Skip to content
حمایت از مهاجرت در کانادا در سال 2023 کاهش یافت

تاریخ انتشار

از سپتامبر، نظرسنجی‌های از نانوس، موسسه انویرونیکس و اکنون لجر، یک شرکت تحقیقات بازاری کانادایی، نشان داده‌اند که حمایت از سطوح بالای مهاجرت به کانادا در ماه‌های اخیر به طور قابل توجهی کاهش یافته است.

مهاجرت عامل بزرگترین برونده جمعیت کشور می‌باشد. جمعیت کانادا در سال 2023 به بیش از 40،000،000 نفر رسید. کانادا انتظار دارد تا در سال 2024، 485،000 ساکن دائمی جدید را پذیرش کند و همچنین در هر دو سال 2025 و 2026 به تعداد 500،000 نفر.

این رشد سریع جمعیت باعث شده تا برخی از کاناداییان نگران شوند که افزایش سطح مهاجرت به افزایش هزینه‌های زندگی در کانادا، به خصوص در زمینه مسکن، کمک می‌کند.

هنوز، گزارش وزارت مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا (IRCC) دربارهٔ مهاجرت به پارلمان نشان داد که مهاجرت مسئول 90% رشد نیروی کار کانادا می‌باشد. بدون تعداد بالایی از مهاجران، ممکن است سخت باشد تا جایگزینی‌های جای خالی ایجاد شده توسط نه میلیون کانادایی که انتظار رفتن به بازنشستگی تا سال 2030 را دارند، انجام شود.

IRCC می‌گوید که طرح‌های تازه‌ترین سطوح مهاجرت قابل پایدار است، اقتصاد را پشتیبانی می‌کند و فشار را در سیستم بهداشتی و همچنین در زمینه مسکن کاهش می‌دهد.

گرچه نیاز به مهاجران جدید برای تقویت اقتصاد کانادا وجود دارد، لجر، انویرونیکس و نانوس همه یافتند که نگرانی در میان کاناداییان در مورد مهاجرت در حال افزایش است، کسانی که با هزینه‌های زندگی بالا، تورم بالا و دشواری یافتن مکانی مناسب برای زندگی مواجه هستند.

این نظرسنجی‌ها از سوالات یکسانی نپرسیده‌اند، اما همگی درباره اینکه کاناداییان چگونه در مورد آیندهٔ مهاجرت به کانادا حس می‌کنند، پرسش کرده‌اند.

نمایش خبر  نرخ اشتغال کانادا در ماه اکتبر ثابت باقی ماند

نظرسنجی لجر
در 29 نوامبر، لجر یک نظرسنجی دربارهٔ نظرات کاناداییان در مورد مهاجرت منتشر کرد. این نظرسنجی نشان داد که تنها 9% از کاناداییان می‌خواهند تعداد بیشتری از مهاجران را دریافت کنند، 43% با همان تعدادی که برنامه‌ریزی شده برخوردار هستند و 39% دوست دارند که تعداد کمتری مهاجر به کانادا بیایند.

همین نظرسنجی نشان داد که 72% از کاناداییان باور دارند که مهاجران نقش کلیدی در رشد جمعیت کانادا دارند. با این حال، تقریباً همان تعداد احساس می‌کنند که مهاجران در بحران مسکن موثر هستند (75%) و فشار را بر سیستم بهداشتی (73%) و سیستم آموزشی (63%) وارد می‌کنند.

انویرونیکس
بر اساس نظرسنجی اکتبر منتشر شده توسط موسسه انویرونیکس، حمایت از مهاجرت از یک بیشینه تاریخی در سال 2022 به یک کمینه تاریخی در فقط یک سال کاهش یافت.

این یافته نشان داد که کاناداییان بسیار بیشتر ممکن است بگویند که مهاجرت بیش از حدی دارد. این یک واگرایی دراماتیک از یک روند رشدی در طول دهه‌ها بود. این همچنین اولین بار بود که کاناداییان یافته شده‌اند که سوالی راجع به تعداد مهاجرانی که وارد کانادا می‌شوند به جای محل آنها از کجا هستند، بکنند.

علیرغم نگرانی در مورد افزایش سطوح مهاجرت، اکنونیکس پیدا کرد که اکثریت کاناداییان هنوز باور دارند که مهاجرت برای اقتصاد خوب است، اما این باور همانقدر قوی نیست که گذشته بوده است.

نظرسنجی نانوس
موسسه نانوس هم نظرسنجی‌ای را انجام داد که نشان می‌دهد که 53 درصد از کاناداییان می‌گویند که آنها می‌خواهند تعداد کمتری از مهاجران در سال 2023 نسبت به آن چیزی که در طرح سطوح مهاجرت پیش‌بینی شده، به کانادا بیایند. این افزایش تقریباً 20 امتیاز نسبت به زمانی که داده‌های مشابه در مارس 2023 جمع‌آوری شد، افزایش یافته است، از 34%.

نمایش خبر  چرا کارفرمایان می‌توانند استعداد فناوری بیشتری در کانادا استخدام کنند؟

عناصر مشترک همه سه نظرسنجی به نگرانی‌های رو به افزایش کانادایی‌ها در مورد تأثیر مهاجرت بر قابلیت پرداخت، به خصوص با توجه به کمبود فعلی مسکن قابل پرداخت، اشاره کردند.

داده‌های جدیدترین از شرکت مسکن و مسکن کانادا نشان می‌دهد که کانادا باید بیش از سه میلیون خانه جدید بسازد تا تا سال 2030 قابلیت پرداخت را بازیابی کند.

با این حال، همان گزارش توجه دارد که علی‌رغم سطح بالاتر از پیش‌بینی مهاجرت، پیش‌بینی نمی‌شود که تعداد خانوارها در کانادا به طور قابل توجهی بیشتر از آنچه در سال 2022 بود باشد.

نظرسنجی Environics

علاوه بر این نکته را ذکر کرد که نگرانی در مورد تأثیر مهاجرت بر مسکن بیشتر توسط رسانه‌ها تحریک می‌شود تا تجربه مستقیم کانادایی‌ها یا توسعه‌های محلی.

عدم حمایت از مهاجرت همچنین می‌تواند بر اساس گرایش‌های سیاسی کانادایی‌ها ارزیابی شود. نظرسنجی‌های Leger و Environics کمتر حمایت کلی را در سراسر همه حامیان همه احزاب سیاسی پیدا کردند. با این حال، کاهش قابل توجه‌ترین در حمایت از سطح بالای مهاجرت در هر دو مورد، در میان کسانی بود که برای حزب محافظه‌کار کانادا رای می‌دهند.

هر دو گزارش Leger و Environics نشان می‌دهند که 64٪ از حامیان محافظه‌کار به مهاجرت کمتر میل دارند. همین موضوع در میان 29٪ از حامیان حزب لیبرال صادق است. نتایج برای حامیان NDP نشان داد که تفاوتی وجود دارد که Ledger می‌گوید 37٪ از حامیان NDP همین احساس را داشتند و Environics نشان می‌دهد که 21٪ از حامیان NDP می‌خواستند مهاجرت کمتری داشته باشند.

Nanos از پاسخ‌دهندگان در مورد وابستگی سیاسی خود سوال نکرد.

نمایش خبر  کانادایی ها عید پاک  چگونه جشن می گیرند؟

همچنین حمایت کمتری از مهاجرت از سوی کانادایی‌های بالای 55 سال وجود دارد. Nanos پیدا کرد که 50٪ از کانادایی‌های بالای 55 سال که مورد بررسی قرار گرفتند می‌خواستند کانادا تعداد کمتری مهاجر را بپذیرد. Leger برای همین سوال از همین جمعیت 54٪ را نشان داد.


Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (1) in /home/samakavi/domains/samakav.net/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420

Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (1) in /home/samakavi/domains/samakav.net/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420