Skip to content
به گفته فریزر، وزیر مهاجرت کانادا، استانداردهای پردازش پرونده های مهاجرت به احتمال زیاد تا پایان سال جاری به روال عادی باز خواهند گشت.

تاریخ انتشار

کمیته دائم امور شهروندی و مهاجرت پارلمان کانادا، از وزیر مهاجرت درباره روند بررسی پرونده‌های انباشته شده 2.1 میلیون متقاضی در IRCC سوال کردند.

شان فریزر، وزیر مهاجرت کانادا، امروز در کمیته دائم امور شهروندی و مهاجرت پارلمان کانادا برای تحقیقات جدید این کمیته بر روی پرونده‌ های انباشته شده IRCC و مدت زمان پردازش این درخواست ها حاضر شد.

این کمیته از نمایندگان منتخب دولت فدرال تشکیل شده است. دستور کار آن‌ها نظارت بر سیاست های دولت فدرال در رابطه با مهاجرت و چند فرهنگی و سرپرستی بر اداره مهاجرت و هیئت پناهندگی است. این کمیته مطالعاتی را در این راستا انجام می ‌دهد و در صورت نیاز توصیه‌ هایی را برای هدایت سیاست های مهاجرت ارائه می‌کند. فریزر، وزیر مهاجرت، از طرف اداره مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کاناداIRCC) )دعوت شد تا در تحقیقات این کمیته در خصوص انباشت پرونده های پردازش نشده شرکت کند. این تحقیقات از پنجشنبه گذشته آغاز شده است.

تا 29 آوریل 2022، طبق فهرست اداره مهاجرت بیش از 2.1 میلیون متقاضی منتظر تصمیمات این اداره برای تعیین وضعیت شهروندی، مهاجرت و اقامت موقت بودند. فهرست مربوط به اقامت موقت از آوریل 2021 دو برابر شده است، بخشی از این وضعیت به دلیل برنامه کانادا- اوکراین برای اعطای مجوز سفر اضطراری(CUAET) است که برای پشتیبانی از پناهجویان کشور اوکراین در نظر گرفته شده است.

بازگشت استانداردهای پردازش تا پایان سال جاری

همچنین فریزر به کمیته پارلمان گفته است که IRCC در نظر دارد زمان پردازش پرونده ها را در اکثر حوزه های تجاری تا پایان سال جاری به سطح استاندارد بازگرداند.

نمایش خبر  چقدر خانواده ها در کانادا برای بچه ها هزینه می کنند؟

فریزر در این رابطه گفت: «فکر می‌کنم در تمامی حوزه‌های تجاری بتوانیم این کار را انجام دهیم و در مواردی که این امکان وجود ندارد باید جدول زمانی مربوط به آن را منتشر کنیم.»

استانداردهای پردازش با استناد به هدف IRCC برای پردازش یک درخواست تعیین می شود. استانداردها همواره بیانگر زمان حقیقی پردازش پرونده ها نیستند.

اقدامات IRCC برای بهبود زمان انتظار برای تعیین تکلیف درخواست ها شامل افزودن کارمندان جدید به 11000 کارمندش و مدرنیزه کردن سیستم مهاجرت است. فریزر همچنین افزود 827 میلیون دلار بودجه برای دیجیتالی کردن سیستم کنونی باعث دگرگونی سیستم مهاجرت کانادا خواهد شد. تا کنون اقدامات برای مدرنیزه کردن سیستم ها به اداره IRCC کمک کرد تا در سه ماهه نخست 2022 وضعیت 156000 درخواست اقامت دائم را مشخص کند.

همچنین IRCC بودجه 85 میلیون دلاری برای تسریع پردازش وضعیت برخی حوزه‌های خاص تجاری همچون تمدید کارتPR تعیین کرده است. به گفته معاون عملیاتی اداره مهاجرت، دَنیِل میلز، پردازش درخواست مربوط به تمدید کارتPR در ماه دسامبر به طور متوسط 120 روز طول می کشید، اما اکنون این زمان کاهش یافته و به 65 روز رسیده است.

تغییرات در اکسپرس اینتری

فریزر در این نشست دوساعته همچنین به این موضوع اشاره کرد که به زودی تغییرات بیشتری در سیستم اکسپرس انتری انجام خواهد شد.

وی گفت: “انعطاف پذیری های جدید در سیستم اکسپرس اینتری به ما اجازه می دهد با دقت بیشتر خلاء نیروی کار در بخش های کلیدی را پر کنیم.” او دیگر جزئیات بیشتری را در طول جلسه شرح نداد.

یکی از دستور کارهای فریزر به عنوان وزیر مهاجرت، گسترش مسیرهای اخذ اقامت دائم برای دانشجویان بین المللی و نیروی کار خارجی موقت از طریق سیستم اکسپرس انتری است. پیش از این ایشان پیشنهاد برگزاری قرعه کشی های اکسپرس انتری مختص مشاغل را در آینده داده بودند.

نمایش خبر  رایج ترین راه های مهاجرت به کانادا از هند

یادداشت اصلاح: پیش‌تر گفته شده بود که وزیر مهاجرت، فریزر، گفته که استانداردها تا 2023 به روال عادی برمیگردند.حال متن اصلاح شده است تا سخنان واقعی وزیر را بازتاب دهد.