Skip to content
کانادایی ها عید پاک  چگونه جشن می گیرند؟

تاریخ انتشار

کانادایی ها عید پاک  چگونه جشن می گیرند؟

7 آوریل تا 10 آوریل، آخر هفته عید پاک امسال در کانادا نام دارد که آدینهٔ نیک (Good Friday) و Easter Monday  هم جزو آن است.

عید پاک جشنی است که توسط مسیحیان در سرتاسر جهان جشن گرفته می شود و به یاد ایمان به مرگ و رستاخیز عیسی مسیح است. بر اساس سرشماری سال 2021، در کانادا، 19.3 میلیون کانادایی مذهب خود را مسیحی گزارش کردند. این تعداد، بیش از نیمی (53٪) از جمعیت کل کشور را تشکیل می دهد.

با رویدادهای سنتی مانند شکار تخم مرغ عید پاک، رژه، جشنواره ها و خدمات کلیسا مشخص شده است، راه های مختلفی وجود دارد که مردم این تعطیلات را در سراسر این کشور جشن می گیرند.

کانادایی ها آخر هفته عید پاک را چگونه جشن می گیرند؟

مردم در سراسر کانادا عید پاک را مانند بسیاری از نقاط دیگر جهان جشن می گیرند.

با شروع روز آدینهٔ نیک ، که در 7 آوریل امسال آغاز می شود، بسیاری از شهرهای سراسر کانادا جشن های تعطیلات را با رویدادهای سرگرم کننده برای کل خانواده، رژه و/یا شکار تخم مرغ عید پاک آغاز می کنند.

برای مثال، در پرجمعیت‌ترین استان کانادا، اونتاریو  ، کلیسای باپتیست یورکمینستر در تورنتو، کنسرت آدینۀ نیک را در ساعت 4 بعد از ظهر برگزار می‌کند. روز شنبه، یک شکار تخم مرغ عید پاک در پارک بلو مونتین برای ساکنان کوکیتلام، بریتیش کلمبیا برگزار می شود. سرانجام، روز دوشنبه، The Beaches –  محله ای در حدود 20 دقیقه ای شرق مرکز شهر تورنتو – محل رژه سالانه شیرهای Toronto Beaches Lions است که در آن تعطیلات آخر هفته پایان میابد که فردای آن روز، صبحی است که بسیاری از مسیحیان در کلیسا می گذرانند.

نمایش خبر  چرا مهاجران باید به اقتصاد کانادا خوشبین باشند؟

موارد فوق فقط نمونه کوچکی از رویدادهای آخر هفته عید پاک است که در سراسر کانادا این آخر هفته برگزار می شود. رویدادهایی از این دست می توانند توسط کانادایی ها و تازه واردان در سراسر کشور از این جمعه شروع شود.

مسیحیت در کانادا

جشن‌های گسترده عید پاک در کانادا برگرفته از اکثریت جمعیت مسیحی این کشور است. همانطور که قبلا ذکر شد، 53٪ از کانادایی ها از سال 2021 اعتقاد به یک دین مسیحی را گزارش کردند.

این بخش از جمعیت کانادا در واقع در طول زمان کاهش یافته است و در سال 2001 به 77.1 درصد و در سال 2011 به 67.3 درصد رسیده است. بیش از هر زمان دیگری از کل جمعیت این کشور را تشکیل می دهد. این کاهش عمدتاً به این دلیل است که مهاجران بیشتری از کشورهای عمدتاً غیر مسیحی به کانادا می آیند و مهاجرت بیش از هر زمان دیگری جمعیت این کشور را تشکیل می دهد.

از سال 2021، مهاجران به کانادا 23 درصد از کل جمعیت را تشکیل می دهند. علاوه بر این، سال گذشته، مهاجرت تنها نیروی پیشرو در رشد جمعیت 1.05 میلیون نفری کانادا در سال 2022 بود. در واقع، گزارش شده است که 95.9 درصد از «رشد جمعیت کانادا در سال گذشته محصول مهاجرت بین‌المللی بوده است.»

بر اساس آخرین داده‌های سرشماری ملی موجود (2021)، 10 کشور مبدأ مهاجر اخیر کانادا (که بین سال‌های 2016 تا 2021 وارد کانادا شده‌اند) شامل شش کشور است که دین اصلی آنها چیزی غیر از مسیحیت است.

توجه: داده‌های زیر در مارس 2023، توسط سازمان سیا و The World Factbook است.

نمایش خبر  کمیته پارلمان کانادایی توصیه هایی برای مطرح کردن پرونده های در دست بررسی ارائه می دهد

در هند، منشأ اکثر (18.6٪) مهاجران اخیر کانادا، تقریبا 79.8٪ از جمعیت هندوئیسم هستند. تخمین زده می شود که ادیان عامیانه بالاترین فرقه های مذهبی در چین (21.9٪) باشند. چین با 8.9 درصد سومین کشور اصلی مهاجران اخیر کانادایی بود.

این فهرست از سال 2023 به شرح زیر ادامه دارد. هر خط یک کشور را در کنار سهم مهاجران اخیر کانادایی، مذهب برتر آن، و درصد افرادی که به این مذهب عمل می کنند، نشان می دهد.

• سوریه (4.8%) – 87% مسلمان

• نیجریه (3.0%) – 53.5% مسلمان

• پاکستان (2.7%) – 96.5% مسلمان

• ایران (1.9%) – 99.6% مسلمان

شرکت در جشن های عید پاک بدون توجه به مذهب

از آنجایی که جمعیت مسیحی کانادا کاهش می یابد و افراد بیشتری از کشورهای غیر مسیحی به اینجا مهاجرت می کنند، درک این نکته مهم است که کانادا افراد ادیان دیگر را از شرکت در جشن های عید پاک محدود نمی کند. در حالی که بعید است کانادایی‌های غیرمسیحی در جشن‌های مذهبی عید پاک مانند مراسم کلیسا شرکت کنند، جامعه چندفرهنگی کانادا مردم را از هر پیشینه‌ای تشویق می‌کند تا در شادی‌های آخر هفته عید پاک، از شرکت در رژه گرفته تا شرکت در شکار تخم‌مرغ، سهیم شوند.