Skip to content
کمیته پارلمان کانادایی توصیه هایی برای مطرح کردن پرونده های در دست بررسی ارائه می دهد

تاریخ انتشار

کمیته دائمی شهروندی و مهاجرت (CIMM) یک مطالعه در مورد تأخیر در بررسی درخواست ها و زمان رسیدگی توسط مهاجرت پناهندگان و شهروندی کانادا (IRCC) منتشر کرده است.

این کمیته از 12 عضو پارلمان کانادا (MPs) تشکیل شده است، با حداقل یک عضو از هر یک از احزاب سیاسی اصلی. این کمیته برای نظارت بر سیاست های فدرال مهاجرت و چند فرهنگی تشکیل شده است و وقتی اقدام فوری لازم است، فشاری بر دولت اعمال می کند. به عنوان مثال، کمیته از دولت خواست تا اخراج 700 دانشجوی هندی که نامه های پذیرش غلط صادر شده بود را متوقف کند.

زمان پردازش درخواست ها و تأخیر، موضوعات برجسته ای در آخرین زمان ها بوده اند. در سال 2022، تقریباً 2.7 میلیون درخواست مهاجرت در فهرست IRCC وجود داشت. این موضوع بیشتر به دلیل اقداماتی بود که در طول بحران COVID-19 انجام شد.

در 1 فوریه 2022، کمیته یک انگیزه را برای مطالعه تأخیر در بررسی درخواست ها و زمان پردازش برای تمام جریان های مهاجرت در IRCC پذیرفت. بر اساس انگیزه CIMM، این مطالعه شامل وضعیت اقداماتی است که برای کاهش تأخیر در بررسی درخواست ها و زمان پردازش انجام شده است، اقداماتی که برای اولویت بندی پردازش درخواست های مهاجران آسیب پذیری که در تأخیر گیر کرده اند انجام شده است، و چگونگی مدرن سازی سیستم مهاجرت فعلی توسط دولت.

زمان پردازش دقیق و عادلانه

گزارش، In Demand Yet Unprocessed: Endemic Immigration Backlogs در 14 دسامبر منتشر شد و شامل چندین پیشنهاد در مورد گام هایی بود که IRCC می تواند برای بهبود سیستم مهاجرت کلی کانادا بردارد. بسیاری از پیشنهادات مستقیماً به تأخیر مربوط می شوند.

یکی از عوامل ایجاد زمان پردازش دقیق و عادلانه است. گزارش پیشنهاد می کند که IRCC یک مهلت برای پاک کردن تأخیر تعیین کند و اقدامات مسئولیت پذیری را معرفی کند تا اطمینان حاصل شود که مهلت ها برای تمام درخواست ها، نه فقط درخواست های جدید، رعایت می شوند.

نمایش خبر  چگونه به عنوان یک تازه وارد به کانادا موفق شدم

گزارش می گوید که IRCC گاهی اوقات درخواست های قدیمی تر را برای حفظ استانداردهای پردازش می گذارد و “تصور” می کند که زمان پردازش بهبود یافته است. این گزارش مشاهده می کند که این عادلانه نیست و پیشنهاد می کند که IRCC باید یک مهلت برای پردازش درخواست های قدیمی تر تأخیر تعیین کند. علاوه بر این، این می گوید که IRCC باید زمان پردازش دقیق را در اینترنت ارائه دهد.

در An Immigration System for Canada’s Future که اخیراً توسط IRCC منتشر شده است (استراتژی جدید IRCC برای بهبود سیستم مهاجرت کانادا با ساخت آن شفاف تر و آسان تر برای پیمایش)، اداره می گوید که قصد دارد زمان های پردازش مورد انتظار را برای دقیق تر شدن مرور کند.

انتقال به دیجیتالیزاسیون

IRCC به طور مکرر به تلاش های در حال انجام برای مدرن سازی و دیجیتالی سازی سیستم مهاجرت کانادا اشاره می کند. گزارش CIMM می گوید که انتقال به پلتفرم های آنلاین در کل به کاربران مفید بوده است، اما “با مقدار مناسبی از عیب یابی قبلی انجام نشده است.”

این پیشنهاد می کند که IRCC فرآیند پورتال آنلاین را برای اشکالات و خطاها ممیزی کند و فوراً آنها را اصلاح کند. همچنین می گوید که این اداره باید با کاربران سیستم ها و پورتال های آنلاین مشورت کند تا مشکلات فنی و خطاهای متداول را به درستی عیب یابی کند.

شفافیت

این همچنین پیشنهاد می کند که یک نماینده را برای نظارت بر بهبود برنامه ایجاد کند و اطمینان حاصل کند که تغییرات حفظ و اجرا می شوند. اکنون، گزارش می گوید که “در حالی که ممکن است موارد مشکل در مشاوره بین IRCC و ذینفعان شناسایی شوند، هیچ الزام فعلی ای وجود ندارد که این مسائل در قانون ذکر شده باشند.

نمایش خبر  برنامه کاندیدای استانی منیتوبا از 273 متقاضی مهاجرتی دعوت می کند

چندین بار در طول گزارش ذکر شده است که IRCC باید اقداماتی انجام دهد تا مطمئن شود متقاضیان در مورد برنامه خود و نحوه رسیدگی به آن توسط دپارتمان آگاه هستند. به عنوان مثال، آنها باید دسترسی به یادداشت های افسر مهاجرت در مورد تصمیم نهایی خود داشته باشند تا به حل هر مشکلی که ممکن است منجر به پاسخ منفی شود کمک کند.

در حال حاضر، متقاضیان باید درخواست دسترسی به اطلاعات و حفظ حریم خصوصی را برای به دست آوردن یادداشت های افسر ارائه دهند. این کار فرآیند درخواست را برای مشتریان کند می کند و بار کاری IRCC را افزایش می دهد.

تخصیص نادرست منابع گزارش CIMM توصیه می کند که علاوه بر استخدام کارکنان بیشتر، IRCC باید بررسی کند که چگونه منابع تخصیص یافته و آموزش داده شده اند.

وزیر سابق مهاجرت، Sean Fraser، با این عبارت نقل شده است: “یکی از بزرگترین چالش ها… درک این است که طول می کشد تا مردم را استخدام و آموزش دهیم و آنها را به سرعت بالا ببریم.” او باور داشت که سرمایه گذاری ها و زمان به IRCC کمک خواهد کرد تا به این اهداف برسد.

تعداد زیادی از برنامه های IRCC که در طول و پس از بحران COVID-19 انباشته شده بود، منجر به چندین گزارش و مطالعه شد، از جمله یکی اخیر از حسابرس کل کانادا (OAG) که یافت که تعداد زیادی که در طول سال 2022 انباشته شده بود به دلیل تخصیص نادرست منابع و همچنین حجم کار زیاد در دفاتر منطقه ای که قابلیت پردازش آنها را نداشتند، بود.

نمایش خبر  مهاجرت به کانادا؟  مهارت زبان انگلیسی خود را با آزمون CELPIP ثابت کنید

به عنوان مثال، گزارش CIMM می گوید که دفاتر در Dakar و New Delhi با درخواست های ویزای مقیم موقت مواجه هستند. در Dakar، مشکلاتی در حجم پردازش وجود دارد. این دفتر برنامه ها را برای 16 کشور پردازش می کند.

استانداردهای خدمات و برنامه های در انتظار یک برنامه در صورتی به عنوان برنامه در انتظار در نظر گرفته می شود که در طول استانداردهای خدمات پردازش نشده باشد، یا مدت زمانی که IRCC انتظار دارد یک برنامه پردازش شود. استانداردهای خدمات بسته به نوع برنامه متفاوت است. به عنوان مثال، باید یک برنامه Express Entry در طول شش ماه و یک برنامه حمایت از خانواده باید در طول 12 ماه پردازش شود.

IRCC قصد دارد 80٪ از تمام برنامه ها را در استانداردهای خدمات پردازش کند.

پس از انتشار گزارش OAG، وزیر مهاجرت Marc Miller گفت که یافته های سال 2022 لزوماً بازخورد فعلی را بازتاب نمی دهد. او می گوید که بسیاری از خطوط کسب و کار اکنون بازگشته اند یا نزدیک به بازگشت به استانداردهای خدمات هستند.

گام های بعدی توسط دولت دولت اکنون تعهد دارد تا در طول 120 روز به گزارش پاسخ دهد. با این حال، می تواند در مورد طبیعت و شکل پاسخ خود تصمیم بگیرد. به عنوان مثال، دستورالعمل های دولت فدرال می گویند که آنها می توانند با یک گزارش توصیه به توصیه، یک نامه عمومی یا یک پاسخ میان مدت پاسخ دهند.

همچنین بر عهده دولت است تا تصمیم بگیرد عمل کند یا عمل نکند، بر اساس هر یک از توصیه های گزارش CIMM.


Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (1) in /home/samakavi/domains/samakav.net/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420

Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (1) in /home/samakavi/domains/samakav.net/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420