Skip to content
کجا در کانادا می‌توانم مستقر شوم: متقاضیان انتخاب شده توسط استان یا قلمرو در مقابل دولت فدرال

تاریخ انتشار

تعداد فزاینده‌ای از متقاضیان برای مهاجرت به کانادا در زیر برنامه‌های نامزدی استانی درخواست می‌کنند.

با این حال، آمدن به کانادا از طریق برنامه‌های مهاجرت استانی تعهدات متفاوتی نسبت به مهاجرت به کانادا از طریق برنامه‌های فدرال ایجاد می‌کند.

این مقاله پیامدهای دریافت یک نامزدی استانی یا قلمرویی و هرگونه تعهدات برای توطئه در استان یا قلمرو نامزدی را بحث خواهد کرد.

حقوق تغییر مکان به عنوان یک مقیم دائمی

کانادا بخش 6 از تعهد حقوق و آزادی‌های کانادا به مقیمان دائمی و شهروندان کانادایی حق زندگی و کار در هر استانی در کانادا را می‌دهد.

در ارتباط با مهاجرت به کانادا، این به این معنی است که پس از به دست آوردن وضعیت مقیم دائمی – چه از طریق یک برنامه مهاجرت فدرال یا استانی – مقیمان دائمی کانادا در نهایت می‌توانند به هر جایی در سراسر کانادا منتقل شوند.

متقاضیان انتخاب شده توسط یک استان یا قلمرو

بند 87(2)(b) از مقررات مهاجرت و پناهندگی (IRPR) توضیح می‌دهد که یک ملی خارجی عضو کلاس نامزدی استانی است اگر قصد داشته باشد در استان یا قلمرویی که او را نامزد کرده است، زندگی کند.

استان‌ها و قلمروهایی که به دنبال جذب مهاجران جدید تحت برنامه‌های مهاجرت محلی هستند، باید شرایط مناسب را برای جذب و مهم‌تر از همه حفظ مهاجران ایجاد کنند.

متقاضیانی که از طریق برنامه‌های نامزدی استانی یا قلمرویی درخواست می‌کنند باید با الزامات برنامه مطابقت داشته باشند و طی فرآیند درخواست باقی بمانند.

قصد اقامت در یک استان یا قلمرو تحت یک برنامه مهاجرت باید در هنگام فرود واضح باشد. متقاضی باید قصد واقعی برای زندگی در استان انتخاب شده در درخواست خود برای اقامت دائمی داشته باشد و تلاش‌های صادقانه‌ای برای توطئه در آن استان قبل از حرکت به استان یا قلمرو دیگری از کانادا انجام دهد.

نمایش خبر  IRCC جزئیات جدیدی در مورد مسیر موقت PR برای کلمبیایی ها، هائیتی ها و ونزوئلاها منتشر کرده است

چنین تلاش‌هایی باید همچنین مستند شوند در صورتی که بعداً سوالی پیش بیاید. به عنوان مثال، چنین تلاش‌هایی ممکن است زمانی مهم باشند که یک مقیم دائمی کانادایی بعداً برای اخذ شهروندی کانادا درخواست کند.

متقاضیان انتخاب شده توسط دولت فدرال

در عین حال، متقاضیان مهاجرت فدرال که نامزدی استانی دریافت نمی‌کنند، ملزم به تعهد به یک استان یا قلمرو خاص نیستند.

این به این معنی است که مقیمان دائمی که از طریق برنامه‌های فدرال به کانادا مهاجرت می‌کنند، ممکن است تصمیم بگیرند که در هر استان یا قلمرویی از کانادا در هنگام ورود به کانادا زندگی کنند.

نشان دادن هدف برای زندگی

به عنوان مثال، دولت انتاریو می‌گوید که قصد زندگی در استان می‌تواند از طریق اسنادی که نشان می‌دهند برقرار شود:

اشتغال به کار فعلی و / یا قبلی در استان پیشنهادات شغلی یا شغل‌هایی که به آن‌ها درخواست داده شده است / مصاحبه شده است تحصیلات در انتاریو کار داوطلبانه در انتاریو توافق‌نامه‌های اجاره در انتاریو یا مالکیت ملک شبکه‌ها و وابستگی‌های حرفه‌ای رابطه خانوادگی، ارتباطات اجتماعی یا روابط شخصی بازدیدهای قبلی از انتاریو عواقب نادرست نشان دادن قصد برای زندگی اگر متقاضی قبل از فرود یا در هنگام فرود در کانادا دیگر قصد زندگی در استان یا قلمرو نامزدی را نداشته باشد، ممکن است برای عدم مطابقت گزارش شود.

اگر مشخص شود که فردی هرگز قصد سکونت در استان یا قلمروی نامزدی خود را نداشته است، این می تواند منجر به ادعای سوء نمایش شود و ممکن است منجر به از دست دادن وضعیت مقیم دائم شود.

اگر شما توسط یک استان یا قلمرو نامزد شده اید، یا مایل به یادگیری بیشتر در مورد متطلبات برنامه هستید، شاید بخواهید با یک وکیل مهاجرت مجاز مشورت کنید.

نمایش خبر  طبق آخرین نسخه مطالعه مقایسه قیمت خدمات مخابراتی کانادا، قیمت خدمات اینترنت بی سیم و اینترنت خانگی در سال 2022 در سراسر کانادا کاهش یافته است.