Skip to content
کانادا تا تاریخ 31 مارس 2024، احتمالاً هیچ مجوز مطالعات جدیدی را تصویب نخواهد کرد.

تاریخ انتشار

وزارت امور مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا (IRCC) اصلاحاتی را اعلام کرده است که اهداف آن ایجاد استحکام و کاهش تعداد مجوزهای جدید برای دانشجویان بین‌المللی در سال 2024 است.

این وزارتخانه بر ایالت‌ها حساب باز کرده و قرار است سقف تقریبی 360,000 مجوز مطالعاتی جدید را در سال 2024 اجرا کنند. مگر اینکه ایالت‌ها سریعاً اقدام کنند، احتمالاً تا حداقل تاریخ 31 مارس 2024 مجوزهای مطالعاتی جدیدی صادر نمی‌شوند.

توجه داشته باشید که ممکن است هنوز بتوانید مجوزهای مطالعاتی مرتبط با محدودیا را ارائه دهید.

قبل از اعلام اخیر IRCC، دانشجویان بین‌المللی تنها موظف بودند که پیش از درخواست مجوز مطالعاتی خود یک نامه پذیرش از یک موسسه آموزشی تعیین‌شده (DLI) دریافت کنند.

از تاریخ 22 ژانویه 2024، IRCC اعلام می‌کند که “هر درخواست مجوز مطالعاتی‌ای که به IRCC ارسال می‌شود، همچنین نیازمند یک نامه تصدیق از یک ایالت یا قلمرو است.” توجه داشته باشید که نامه‌های تصدیق باید همراه با نامه پذیرش از DLI کانادایی که یک دانشجوی بین‌المللی امیدوار به حضور در آن است، به IRCC ارائه شود، نه به جای آن.

IRCC امیدوار است که نامه‌های تصدیق به عنوان اثبات اضافی از اعتبار درخواست مجوز مطالعاتی عمل کنند و به‌این‌ترتیب از سالم بودن سیستم دانشجویان بین‌المللی کانادا دفاع کنند. دولت‌های ایالتی و قلمرویی تا 31 مارس 2024 فرصت دارند “یک فرآیند برای صدور نامه‌های تصدیق به دانشجویان” ایجاد کنند.

هرچند ایالت‌ها و قلمروهای مختلف کانادا ممکن است در هر زمان اقداماتی را برای اجرای چنین فرآیندهایی انجام دهند، اما هیچ گونه تضمینی برای اینکه چنین سیستم‌هایی تا زمان مشخص شده توسط IRCC یا بیشتر تا چنین تاریخی راه‌اندازی شوند، وجود ندارد.

نمایش خبر  سرمایه‌گذاری ۱۰۱ برای مهاجرین جدید به کانادا: مبانی سرمایه‌گذاری (بخش ۱)

این موضوع ممکن است به این معنا باشد که هیچ درخواست مجوز مطالعاتی جدیدی تا پس از 31 مارس 2024 به IRCC ارسال نشود.

درخواست مجوز مطالعاتی
هنگامی که یک دانشجوی بین‌المللی همزمان یک نامه پذیرش و یک نامه تصدیق از دانشگاه و ایالت/قلمرو مطالعه خود را دریافت می‌کند، می‌تواند درخواست مجوز مطالعاتی خود را در کانادا ثبت کند.

منابع زیر می‌تواند به دانشجویان بین‌المللی آینده کمک کند تا فرآیند مجوز مطالعاتی را در کانادا درک کنند:
01 چگونگی مطالعه در کانادا
02 چگونگی دریافت یک مجوز مطالعاتی کانادایی
03 رد درخواست‌های مجوز مطالعاتی
04 تجدید یا تغییر یک مجوز مطالعاتی
05 کار کردن در حین مطالعات
تغییرات دیگری که کانادا در برنامه دانشجویان بین‌المللی خود ایجاد می‌کند
علاوه بر معرفی نامه‌های تصدیق، اعلان اخیر IRCC جزئیات تعدادی تغییرات دیگر را در برنامه دانشجویان بین‌المللی کانادا و سیاست‌های مرتبط آن مشخص کرده است.

به عنوان مثال، IRCC سقفی دوساله برای تعداد مجوزهای جدید مطالعاتی را در سراسر کشور اعلام کرده است*.
*به عنوان بخشی از این تغییر، IRCC می‌گوید که “سقف‌های فردی ایالتی و قلمرویی براساس جمعیت تعیین شده‌اند”، اقدامی که این وزارتخانه می‌گوید “در ایجاد … کاهش‌های قابل توجهی در جمعیت دانشجویان بین‌المللی در ایالت‌ها [که دیده‌اند] رشد نامعقول‌ترین است”.

IRCC واضح می‌کند که درخواست‌ها برای تمدید مجوز، همچنین دارندگان مجوز مطالعاتی فعلی و دانشجویان بین‌المللیی که دوره‌های کارشناسی ارشد و دکتری یا آموزش ابتدایی و متوسط را دنبال می‌کنند “در محدودیت قرار ندارند”.

علاوه بر این، کانادا قصد دارد معیارهای واجد شرایطی را که برای برنامه مورد تقاضا پساکارشناسی کاری (PGWP) مورد توجه‌اش تغییر کرده است، اصلاح کند و از تاریخ 1 سپتامبر 2024 شامل موارد زیر است:

نمایش خبر  اداره مهاجرت کانادا در 4 قرعه کشی از کاندیدای اکسپرس انتری دعوت به عمل می آورد

از تاریخ 1 سپتامبر 2024، دانشجویان بین‌المللی که برنامه مطالعاتی را که بخشی از ترتیب مجوز برنامه درسی است آغاز می‌کنند، دیگر برای دریافت PGWP پس از فارغ‌التحصیلی واجد شرایط نخواهند بود. فارغ‌التحصیلان برنامه‌های کوتاه کارشناسی ارشد و سایر برنامه‌های سطح فارغ‌التحصیلی به زودی قادر به درخواست اجازه کار 3 ساله خواهند بود. برای اطلاعات بیشتر در مورد تغییرات اخیر برنامه دانشجویان بین‌المللی کانادا اینجا را کلیک کنید و برای خواندن اطلاعیه کامل IRCC از تاریخ 22 ژانویه 2024 این صفحه وب را مشاهده کنید.


Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (1) in /home/samakavi/domains/samakav.net/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420

Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (1) in /home/samakavi/domains/samakav.net/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420