Skip to content
بررسی کلی هزینه های اقامت دائم برای مسیرهای مهاجرت اقتصادی در سال 2024

تاریخ انتشار

ویمال سیواکومار 142 سهم داده های اخیر از مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا (IRCC) نشان می دهد که کانادا در سال 2023، 471,550 مقیم دائم جدید (PRs) را پذیرفت، بیش از 6,000 PR بیشتر از هدف تعیین شده در برنامه سطوح مهاجرت IRCC 2023-2025.

تعداد PR هایی که در سال 2023 در کانادا پذیرفته شده اند، نیز بیش از 33,000 نفر بیشتر از مجموع رسیده در سال 2022 (437,600) است.

از بین بسیاری از مسیرهای اقامت دائم موجود برای شهروندان خارجی که به دنبال شروع یک زندگی جدید در کانادا هستند، بیشتر متقاضیان از طریق مهاجرت اقتصادی خواهند آمد.

در پیگیری این هدف، متقاضیان باید هزینه های مختلفی را بسته به برنامه / مسیری که برای مهاجرت به عنوان یک PR انتخاب می کنند، پرداخت کنند. بنابراین، در زیر فهرست هزینه اقامت دائم برای مسیرهای مهاجرت اقتصادی که توسط IRCC منتشر شده است، ارائه خواهد شد.

توجه: تمام هزینه های ذکر شده در این مقاله به دلار کانادا است

هزینه های کلی مهاجرت اقتصادی به گفته IRCC، هزینه های زیر برای هر یک از موارد زیر اعمال می شود:

پایلوت Agri-food پایلوت مهاجرت اقیانوس اطلس برنامه مهاجرت اقیانوس اطلس Express Entry – کلاس تجربه کانادایی (CEC)، برنامه کارکنان ماهر فدرال (FSWP) و برنامه متخصصین مهارت فدرال (FSTP) برنامه های نامزد استانی (PNPs) پایلوت مهاجرت روستایی و شمالی کارکنان ماهر انتخاب شده کبک هزینه پردازش درخواست: 850.00 دلار

اضافه کردن همسر یا همراه (هزینه پردازش): 850.00 دلار

اضافه کردن یک فرزند وابسته*: 230.00 دلار (برای هر فرزند)

*برای تعریف واژه نامه IRCC از یک فرزند وابسته کلیک کنید، که دپارتمان مهاجرت توضیح می دهد که این یک تعریف قانونی نیست بلکه توصیفی است که قرار است “توضیحات برای کلمات مختلف [استفاده شده] آنلاین” را ارائه دهد.

نمایش خبر  مهاجرت ممکن است به کاهش نرخ بهره به کانادا کمک کند

مسیر مقیم موقت (TR) به PR: شهروندان خارجی که به دنبال تبدیل شدن به PR در کانادا پس از گذراندن مدتی در کشور به عنوان یک TR – به عنوان مثال بر روی یک مجوز تحصیل یا کار – باید همان نوع هزینه ها را مانند سایر متقاضیان مهاجرت اقتصادی پرداخت کنند (به بالا مراجعه کنید) اما با نرخی کمی کاهش یافته. هزینه های TR به PR به شرح زیر است:

هزینه پردازش درخواست: 570.00 دلار اضافه کردن همسر یا همراه (هزینه پردازش): 570.00 دلار اضافه کردن یک فرزند وابسته: 155.00 دلار (برای هر فرزند) سایر هزینه های اقامت دائم کارت های مقیم دائم

هزینه: 50.00 دلار

کارت های PR نوعی سند شناسایی هستند که IRCC برای اثبات وضعیت PR یک شهروند خارجی استفاده می کند. این کارت، که شامل تصویر دارنده کارت است، همچنین چیزی است که PR های کانادایی به عنوان یک سند سفر هنگام ورود به کانادا استفاده می کنند.

برای صفحه اختصاصی ما در مورد کارت های PR به این لینک مراجعه کنید.

سند سفر مقیم دائم (PRTD)

هزینه: 50.00 دلار

یک PRTD چیزی است که مقیمان دائمی کانادایی برای سفر استفاده می کنند وقتی کارت PR معتبری ندارند. بر اساس IRCC، PR ها که “کارت PR یا PRTD را حمل نمی کنند ممکن است نتوانند پرواز، قطار، اتوبوس یا قایق خود را به کانادا سوار شوند.” برای اطلاعات بیشتر در مورد PRTDs اینجا کلیک کنید.

حق اقامت دائم (RPRF)

هزینه: 515.00 دلار

RPRF IRCC هزینه ای است که بیشتر متقاضیان اقامت دائمی کانادا باید هنگام تأیید درخواست خود پرداخت کنند (برای استثناها به لیست زیر مراجعه کنید). این هزینه باید قبل از تبدیل شدن به ی

نمایش خبر  کانادا تا تاریخ 31 مارس 2024، احتمالاً هیچ مجوز مطالعات جدیدی را تصویب نخواهد کرد.