Skip to content
مهاجرت به کانادا؟  مهارت زبان انگلیسی خود را با آزمون CELPIP ثابت کنید

تاریخ انتشار

آزمون CELPIP توسط اداره مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا برای استفاده توسط افرادی که متقاضی اقامت دائم و شهروندی کانادا هستند تعیین شده است.

CELPIP مخفف برنامه شاخص مهارت زبان انگلیسی کانادایی است.

آزمون CELPIP یک آزمون مهارت زبان انگلیسی است که به شرکت کنندگان در آزمون راهی را ارائه می دهد که توانایی خود را در عملکرد به زبان انگلیسی نشان دهند.  آزمون CELPIP توسط اداره مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا برای استفاده توسط افرادی که متقاضی اقامت دائم و شهروندی کانادا هستند تعیین شده است.

از تست CELPIP چه انتظاری می توانم داشته باشم؟

تست CELPIP به طور کامل توسط مراکز تست شریک ما توسط کامپیوتر ارائه می شود و در یک جلسه 3 ساعته تکمیل می شود.  این آزمون به 4 جزء Listening، Reading، Writing و Speaking تقسیم می شود.

برخلاف سایر آزمون‌های مهارت زبان انگلیسی، CELPIP نیازی به مکالمه با یک فرد برای جزء صحبت کردن ندارد.  درعوض، برای بخش اسپیکینگ تست، به درخواست‌های روی صفحه در هدست میکروفون پاسخ می‌دهید.

از آنجایی که آزمون کاملاً رایانه ای ارائه می شود، نتایج آزمون شما طی 4 تا 5 روز پس از تاریخ آزمون در دسترس خواهد بود و نتایج شما به صورت آنلاین برای شما ارسال می شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره تجربه روز آزمون، ویدیوی ما را در اینجا درباره آنچه می‌توانید در روز آزمون خود انتظار داشته باشید، تماشا کنید.

کجا می توانم در آزمون CELPIP شرکت کنم؟

تست CELPIP در مکانی نزدیک شما در دسترس است، زیرا ما با بیش از 80 مکان تست در کانادا و در سراسر جهان شریک هستیم.  برای اطلاعات بیشتر درباره مکان‌های مرکز آزمایش ما، و درباره تاریخ‌های آزمون موجود، از وب‌سایت ما دیدن کنید.

چگونه می توانم برای تست CELPIP آماده شوم؟

 

ما مشتاقیم که از داوطلبان آزمون، در سفرشان به سمت کار و زندگی در کانادا حمایت کنیم و طیف وسیعی از مواد آموزشی برای کمک به شما برای آماده شدن برای آزمون خود داریم، از جمله بیش از 10 ساعت وبینار رایگان، یک نمونه آزمون رایگان، یک تمرین رایگان و غیره، هنگام ایجاد یک حساب CELPIP و ابزارهای اضافی ما، آزمایش کنید:

نمایش خبر  چگونگی کسب اقامت دائم از طریق کلاس تجربه کانادایی

•آزمون نمونه رایگان CELPIP: به صورت رایگان در وب سایت CELPIP موجود است، آزمون نمونه CELPIP شامل سؤالات و پاسخ های آزمون است تا به شما کمک کند تا درک کنید که در هر جزء از آزمون CELPIP چه انتظاری دارید.

•تست تمرین رایگان CELPIP: به صورت رایگان در هنگام ثبت نام برای یک حساب CELPIP رایگان در دسترس است، این آزمون تمرینی کامل هر جزء از آزمون CELPIP را پوشش می‌دهد و شامل کلیدهای پاسخ دقیق برای هر بخش است.

•وبینارها و کارگاه های آموزشی رایگان CELPIP: جلسات هفتگی اطلاعات CELPIP رایگان ما توسط یک متخصص CELPIP میزبانی می شود و به شرکت کنندگان در آزمون یک مرور کلی از اجزای تست CELPIP و همچنین یک جلسه پرسش و پاسخ ارائه می دهد.  وبینارها و کارگاه های آموزشی ضبط شده نیز در صفحه YouTube ما در دسترس هستند.

•مواد تحصیلی CELPIP پولی: برای خرید در فروشگاه آنلاین موجود است، ما طیف وسیعی از تست های تمرینی، برنامه های یادگیری آنلاین، راهنمای مطالعه و موارد دیگر را داریم.

اگر به دنبال نکات بیشتری برای کمک به آمادگی برای آزمون خود هستید، کارشناسان CELPIP ما استراتژی های زیر را برای اطمینان از رسیدن به اهداف CELPIP خود گردآوری کرده اند:

1) با استفاده از کامپیوتر آشنا شوید

تست CELPIP به طور کامل توسط کامپیوتر ارائه می شود، بنابراین مطمئن شوید که می توانید به راحتی از ماوس و صفحه کلید استفاده کنید.  با آزمایش نمونه آنلاین رایگان CELPIP و تست تمرین آنلاین رایگان، برای آزمون ارائه شده توسط رایانه خود تمرین کنید.

نمایش خبر  10 سوال رایج از سوی ویزیتورها از کانادا

2) به خاطر داشته باشید که CELPIP یک آزمون مهارت عمومی انگلیسی است

تست CELPIP توانایی شما را در استفاده از زبان انگلیسی در موقعیت های روزمره اندازه گیری می کند.  این یک آزمون انگلیسی تجاری یا انگلیسی آکادمیک نیست، بنابراین یکی از بهترین راه ها برای آماده شدن این است که از زبان انگلیسی خارج شوید و تا آنجا که می توانید در زندگی روزمره خود استفاده کنید.

3) زمان را پیگیری کنید

تست CELPIP به طور کامل توسط کامپیوتر ارائه می شود و یک تایمر در هر صفحه در اختیار شما قرار می دهد که به شما می گوید چقدر زمان برای هر بخش باقی مانده است.  زیر نظر گرفتن تایمر به شما کمک می کند تا در طول آزمون سرعت خود را حفظ کنید.

4) از انواع مختلف لغات و ساختار جمله استفاده کنید

برای نشان دادن مهارت خود در زبان انگلیسی، دامنه واژگان مختلفی را که در نوشتن و گفتار خود دارید نشان دهید.  از کلمات یکسان به طور مکرر استفاده نکنید، فقط از کلماتی استفاده کنید که در زندگی روزمره طبیعی هستند.  به یاد داشته باشید که از تغییر ساختار جمله خود نیز استفاده کنید و سعی کنید مجموعه ای از جملات را بسازید که از نظر طول و پیچیدگی متفاوت باشند.

5) با سرعت طبیعی و با صدای واضح صحبت کنید

مستقیماً با هدست میکروفون صحبت کنید، هدستی که باید نزدیک دهان شما باشد اما بدون تماس با لب هایتان.  اگرچه ممکن است زمانی که عصبی هستید سریع صحبت کنید، سعی کنید سرعت خود را حفظ کنید و آهسته تر و با سرعت عادی صحبت کنید.

نمایش خبر  گزارش سالانه نشان می دهد قیمت های غذا افزایش خواهد یافت، اما کمتر از آنچه در سال 2023 افزایش یافت.

6) لهجه شما مشکلی ندارد

ما می‌دانیم که بسیاری از آزمون‌دهندگان ما نگران لهجه‌هایشان هستند، با این حال، ارزیاب‌های ما برای نادیده گرفتن آنها آموزش دیده‌اند.  تا زمانی که لهجه شما مانع درک شما نشود، روی آن تمرکز نکنید.  در عوض، روی استفاده از گرامر مناسب، طیف وسیعی از واژگان و دادن پاسخ های کامل و کامل تمرکز کنید.

7) یادداشت بردارید

هنگامی که در آزمون CELPIP شرکت می کنید، کاغذ یادداشت و خودکار به شما داده می شود.  می‌توانید از اینها برای یادداشت‌برداری در طول هر بخش از آزمون استفاده کنید، هرچند ممکن است سازماندهی ایده‌ها برای پاسخ‌های Speaking یا Writing برایتان مفید باشد.  همچنین یادداشت برداری در مورد مفاهیم اصلی و جزئیات در طول بخش Listening آزمون، تمرین خوبی است.

8) کار خود را مرور کنید

اگر در طول آزمون وقت اضافی دارید، حتماً پاسخ‌های خود را بخوانید و مطمئن شوید که به هر سؤال تا حد ممکن پاسخ داده‌اید.  به طور خاص، چند لحظه را به خواندن پاسخ های کتبی خود اختصاص دهید و مطمئن شوید که هیچ غلط املایی یا خطایی ندارید که وضوح پاسخ های شما را از بین ببرد.

9) به آنچه می دانید پایبند باشید

ممکن است در قسمت Reading یا Listening با کلمات دشوار یا ناآشنا مواجه شوید.  نگران واژگانی که نمی‌فهمید نباشید و گیر نکنید.  در عوض، به معنای کلی و بخش‌هایی از متنی که متوجه می‌شوید دقت کنید.  گاهی اوقات می توان یک کلمه جدید را بر اساس دانش شما از کلمات اطراف آن فهمید.

برای اطلاعات بیشتر در مورد آماده شدن برای آزمون CELPIP یا برای کسب اطلاعات در مورد خود آزمون، از وب سایت ما دیدن کنید.