ردکردن این
نرخ اشتغال کانادا در ماه اکتبر ثابت باقی ماند

تاریخ انتشار

کانادا در اکتبر گذشته ۳۱۰۰۰ شغل به اقتصاد خود اضافه کرد، بطوریکه بیکاری برای پنجمین ماه متوالی کاهش یافت.

آخرین نتایج نظرسنجی نیروی کار اداره آمار کانادا منعکس کننده هفته ۱۰ تا ۱۶ اکتبر بود. در آن هفته، بسیاری از استان ها طرح های اثبات واکسیناسیون را اجرا کرده بودند. انتاریو، بریتیش کلمبیا و کبک محدودیت‌های ظرفیت را برداشته و آن‌ها را با الزامات اثبات واکسیناسیون جایگزین کرده بودند.

افزایش اشتغال در تعدادی از صنایع با کاهش در سایر صنایع جبران شد. به عنوان مثال، صنعت خرده فروشی برای اولین بار از ژوئن رشد کرد، اما از دست دادن اشتغال در بخش های اقامتی و خدمات غذایی بخشی از‌ میزان رشد را کند کرد.

نرخ بیکاری برای پنجمین ماه متوالی کاهش یافت و در اکتبر به ۶.۷ درصد رسید. این کمترین میزان در ۲۰ ماه گذشته بود، اما کمتر از‌ کاهش ۵.۷ درصدی قبل از همه گیری در فوریه ۲۰۲۰ نبود.

در حالی که به نظر می رسد اقتصاد در مسیر درستی قرار دارد، برخی کارشناسان می گویند کمبود مداوم نیروی کار مانع از بهبود اقتصادی می شود.

ناتان جانزن، اقتصاددان ارشد در RBC، گفت که تعداد کارگران بیکار کمتر از آن چیزی است که فقط برای بازگرداندن شغل در خدمات اقامتی و غذایی به سطح قبل از همه گیری نیاز است. رشد قوی در صنایعی مانند مشاغل حرفه ای، علمی و فنی، باعث می شود به نظر برسد که ممکن است کارگران کافی برای پر کردن موقعیت های شغلی در صنایع آسیب دیده وجود نداشته باشد.

همچنین، کارگران کمتری پس از مواجهه با یک دوره بیکاری به مشاغل خود در بخش مسکن و خدمات غذایی، تولید و تجارت خرده فروشی بازگشتند. این نشان می دهد که همه صنایع به طور یکسان از همه گیری رها نشده‌اند.

نمایش خبر  IRCC در هفته جاری چهارمین قرعه‌کشی اکسپرس انتری را برگزار کرد

جانزن در گزارشی نوشت: بازارهای کار هنوز به طور کامل از شوک ۲۰۲۰ رها نشده‌اند، اما در حال نزدیک‌تر شدن به آن هستند و گزارش‌های کمبود نیروی کار احتمالاً به این زودی‌ها از بین نمی‌رود.

همچنین لیا نورد، مدیر ارشد اتاق بازرگانی کانادا می‌گوید: پر کردن فرصت‌های شغلی دشوار خواهد بود، و هیچ راهکار فوری برای کمبود استعداد وجود ندارد.
نورد در بیانیه‌ای رسانه‌ای گفت: بدون ایجاد خطوط اتصال فراگیر و پایدار استعداد، به رشد اقتصادی پایدار نخواهیم رسید. کانادا به برنامه‌ای جدی برای رسیدگی به چالش‌های ساختاری نیروی کار خود، که قبل از کووید به خوبی ریشه‌دار بود، نیاز دارد، قبل از اینکه بتوانیم دلیلی برای جشن‌گرفتن و خوشحالی پیدا کنیم.

 

نرخ اشتغال برای مهاجران تازه وارد همچنان بالاست.

تعداد مهاجران جدیدالورود به کانادا پس از رسیدن به حدود صفر در سال ۲۰۲۰، در ماه‌های اخیر افزایش یافته است. اگرچه سال گذشته کانادا فقط از ۱۸۴۰۰۰ مهاجر جدید پذیرفت، اما امسال ۲۶۷۰۰۰ مقیم دائم و جدید را پذیرفته است.

اداره آمار کانادا مهاجران جدیدالورود را کسانی می داند که پنج سال یا کمتر در کانادا زندگی کرده اند. در ماه اکتبر، تعداد مهاجران جدیدالورود در مقایسه با سال ۲۰۱۹ بیشتر بود و احتمال اشتغال آنها نیز بیشتر بود. نرخ اشتغال در میان این گروه از مهاجران ۷۱ درصد بوده که نسبت به اکتبر ۲۰۱۹ نزدیک به شش واحد درصد بیشتر است.

مهاجرانی که بیش از پنج سال در کانادا بوده‌اند، نرخ اشتغال نزدیک به ۶۰ نفر در اکتبر داشتند که کمتر از یک درصد نسبت به اکتبر ۲۰۱۹ کاهش یافته است. جمعیت متولدین کانادا دارای نرخ اشتغال نقطه‌ای ۶۱ درصدی بودند.

نمایش خبر  کانادا برای سومین سال پیاپی امن ترین کشور برای دگرباشان جنسی و مسافران رده بندی شد