Skip to content
کانادایی های جدید اکنون در سوگند شهروندی با پادشاه چارلز اعلام وفاداری می کنند

تاریخ انتشار

برای تبدیل شدن به شهروندی کانادا، ساکنان دائمی باید در مراسم شهروندی شرکت کنند و سوگند شهروندی را بخوانند.

شهروندان جدید کانادا اکنون با پادشاه چارلز وفاداری می‌کنند پس از آنکه ملکه الیزابت، طولانی‌ترین پادشاه تاریخ بریتانیا، پنجشنبه گذشته درگذشت.

 اخبار سی‌بی‌سی داستان جفری ساکس را روایت می‌کند که یکی از اولین کانادایی‌هایی بود که در طی سوگند شهروندی پادشاه جدید را تصدیق کرد.  خبر مرگ ملکه حدود یک ساعت قبل از اینکه ساکس و تعدادی دیگر در انتظار ادای سوگند در مراسم شهروندی مجازی بودند، منتشر شد.  اگرچه ساکس انتظار داشت یک تقلا برای تغییر متن سوگند وجود داشته باشد، او گفت که مراسم بدون مشکل ادامه یافت.

 ساکس به CBC News گفت که بخشی از تغییر ناگهانی یک “تجربه قابل توجه” بود.

 اگرچه وب‌سایت دولت کانادا هنوز ملکه الیزابت را تأیید می‌کند (تا تاریخ انتشار)، IRCC به CIC News گفت که ارجاعات کتبی به سوگند شهروندی «در زمان مقتضی» تغییر خواهد کرد.

 «پس از درگذشت اعلیحضرت ملکه الیزابت دوم [در 8 سپتامبر]، اشاره به اعلیحضرت در سوگند شهروندی برای اشاره به پادشاه چارلز سوم اصلاح شد.  سخنگوی IRCC در ایمیلی گفت: این تغییر مطابق با قانون تفسیر انجام شده است و برای همه مراسم شهروندی در آینده اعمال می شود.  “قانون شهروندی و ارجاعات کتبی به سوگند شهروندی در زمان مناسب به طور رسمی اصلاح خواهد شد.”

 ادای سوگند شهروندی در مراسم شهروندی آخرین گامی است که ساکنان دائم برای تبدیل شدن به شهروندی کانادا باید انجام دهند.

درباره ادای سوگند شهروندی

طبق وب‌سایت دولت کانادا، ساکنان دائم 14 سال و بالاتر باید در مراسم شهروندی شرکت کنند و سوگند یاد کنند.

نمایش خبر  چگونه به عنوان یک زوج به کانادا مهاجرت کنیم

 کودکان زیر 14 سال نیازی به حضور ندارند، اگرچه از آنها استقبال می شود.  در مواردی که این کودکان شرکت نمی کنند، والدین در مراسم برای آنها گواهی شهروندی دریافت می کنند.

 در طول مراسم، یک قاضی یا مسئول شهروندی سوگند شهروندی را به زبان انگلیسی و فرانسوی رهبری می کند.  از شرکت کنندگان انتظار می رود که حداقل به یکی از زبان های رسمی پس از رسمی تکرار کنند و برای خواندن نسخه دو زبانه سرود ملی دعوت شوند.

 شما می توانید سوگند را «سوگند» یا «تأیید» کنید.  دولت کانادا می گوید اصطلاح “قسم می خورم” برای افرادی است که می خواهند به اعتقادات مذهبی خود اشاره کنند.  اگر می خواهید سوگند یاد کنید، می توانید یک کتاب مقدس با خود بیاورید.  گفتن «تأیید می کنم» برای افرادی است که نمی خواهند به متن دینی مراجعه کنند.

 پس از ادای سوگند شهروندی، گواهی شهروندی خود را دریافت کرده و به طور رسمی شهروند کانادا می شوید.