Skip to content
چگونه به عنوان یک زوج به کانادا مهاجرت کنیم

تاریخ انتشار

چه شما نامزد، متاهل باشید یا در یک رابطه قانونی باشید، کانادا برنامه های مختلف مهاجرتی را برای زوج ها ارائه می دهد.

حمایت همسری یکی از راه های موثر برای رسیدن به کانادا به عنوان یک زوج از طریق حمایت همسری است. این بهترین گزینه است اگر از قبل همسر یا همدمی در کانادا دارید یا همسر یا همدم شما شهروند یا مقیم دائم کانادا است.

اگر همسر شما شهروند یا مقیم دائم کانادا باشد، می توانند شما را حمایت کنند تا به آنها در کانادا بپیوندید و مقیم دائم شوید، تا زمانی که همسر شما شرایط واجد شرایط را برآورده کند.

حمایت از خانواده برای مهاجرت به کانادا

برای حمایت از همسر یا شریک زندگی، حامی باید:

حداقل 18 سال سن داشته باشد مقیم دائم کانادا زندگی می کند یا شهروند کانادا است در زندان نباشد، ورشکسته نباشد، تحت دستور حذف (اگر مقیم دائم) یا متهم به جرم جدی نباشد؛ و طی 5 سال گذشته به عنوان همسر به کانادا حمایت نکرده باشد شما و حامی شما باید همچنین رابطه خود را ثابت کنید، که باید در یکی از سه دسته زیر قرار گیرد:

همسر: شما قانونا ازدواج کرده اید. اگر ازدواج در کانادا انجام شده باشد، گواهی ازدواج از استان یا قلمرو کافی است تا اثبات کند که ازدواج معتبر است. اگر ازدواج خارج از کانادا انجام شده باشد، باید طبق قوانین آن کشور و همچنین طبق قانون فدرال کانادا معتبر باشد.

شریک قانونی زندگی: شما برای حداقل یک سال مداوم همزیستی دارید.

شریک زندگی: یک فرد حمایت شده می تواند به عنوان یک شریک زندگی تعریف شود اگر شرایط استثنایی فراتر از کنترل آنها مانع از واجد شرایط بودن به عنوان شریک زندگی قانونی یا همسر شود، مانند موانع مهاجرتی یا محدودیت های قانونی محدود کردن طلاق یا روابط همجنسگرا. علاوه بر این، شریک زندگی باید در یک رابطه وابستگی متقابل برای حداقل یک سال با سطح تعهد مشابه ازدواج یا همدمی قانونی باشند. این می تواند از طریق ارتباطات عاطفی، صمیمیت، نزدیکی مالی مانند مالکیت مشترک دارایی ها و تلاش برای گذراندن وقت با هم و بازگشت نشان داده شود.

نمایش خبر  نتایج آخرین قرعه کشی PNP در بریتیش کلمبیا

Express Entry

اکسپرس انتری سیستم مدیریت دولت فدرال سه برنامه اصلی مهاجرت است: برنامه کارکنان ماهر فدرال (FSWP)، برنامه مهارت های ماهر فدرال (FSTP) و کلاس تجربه کانادایی (CEC).

اگر می خواهید به عنوان یک زوج برای مقام دائم کانادا از طریق Express Entry درخواست کنید، می توانید این کار را به یکی از دو روش زیر انجام دهید:

یا متقاضی اصلی همسر، شریک زندگی قانونی یا همدم مشترک را به عنوان وابسته فهرست می کند، یا آنها می توانند به عنوان متقاضی ثانویه نام بردارند مهم است توجه داشته باشید که شما فقط می توانید وابستگان را هنگام درخواست به FSWP و FSTP داشته باشید، زیرا CEC اجازه نمی دهد که وابستگان در برنامه ها باشند.

وقتی شما همسر خود را به عنوان فرد تحت حمایت در برنامه خود اعلام می کنید، شما متقاضی اصلی هستید و باید اثبات کنید که دارای سرمایه کافی برای توطئه هستید. شما باید شرایط اثبات سرمایه را برآورده کنید تا بتوانید اثبات کنید که می توانید خود و وابستگان خود را در کانادا مالیا حمایت کنید.

با این حال، وقتی همسر یا همدم شما وابسته به برنامه شما است، پروفایل همدم شما در محاسبه نمره کل سیستم رتبه بندی جامع (CRS) شما در نظر گرفته نمی شود. نمره CRS برای رتبه بندی نامزدها بر اساس معیارهایی مانند سن، تحصیلات، مهارت های زبان و تجربه کار استفاده می شود. نامزدهایی که دارای بیشترین نمره CRS هستند دعوت می شوند تا برای اقامت دائم در قرعه کشی Express Entry درخواست کنند.

اگر همسر شما برای Express Entry واجد شرایط بود، می توانند به عنوان متقاضی ثانویه درخواست کنند. هر همسر باید پروفایل Express Entry خود را ایجاد کند و همسر خود را در پروفایل خود شامل کند. این به این معنی است که شما می توانید 40 نمره CRS اضافی برای پروفایل همدم خود را هنگام ارسال برنامه خود ادعا کنید.

نمایش خبر  چرا عدم پذیرش برخی افراد به خاک کشور کانادا رفع نمی‌شود؟

این روش هنوز هم نیاز به اثبات دارایی های مالی از سوی متقاضیان دارد. با این حال، به صورت متفاوت کار می کند زیرا همدم شما به عنوان یک سهمدار در برنامه دیده می شود.

مهم است که قبل از درخواست برای نامگذاری آن شخص به عنوان متقاضی اصلی، بررسی کنید که کدام همدم دارای پروفایل قوی تری است. اگر همدم شما در عوامل CRS مانند زبان، سطح تحصیلات و غیره بالا رتبه بندی می کند، ارزش دارد که آنها را به عنوان متقاضی ثانویه فهرست کنید. اگر آنها نمره پایینی کسب کنند، ممکن است منطقی تر باشد که آنها را به عنوان وابسته فهرست کنید.

برنامه نامزد استانی برنامه نامزد استانی (PNP) گزینه دیگری برای حرکت به کانادا به عنوان یک زوج است. تقریبا هر استان و قلمرویی برای استقبال از کارگران ماهر به مناطق خود، PNP را اجرا می کند.

هنگام درخواست برای PNP، همدمی که دارای تجربه کار قوی ترین، تحصیلات و غیره است باید به عنوان نامزد اصلی مهاجرت درخواست کند. اگر این شما هستید، شما همسر یا همدم خود را به عنوان وابسته در برنامه اعلام می کنید.

به عنوان متقاضی اصلی، مانند Express Entry، شما باید شواهد کافی از دارایی های کافی برای توطئه در کانادا ارائه دهید.

به طور جایگزین، اگر شما و همسر یا همدم شما واجد شرایط باشید، ممکن است هر دو به صورت جداگانه به برنامه های مهاجرت درخواست کنید و از یکی خارج شوید وقتی که دعوت به درخواست (ITA) صادر می شود.

مجوز کار باز برای همسران همسران و همدمان شهروندان کانادایی یا مقیمین دائم می توانند در حالی که درخواست حمایت از اقامت دائم در حال پردازش است، مجوز کار باز بگیرند.

نمایش خبر  تعداد مهاجران معوقه کانادا به 2.4 میلیون نفر افزایش یافته است

به این ترتیب، افراد حمایت شده می توانند برای هر کارفرمایی که در کانادا انتخاب کرده اند کار کنند تا بتوانند در طول فرآیند درخواست مهاجرت، خود و خانواده خود را مالیا حمایت کنند.

برای در نظر گرفتن برای مجوز کار باز، شهروند خارجی باید:

متقاضی اصلی باشد که یک درخواست اقامت دائم تحت کلاس همسر یا همدم قانونی در کانادا ارائه داده است؛ یا به عنوان همسر، همدم قانونی یا همدم مشترک تحت کلاس خانواده که برای پردازش توسط IRCC پس از انجام یک بررسی کامل پذیرفته شده است، و که رد یا انصراف نیافته است. یک درخواست مجوز کار ارائه کرده است که مدت زمان درخواست مجوز کار برای حداکثر دو سال است موضوع یک درخواست حمایت است که توسط همسر شهروند یا مقیم دائم کانادایی، همدم قانونی یا همدم مشترک ارائه شده است در زمان برنامه، همان آدرس مسکونی را با حامی خود در کانادا داشته باشد وضعیت مقیم موقت معتبر در کانادا داشته باشد یا واجد شرایط باشد و برای بازیابی وضعیت خود درخواست کرده است متقاضی و حامی باید تمام شرایط واجد شرایط را تحت حمایت همسر یا همدم قانونی برآورده کنند