Skip to content
مقیمان موقت بیشتری خارج از شهرهای بزرگ کانادا مستقر می‌شوند

تاریخ انتشار

مطالعه اخیری از هیئت مدیره کانفرانس کانادا (CoBC) متوجه شده است که مهاجران جدید به کانادا به طور فزاینده‌ای تصمیم به توطئه خارج از مراکز شهری می‌گیرند.

این مطالعه از داده‌های 2016 و 2021 استفاده کرد تا تفاوت‌ها در مهاجرت به مراکز شهری و مناطق اطراف آن‌ها را نشان دهد.

این مطالعه کشف کرد که کبک تعداد بیشتری از مهاجران جدید را داشت که در حلقه تقسیمات سرشماری اطراف مونترال، لاوال و لونگوئیل زندگی می‌کردند. نتایج قابل مقایسه‌ای در منطقه بزرگ تورنتو (GTA) دیده شد.

مناطق خارج از یورک (فقط شمال تورنتو) و پیل (غرب تورنتو، جایی که میسیساگا قرار دارد) مشاهده شد که جمعیت مهاجران 8.1 درصد و 5.4 درصد را دارند.

با این حال، خارج از این مناطق، این مقدار از بین 19 تا 30 درصد افزایش می‌یابد. به عنوان مثال، تقسیم سرشماری سیمکو در انتاریو یک افزایش 33.58 درصدی در مهاجران بین 2016 و 2021 را ثبت کرد.

افزایش اخیر در تعداد مقیمان موقت

طبق گزارش بسیاری از افزایش مهاجران در جوامع روستایی می‌تواند به افزایش اخیر تعداد مقیمان موقت در کانادا (کسانی که دارای مجوز تحصیل، مجوز کار یا ویزای بازدید کننده هستند) نسبت داده شود.

این موضوع با داده‌های اخیر از آمار کانادا همخوانی دارد که نشان می‌دهد مقیمان موقت برای 804,901 از مهاجران جدید کانادا در سال 2023 حساب می‌شوند. این تقریباً دو برابر 471,551 مقیم دائمی است که کانادا خوش آمد گفته است.

گزارش CoCB می‌گوید که بین سال‌های 2016 و 2021، بسیاری از مناطق کانادا جمعیت مقیمان موقت خود را بیش از دو برابر دیدند، با “برخی مناطق رشد بیش از 1000 درصد را مشاهده کردند.”

نمایش خبر  ورود به کانادا به عنوان یک کارگر ماهر: اکسپرس اینتری یا برنامه نامزد استانی؟

بار دیگر، مناطق روستایی کبک بیشترین افزایش در مقیمان موقت را دیدند، با برخی از جوامع گزارش رشد 1,520 درصدی.

همچنین توضیح داد که بیشتر مقیمان موقت (و اعضای خانواده همراه آن‌ها) که در مناطق روستایی مستقر شدند، احتمالاً بیشتر مجوز کار داشتند، در حالی که رشد در مراکز شهری ترکیبی از دانشجویان بین‌المللی و کارگران موقت خارجی خواهد بود.

این به این معنی است که مراکز غیرشهری در حال تجربه رشد جمعیت سریع و تغییرات جمعیت‌شناسی هستند.

به عنوان مثال، جزیره پرنس ادوارد یک افزایش قابل توجه در جمعیت مقیمان موقت زن خود بین سال‌های 2016 و 2021 تجربه کرد. این به این معنی است که نیاز به خدمات بیشتری برای زنان مانند خدمات توطئه یا بهداشت و درمان در استان وجود دارد. سایر استان‌ها ممکن است تغییرات متفاوتی در جمعیت‌شناسی خود داشته باشند، اما همه با چالش‌های مشابه روبرو خواهند بود.

تغییرات در سطوح مقیمان موقت

در سال 2024 برآورده کردن نیازهای جمعیت رو به رشد کانادا باعث نگرانی بسیاری از کانادایی‌ها در مورد کمبود فزاینده مسکن قابل پرداخت و همچنین فشار بر سیستم بهداشت و درمان کانادا که از قبل بیش از حد استرس داشته است، شده است.

چندین نظرسنجی عمومی که در پایان سال گذشته منتشر شد، نشان داد که حمایت عمومی از سطوح بالای مهاجرت از سال 2022 به سرعت کاهش یافته است.

در 19 مارس، وزیر مهاجرت مارک میلر چندین اعلامیه در مورد تعداد مقیمان موقت در کانادا داشت. به طور قابل توجه، او فاش کرد که مقیمان موقت در برنامه سطوح مهاجرت آینده شامل خواهند شد.

نمایش خبر  نامه یPort of Entry چیست؟

برنامه فعلی هدف‌هایی را برای تعداد مقیمان دائمی که کانادا در سال آینده خوش آمد خواهد گفت، تعیین می‌کند و هدف‌های اندازه‌گیری شده برای دو سال بعد از آن. وزیر گفت که افزودن سطوح مقیمان موقت به برنامه می‌تواند به عنوان یک “سقف نرم” برای تعداد مقیمان موقتی که کانادا در آینده خوش آمد می‌گوید، عمل کند.

وزیر همچنین اعلام کرد که “قرعه‌کشی‌های داخلی” بیشتری برای تبدیل شدن به یک مقیم دائمی کانادا خواهد بود. این می‌تواند به این معنی باشد که مقیمان موقتی که در حال حاضر در کانادا زندگی و کار می‌کنند، ممکن است اگر تصمیم بگیرند برای PR از طریق ورود سریع یا برنامه نامزدی استانی درخواست کنند، مزیت داشته باشند.

در 22 ژانویه، IRCC همچنین سقفی را برای تعداد مجوزهای تحصیل بین‌المللی که انتظار می‌رفت اداره در سال 2024 تأیید کند، اعلام کرد. گفته شد که این برای پایدار کردن تعداد غیرقابل پشتیبانی دانشجویان بین‌المللی بود، بسیاری از آن‌ها در طول تحصیلات خود پشتیبانی کافی دریافت نکرده‌اند.