Skip to content
رایج ترین راه های مهاجرت به کانادا از هند

تاریخ انتشار


رایج ترین راه های مهاجرت به کانادا از هند

کانادا قصد دارد تا سال 2025 هر سال 500،000 نفر جدید را به عنوان مقیم دائمی در کشور بپذیرد. هر سال بیش از 120،000 نفر از هندی ها در کانادا که خانه ای برای یکی از بزرگترین جوامع هندی در جهان است، مقیم دائمی می شوند.

به دلیل فاکتورهایی مانند تسلط بالا به زبان انگلیسی، سطح تحصیلات و تجربه کار، هندی ها برای مسیرهای مهاجرت کانادا در وضعیت خوبی قرار دارند. براساس داده های سازمان مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا، تعداد هندی هایی که در کانادا مقیم دائم شده اند از 32،828 نفر در سال 2013 به 118،095 نفر در سال 2022 فراتر رفته است. این میزان 260٪ افزایش است.

مهاجرت به کانادا ممکن است چندین ماه و در بعضی موارد سال ها طول بکشد. مهم است که گزینه های پیش روی خود را بشناسید و تعیین کنید از طریق کدام مسیر بیشتر واجد شرایط خواهید بود و شانس موفقیت در مهاجرت بهتری خواهید داشت.

برای مهاجرت به کانادا از هند روش های زیادی وجود دارد و این مقاله بعضی از گزینه های پرطرفدار نیروی کار ماهر را شرح خواهد داد.

برنامۀ Federal Skilled Worker

برای یک نامزد مهاجرت هندی در خارج از کشور، برنامۀ Federal Skilled Worker (FSWP) ممکن است گزینۀ مناسب باشد. این برنامۀ نامزدهای با تجربۀ کار را قادر به درخواست اقامت دائم می کند، و حتى این امکان وجود دارد که در  صورت عدم ارتباط با کانادا يا عدم پيشنهاد شغلي نیز پذیرفته شوند.

این برنامه هدف دارد که از نیروهای کار متخصص که می توانند با استفاده از تجربه کار خود، تحصیلات، مهارت های زبان و سایر عوامل سرمایه انسانی خود در کانادا موفق شوند دعوت به عمل بیاورد:

  • یک سال تجربه کار پیوسته در 10 سال گذشته در یک شغل تخصصی طبقه بندی شده تحت دسته بندی TEER دسته بندی شغلی ملی (NOC) 0، 1، 2، یا 3؛
  • توانایی زبان تأیید شده معادل با نشانگر زبان کانادا (CLB) 7 در انگلیسی یا فرانسوی در همه توانایی ها (خواندن، نوشتن، شنیدن و صحبت کردن)؛ و
  • مدارک تحصیلی کانادایی (گواهینامه، دیپلم یا مدرک) یا مدارک خارجی و گزارش ارزیابی معادل سازی مدارک آموزشی (ECA).
    متقاضیان FSWP باید حداقل 67 امتیاز را در شش فاکتور انتخاب مهاجرت IRCC کسب کنند.
    اثبات اینکه پول کافی برای خود و خانوادۀ خود برای اقامت در کانادا در اختیار دارید.
    FSWP یکی از سه برنامۀ مدیریت شده تحت سامانۀ درخواست Express Entry دولت کانادا است. هنگام بارگذارى پروفایل Express Entry خود در وب سایت IRCC، شما امتياز Comprehensive Ranking System (CRS) را براساس عوامل مثل سن، تحصيلات، تجربۀ کار، مهارت های زبان و غیره دريافت خواهید کرد.
نمایش خبر  کانادایی های جدید اکنون در سوگند شهروندی با پادشاه چارلز اعلام وفاداری می کنند

IRCC دعوت نامه های درخواست (ITA) اقامت دائمی را برای نامزدها با بالاترین امتیاز فرستاد.

IRCC به تازگی از راه اندازی سیستم جدیدی را براساس دسته بندی جدید برای نامزدهای Express Entry اطلاع داده است. نامزدهای Express Entry می توانند در زیر دسته های قرعه کشی جدید واجد شرایط باشند، تنها اگر تجربه کار در زمینه های زیر را داشته باشند:

حوزه های سلامت و مراقبت
حرفه های STEM
حوزه های تخصصی بدون نیاز به مدرک دانشگاهی، مانند نجاران، لوله کشان و پیمانکاران
حمل و نقل
کشاورزی و مواد غذایی کشاورزی، یا
دارای تسلط قوی به زبان فرانسوی باشید
انتظار می رود که این قرعه کشی های هدفمند در این تابستان شروع شود.

برنامه نامزدی استانی (PNP)


برنامه نامزدی استانی (PNP) گزینه دیگری برای نامزدهای مهاجرت هندی است.

کانادا دارای 10 استان و سه قلمرو است که اکثر آنها دارای PNP هستند (به جز کبک و نوناوت) که به هر استان و قلمرو اجازه می دهد تا مسیرهای مهاجرت را بر اساس نیازهای اقتصادی، بازار کار و جمعیت شناسی خود طراحی کنند.

از طریق PNP، استان ها و قلمروها می توانند نامزدهای کارگر ماهر را برای مهاجرت به استان های مربوطه نامزد کنند. هر استان شرایط خاص خود را خواهد داشت که یک نامزد باید برای پذیرش این شرایط را داشته باشد.

نامزدهایی که همچنین درپول Express Entry هستند ممکن است توسط یک استان دعوت شوند تا برای نامزدی درخواست دهند. اگر یک نامزد از طریق Express Entry نامزد شود، آنها 600 امتیاز CRS اضافی دریافت خواهند کرد، که تقریباً یک دعوت به درخواست (ITA) را برای اقامت دائم را تضمین می کند.

نمایش خبر  فریزر اقدامات جدیدی را برای مدرن کردن سیستم مهاجرت کانادا اعلام می کند

تحصیل در کانادا


کانادا یکی از مقاصد پیشرو برای دانشجویان بین المللی به دلیل عواملی مانند کیفیت بالای آموزش کانادایی، فرصت های کار در طول و پس از برنامه آنها و قابل پرداخت بودن است. در سال 2022، کشور منبع بالاترین دانشجویان بین المللی هندی بود که قبلاً در کانادا زندگی می کردند و تا 31 دسامبر 2022 تحصیل می کردند، و مجموع 319،130 دانشجو را شامل می شد.

مزیت دیگر تحصیل در کانادا این است که دانشجویان بین المللی که تحصیلات پس از دبیرستان را در کانادا تکمیل می کنند ممکن است فرصت هایی برای تمدید اقامت خود و در نهایت انتقال به اقامت دائم داشته باشند.

پس از تکمیل تحصیلات شما در کانادا، شما می توانید با دریافت مجوز کار پس از فارغ التحصیلی (PGWP) تجربه کار کانادایی را به دست آورید که بسته به برنامه تحصیلی شما، ممکن است به شما امکان حضور تا سه سال دیگر را در کشور بدهد.

علاوه بر این، تحصیلات کانادایی شما ممکن است شما را در زمینه پیگیری اقامت دائم کانادا در اولویت قرار دهد، زیرا بسیاری از برنامه های مهاجرت فدرال و استانی برای نامزدها با تحصیلات و تجربه کار کانادایی امتیاز بیشتری قائل می شوند.

اگر شما اصالتاً از هند هستید و مایلید در کانادا اقامت کنید، گزینه های مهاجرت زیادی برای شما در دسترس است. توصیه می شود با یک وکیل مهاجرت با تجربه مشورت کنید که بتواند برنامه های مناسب شما را برایتان شرح دهد و شما را در طول فرآیند درخواست راهنمایی کند.