ردکردن این
چرا عدم پذیرش برخی افراد به خاک کشور کانادا رفع نمی‌شود؟

تاریخ انتشار

شاید از ورود یا سکونت برخی افراد در کشور کانادا به دلایل قضایی و پزشکی ممانعت شود. اکنون مفهوم عدم پذیرش در کشور کانادا مورد بحث و گفتگو قرار خواهد گرفت و البته راهکارهای رفع این محدودیت‌ها نیز خاطر نشان خواهد شد.

زمانی‌که عدم پذیرش یک فرد در کشور کانادا مطرح می‌شود، به این معنا است که افسر مسئول فرد مذکور را برای امنیت و بهداشت عمومی کشور کانادا تهدید آمیز ارزیابی کرده است.

مفهوم عدم پذیرش خود دارای پیچیدگی‌های بسیار است، اما در وهله نخست در رابطه با رسته‌های بهداشت و قضایی استفاده می‌شود.

عدم پذیرش یک فرد بخاطر خدمات بهداشتی در مواقع مخاطره آمیز بودن  فرد برای خدمات بهداشت و امنیت عمومی مورد مطرح شده و یا به مطالبات بیش از حد فرد مذکور از خدمات اجتماعی و بهداشتی اشاره می‌کند.  

مخاطره برای بهداشت عمومی: این مفهوم با توجه به نتایج آزمون بهداشت و پرونده پزشکی فرد تعیین می‌شود و اینکه وضعیت سلامتی فرد مورد برای بهداشت عمومی خطرناک است.

مخاطره برای امنیت عمومی: بعد از اینکه فرد در رابطه با ناکارآمدی جسمی و روحی و البته ریسک ارتکاب به رفتارهای خشونت آمیز ارزیابی شد، افسر مسئول در ارتباط با خطر فرد البته با توجه به وضعیت سلامتی او تصمیم گیری می‌کند.

مطالبات بیش از اندازه از خدمات بهداشتی و اجتماعی: اگر فردی شامل این دسته از خدمات نشود، به این معنا است که وضعیت سلامت فرد مذکور سبب بروز برخی از محدودیت‌ها در این خدمات از طریق تاثیر منفی بر زمان انتظار و یا هزینه بیش از اندازه است، زیرا «این خدمات شامل بررسی و مدیریت وضعیت سلامتی و بهداشت است و قطعا هزینه بیشتری از موارد ذکر شده دارد.

نمایش خبر  فرصت‌های شغلی در کانادا همچنان در حال افزایش است آمار کانادا گزارش می دهد که مشاغل خالی هنوز در سراسر کانادا به بالاترین حد خود می رسد.

تذکر: دولت کانادا آستانه این مطالبات در سال 2022 را 24057 دلار ذکر کرده است (120285 دلار برای پنج سال)

عدم پذیرش به خاطر موارد قضایی به جرایم ذکر شده در خارج از خاک کانادا اشاره می‌کند، اما این عمل شامل هر دو کشور می‌شود. این نوع عدم پذیرش در خاک کشور کانادا به این معنا است که فرد مذکور دو یا چند جرم مرتکب شده که در کانادا در رسته جرایم اختصاری قرار دارند. تنها پیش نیاز برای تصمیم گیری در رابطه با عدم شمول در این دو مورد شواهد معتبر در رابطه با ارتکاب به جرم است.

علیرغم اینکه عدم پذیرش در خاک کشور کانادا اغلب به خاطر نقض قوانین مشابه با کشور کانادا اعمال می‌شود، ارتکاب به جرم در خارج از خاک کانادا که نوعی نقص قانون فدرال کانادا تلقی شود، به عدم پذیرش منجر خواهد شد.

رفع محکومیت و عدم پذیرش در خاک کشور کانادا

علاوه بر اعتراض بر عدم پذیرش، افراد بیکانه راهکارهای متعددی برای  لغو محکومیت های قضایی و ورود به خاک کانادا وجود دارد.

فرض بر اعاده حیثیت

اگر افسر متصدی مهاجرت قانع شود که محکومیت فرد متقاصی مشمول زمان شده است، و یا اینکه اعاده حیثیت و یا تبرعه شده باشد، فرد مذکور اجازه ورود به خاک کانادا را خواهد داشت.

این نکته در خور اهمیت است و بایستی به خاطر داشته باشیم که فرض بر اعاده حیثیت مورد به مورد و با توجه به جرم انجام شده، زمان سپری شده از اتمام محکومیت فرد مذکور و اینکه فرد جرایم دیگری مرتکب شده باشد، انجام می‌شود.

نمایش خبر  چگونگی مهاجرت به کانادا با استفاده از برنامه نیروهای متخصص فدرال

فرض بر اعاده حیثیت تنها در مواردی امکان پذیر است که سنوات حبث مرتبط با جرم انجام شده خارج از خاک کانادا و با توجه به قانون کانادا و در صورت بروز کمتر از ده سال باشد.

اعاده حیثیت فرد

اعاده حیثیت فرد به معنای الزام اجرای اصول موجود در این رابطه توسط فرد و عدم تمایل او بر انجام هرگونه جرایم در آینده است.

تذکر: پنج سال بایستی از ارتکاب جرم توسط فرد دارای ملیت بیگانه که سبب عدم پذیرش او در خاک کانادا می‌شود، سپری شود و اعاده حیثیت فردی اینگونه اعطا خواهد شد. بعلاوه، بایستی حداقل پنج سال ازپایان محکومیت فرد گذشته باشد ( شامل آزادی مشروط نیز می‌شود)

تعلیق یا حذف سابقه محکومیت

این مورد سابقا تحت عنوان عفو شناخته می‌شد، کمیسیون عفو مشروط کانادا مطابق با قانون عدم پذیرش فرد با ملیت بیگانه در خاک کانادا را لغو می‌کرد. تعلیق یا حذف سابقه محکومیت در کشورهای دیگر احتمالا در کشور کانادا مورد قبول هستند.

نامه نظریه قانونی

نامه نظریه قانونی کمک حال افراد دارای ملیت بیگانه برای ورود به خاک کانادا است بطوریکه وکیل بجای آنها صحبت شده و به افسر مسئول خدمات مهاجرت دلایل عدم ممنوع الورودی فرد بیگانه را بیان می‌کند.

این نامه‌ها نوعی تجزیه و تحلیل قانونب جرایم افراد دارای ملیت بیگانه مطابق با قوانین کشور کانادا است و باعث قانع شدن افسر مسئول در رابطه با پذیرش فرد متقاضی علیرغم وجود سابقه کیفری است.

مجوز سکونت موقت

مجوز سکونت موقت امکان ورود افراد دارای ملیت بیگانه یا سکونت آنها در کانادا البتع با ذکر دلایل منطقی را فراهم می‌کند.

نمایش خبر  ده خطایی که باید در کانادا به عنوان یک مهاجر جدید از آنها اجتناب کنید

مجوز سکونت موقت در با صلاحدید افسرهای مرزی یا خدمات مهاجرتی ارائه خواهد شد، این افراد بایستی اطمینان حاصل کنند که ورود یا اقامت فرد مورد نظر در کشور کانادا اهمیت بیشتری نسبت به مخاطرات امنیت و سلامتی در کشور کانادا دارد. بنابراین، افسر مورد نظر قادر به لغو این مجوز در هر زمانی است.

کدام گزینه‌ها در مقابل من قرار دارند؟

عدم پذیرش احتمالا بخشی مهم از چارچوب مهاجرتی کانادا است. بنابراین، مشورت با یک وکیل با تجربه در امور مهاجرتی کانادا و بحث و گفتگو در مورد راهکارها و گزینه‌های احتمالی به افراد ممنوع الورود به خاک کانادا توصیه می‌شود.

یک وکیل مجرب در امور مهاجرتی قادر به انجام امور زیر است:

کمک در اعطای مجوز سکونت موقت یا اعاده حیثیت

ارائه نامه نظریه قانونی

تضمین عدم بروز خطا از سوی افراد متقاضی

پاسخگویی بجای فرد متقاضی به دولت کانادا

استفاده از تخصص موجود برای خودداری از تاخیرهای غیر ضروری با استفاده از فرآیندها و سلسله مراتب موجود.