنین، اداره مهاجرت خاطرنشان کرد که حدود 2500 متقاضی TR به PR قبلاً از طریق این اقدام مجوز کار آزاد دریافت کرده اند.  تاریخ پایان این مجوزهای کار 31 دسامبر 2022 است و دارندگان آن به زودی ایمیلی دریافت خواهند کرد مبنی بر اینکه ممکن است بتوانند مجوز کار خود را با تاریخ اعتبار طولانی تری به روز کنند.

 اگر این کارگران یک آدرس پستی به روز داشته باشند و هنوز در کانادا هستند، مجبور نیستند کاری انجام دهند.  یک مجوز کار به روز شده با تاریخ اعتبار 31 دسامبر 2024، ممکن است برای آنها پست شود.  IRCC می گوید که آنها باید آن را تا اواسط اکتبر دریافت کنند.

 متقاضیانی که گذرنامه آنها قبل از 31 دسامبر 2024 منقضی می شود، این پیام الکترونیکی را دریافت نخواهند کرد و واجد شرایط تغییر مدت مجوز کار فعلی خود از طریق اقدام ویژه نخواهند بود.  آنها هنوز واجد شرایط درخواست هستند و به دنبال مجوز کار طولانی تری هستند، یا با درخواست برای دریافت مجوز کار مطابق با روز انقضای گذرنامه خود یا درخواست پس از به روز رسانی پاسپورت خود.

 اگر فرد نیاز به به روز رسانی آدرس پستی خود داشته باشد، یا اگر از طریق این فرآیند از دریافت آن انصراف دهد، دیگر واجد شرایط این اقدام خاص نخواهد بود.  آنها باید به صورت آنلاین درخواست دهند.

نمایش خبر  بررسی کلی هزینه های اقامت دائم برای مسیرهای مهاجرت اقتصادی در سال 2024

چرا اطلاعیه مهم است؟

این اقدام عمدتاً برای پذیرش داوطلبان دسته تجربه کانادایی است که از سپتامبر 2021 فرصت درخواست مهاجرت از طریق اکسپرس انتری را نداشتند.

 پس از آخرین قرعه کشی فقط در CEC در 21 سپتامبر، مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا، قرعه کشی این کاندیدها را که اغلب دارندگان PGWP هستند، در تلاشی برای رسیدگی به عقب ماندگی در درخواست های مهاجرت متوقف کرد.  تعداد متقاضیان در صف به حدی افزایش یافته بود که IRCC قادر به رسیدگی به این درخواست ها در استاندارد شش ماهه نبود.  قرعه کشی اکسپرس انتری برای همه کاندیدها از 6 ژوئیه از سر گرفته شده است. پس از برگزاری دومین قرعه کشی همه برنامه ها در 20 ژوئیه، IRCC از مجموع 1164 کاندید CEC در ماه جولای دعوت کرده بود.

 به طور معمول، هنگامی که دارنده PGWP به دعوت نامه درخواست برای اقامت دائم پاسخ می دهد، در صورتی که مجوز کار آنها قبل از تصمیم گیری IRCC در مورد پرونده آنها منقضی شود، می توانند واجد شرایط مجوز کار باز پل زدن شوند.  BOWP به متقاضیان مهاجرت اجازه می دهد تا پس از انقضای PGWP یا سایر مجوزهای موقت کار در کانادا بمانند، در حالی که درخواست روابط عمومی آنها در حال بررسی است.

 اگر PGWP در حالی که BOWP در حال پردازش است منقضی شود، متقاضی می تواند از وضعیت حفظ بهره مند شود.  توجه به این نکته مهم است که وضعیت حفظ شده تنها زمانی اعمال می شود که شما به عنوان یک مقیم موقت برای وضعیت اقامت موقت دیگری درخواست دهید.  زمانی که از یک مقیم موقت به یک مقیم دائم می روید اعمال نمی شود، از این رو به BOWP نیاز است.

 IRCC در حال حاضر طرحی را برای ارائه مسیرهای اقامت دائم بیشتر برای ساکنان موقت ارائه می کند.  مطالعات نشان داده‌اند که مهاجران با تجربه کانادایی در سال‌های اولیه پس از فرود، در بازار کار بهتر عمل می‌کنند.

 این نه تنها یک مورد در نامه دستوری وزیر است، بلکه به پیشنهادی که توسط راندیپ سارای، نماینده مجلس مرکز ساری در بریتیش کلمبیا ارائه شده است، به فریزر مهلت داده شده است تا چیزی را ارائه دهد.  از 11 می، وزیر 120 روز فرصت دارد تا استراتژی ای را تدوین و منتشر کند تا به ساکنان موقت بیشتری اجازه اقامت دائم بدهند.

 فریزر در مصاحبه ای با CIC News در 21 ژوئن گفت: «در طول چند ماه آینده، ما باید بتوانیم در مورد اینکه این مسیرها چگونه به نظر می رسند، شفافیت به اشتراک بگذاریم و من واقعاً به دنبال آن هستم، زیرا فکر می کنم این فرصت بزرگی برای کانادا است.