Skip to content
چرا مهاجران باید به اقتصاد کانادا خوشبین باشند؟

تاریخ انتشار

تعداد بی سابقه ای از تازه واردان که تحت جدیدترین طرح سطوح مهاجرت 2023-2025 مورد استقبال قرار می گیرند.

در 1 نوامبر، اداره مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا برنامه سالانه سطوح مهاجرت خود را منتشر کرد که برای هدایت عملیات آنها و تعیین تعداد تازه واردانی که کانادا از آنها استقبال می کند استفاده می شود.

 هدف امسال 432000 مقیم دائم جدید (PRs) بالاترین میزان در تاریخ کانادا است.  اعداد 2023 (465000) و 2024 (485000) روند صعودی (500000) را در سال 2025 ادامه خواهند داد.

 ورود نزدیک به 1.5 میلیون نفر به کانادا طی سه سال آینده تأثیر مهمی بر نیروی کار و اقتصاد کانادا خواهد داشت.  در این مقاله، پیش‌بینی بازارهای مشاغل و مسکن کانادا و رفاه کلی اقتصادی و اجتماعی این کشور را به اشتراک می‌گذاریم.

یک ملت پیر

از حدود 39 میلیون نفر کانادا، حدود 8 میلیون یا تقریباً 21.5 درصد از جمعیت، تازه وارد هستند.  اهداف تعیین شده توسط IRCC این تعداد را به سرعت و به شدت افزایش می دهد – و به گفته ربکا یانگ، رئیس بخش گنجاندن و اقتصاد مقاومتی Scotiabank، این یک پیشرفت مثبت است.

 یانگ گفت: «ما افراد بازنشسته بیشتر و کارگران کمتری در اقتصاد داریم.  “این واقعاً از نظر اقتصادی محدود کننده است.”

 استقبال از تازه واردان، که به گفته یانگ، تمایل دارند جوان‌تر و تحصیل‌کرده‌تر باشند، یکی از راه‌های یافتن کمکی است که نیاز داریم – و تغییر جمعیت‌شناسی.

 خبر خوب این است که کانادا یکی از معدود اقتصادهای پیشرفته با جمعیت رو به رشد است.  او گفت: “از آنجایی که ما چنین اهداف گسترده ای برای تازه واردان داریم، در واقع شاهد رشد جمعیت حدود 1.8 درصد در سال هستیم.”

 یک جمعیت جوان تر، شاغل، تحصیل کرده و بزرگتر به نوبه خود به بخش تجاری کمک می کند.

 تازه واردها هم مصرف کننده هستند.  یانگ خاطرنشان کرد: آن‌ها خانه یا وسایل نقلیه می‌خرند، به خرید مواد غذایی یا سینما می‌روند، بنابراین در اقتصاد محلی هزینه می‌کنند.

 و البته، تازه واردها نیز کار می کنند و مالیات می پردازند – پول بسیار مورد نیازی که ممکن است به دلیل کاهش نیروی کار وارد نشود.

نمایش خبر  به گفته فریزر، وزیر مهاجرت کانادا، استانداردهای پردازش پرونده های مهاجرت به احتمال زیاد تا پایان سال جاری به روال عادی باز خواهند گشت.

 او گفت: «آنها به درآمدهای فدرال، استانی و شهرداری پرداخت می کنند، که سپس برای ارائه خدمات بیشتر به کانادایی ها، از جمله حمایت از برخی از مزایایی که به کانادایی های سالخورده می رسد، استفاده می شود.

نزدیک به 1 میلیون فرصت شغلی

بر اساس آمار کانادا، در سه ماهه اول سال 2022، 957500 شغل خالی در کانادا وجود داشت که بالاترین تعداد سه ماهه ثبت شده است.

 «کمبود نیروی کار قبل از همه‌گیری وجود داشت، اما اکنون حتی بیشتر شده است.»

 فشار بر صنعت بسیار زیاد است.  او گفت: «رهبران کسب‌وکار به طور فزاینده‌ای درباره کمبود نیروی کار صحبت می‌کنند.  این درک وجود دارد که این موقتی نیست، ما مدت‌ها پس از پایان همه‌گیری با کمبود مهارت و عدم تطابق مهارت‌ها مواجه خواهیم شد.»

 حتی با وجود اعداد پیشنهادی برای مهاجرت، یانگ گفت که هنوز فرصت های شغلی خالی وجود خواهد داشت.

 و چه نوع کارگرانی وارد می شوند؟  او گفت: «واقعاً تازه واردانی با تحصیلات عالی هستند که می آیند و مشاغل را در بخش های فناوری پیشرفته پر می کنند، به ویژه با توجه به اینکه سیاست های مهاجرتی ایالات متحده بسیار بسته شده است.

 به گفته یانگ، مزیت این است که ما به مجموعه‌ای از کارگران دسترسی داریم که می‌خواهند «تغییرات دگرگون‌کننده‌ای در برخی از این بخش‌های بسیار پیشرفته ایجاد کنند که می‌تواند بهره‌وری کلی را افزایش دهد».

 یانگ به اشتراک گذاشت که کانادا می‌تواند کار بهتری را در استفاده کامل از این مهارت‌ها انجام دهد، زیرا بسیاری از تازه‌واردان تحصیل‌کرده دانشگاهی در موقعیت‌هایی هستند که برای توانایی‌هایشان مناسب نیست.

 در عین حال، تازه واردانی که در مراحل اولیه حرفه خود هستند، شکاف های مهمی را نیز پر می کنند.  تأثیر بسیار واقعی بر کانادایی ها دارد.»

 در نهایت، مزایای ناملموس تری برای تقویت مهاجرت وجود دارد.  یانگ گفت: «کارآفرینی و ایده‌ها، نوآوری، طرز تفکر متفاوت درباره چیزها.  “اقتصاد در درک ارزش تنوع عالی نیست، اما واضح است که فوایدی در آن وجود دارد.”

نمایش خبر  چقدر خانواده ها در کانادا برای بچه ها هزینه می کنند؟

 یانگ با اشاره به اینکه گسترش سریع و همچنین تغییرات همه‌گیر در برنامه‌های مختلف منجر به عقب‌نشینی‌هایی شده است که می‌تواند هم برای کسانی که منتظر آمدن به کانادا هستند و هم برای مشاغلی که به دنبال آن هستند، چالش‌هایی باشد، گفت: «آنجا که دولت می‌تواند بهبود یابد، مصلحت و بوروکراسی است.

بازار مسکن داغ

خانه ها و اجاره ها در کانادا از قبل از همه گیری گران بوده است.  حتی پس از اینکه بازار در سال 2022 به اوج رسید، مقرون به صرفه بودن همچنان یک نگرانی فوری است.  اضافه کردن افراد بدون اضافه کردن مسکن فقط موضوع را تشدید می کند.

 ما خانه‌ها را با سرعت فوق‌العاده نمی‌سازیم و این قطعاً یک چالش است.  اینها چالش های دولت هستند.  پاکسازی برخی از فرآیندهای نظارتی و بوروکراتیک که مانع ایجاد عرضه بیشتر می شود، باید کمک کند.  ما فقط یک زمین گسترده در اینجا داریم – واقعاً این موضوع نباید باشد.”

 بسیاری از کانادایی‌ها به دلیل افزایش اخیر نرخ‌های بهره که بر وام‌های مسکن تأثیر می‌گذارد، آرزوی خرید خانه خود را متوقف کرده‌اند.  به نوبه خود، بازار سرد شده است، اما همین روند ممکن است فشار بیشتری را به بازار اجاره که قبلاً کشیده شده بود، اضافه کند، که شاهد افزایش سالانه 11.1 درصدی در سال 2020 بود.

 تازه واردان نه تنها باید در نظر بگیرند که کدام جوامع به مهارت های خود نیاز دارند، بلکه باید در نظر بگیرند که هزینه زندگی و دستمزد در سراسر کشور چگونه است.  یانگ گفت: «تورنتو و ونکوور مراکز بزرگ و کلیدی هستند که تازه واردان می خواهند به آنجا بروند.  اما میانگین نسبت قیمت مسکن به درآمد چهار برابر نسبت به سایر شهرهای کوچکتر در سراسر کشور است.  تازه واردان این محاسبه را انجام خواهند داد.»

 تصویر بلند مدت ممکن است روشن تر باشد.  در بودجه 2022 پیشنهادهای متعددی از سوی وزارت دارایی برای افزایش ساخت و ساز مسکن، حمایت از مسکن مقرون به صرفه و حمایت از خریداران و اجاره‌کنندگان وجود دارد.

نمایش خبر  Express Entry در مقابل PNP: برای کدامیک باید درخواست دهم؟

کانادا در مکث

کارشناسان نسبت به رکود جهانی هشدار می دهند، که این سوال را مطرح می کند که تازه واردان و کانادا در کل چگونه ممکن است عمل کنند.  به گفته یانگ، نتیجه ممکن است به اندازه سایر نقاط جهان وخیم نباشد.

 او گفت: “ما انتظار داریم که کانادا در طول دو سه ماهه آینده و در چند سال آینده رهبری گروه را بر عهده بگیرد.”  وی افزود: «کانادا بیش از آنچه ما فکر می‌کنیم، در بخش اقتصادی نقاط مثبت دارد.  قطعاً دردهای یک رکود جهانی را احساس خواهد کرد.  اما ما آن را در بهترین حدس خود بیشتر به عنوان یک مکث – یا یک کندی کوتاه و کم عمق – در مقابل یک انقباض عمیق و طولانی‌مدت اقتصاد دسته‌بندی می‌کنیم.

یانگ از جمله عواملی که اقتصاد کانادا را انعطاف پذیر می کند، به بازارهای کار اشاره کرد و خاطرنشان کرد که “جای بهتری از کانادا برای مقابله با رکود وجود ندارد.”  او همچنین بر ارزش نهادهای با حکومت خوب و باثبات که به تاب آوری در اقتصاد کمک می کنند، تأکید کرد.

 از هم اکنون تا سال 2025، تازه واردان به کانادا برای نیروی کار ناامید کمک خواهند کرد، مشاغل مهم را پر می کنند و بخشی از فشار مالی را از روی کشوری که اکنون باید منابعی برای مراقبت از جمعیتی که به سرعت در حال پیری هستند، بیابند، بردارند.  هجوم مهارت‌ها، ایده‌ها و کارآفرینی برای کارفرمایان در بخش‌ها سودمند خواهد بود و نویدبخش تقویت اقتصاد ما در صحنه جهانی است.

و این مزایا موقتی نیستند.  موفقیت افراد تازه وارد به کانادا منجر به موفقیت فرزندان آنها و کشور می شود.

یانگ می‌گوید: «مقدار طولانی‌مدتی از تازه‌واردها وجود دارد که با خانواده مستقر می‌شوند و تضمین می‌کنند که نسل دوم شکوفا می‌شود و همچنان چشم‌انداز کانادا را احیا می‌کند.»


Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (1) in /home/samakavi/domains/samakav.net/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420

Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (1) in /home/samakavi/domains/samakav.net/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420