Skip to content
با روند های PNP برنامه مهاجرت مزیت آلبرتا آشنا شوید

تاریخ انتشار

آلبرتا هشت مسیر مهاجرتی را برای داوطلبان علاقه مند ارائه می دهد.

اقتصاد قوی آلبرتا آن را برای کسانی که مایل به اقامت دائم هستند، تبدیل کرده است.  این استان خانه برخی از نمادین ترین مناظر کانادا و همچنین دو شهر بزرگ است و قطب صنعت نفت و گاز کانادا نیز میباشد.

درباره AAIP

برنامه نامزدی استانی آلبرتا برنامه مهاجرت مزیت آلبرتا نام دارد.  این برنامه دارای هشت مسیر است که به کسانی که به دنبال اقامت دائم کانادا هستند اجازه می دهد تا برای وضعیت اقامت دائم توسط دولت استانی کاندید شوند.  این استان بیش از سایر استان های کانادا بر جذب کارآفرینان تاکید دارد.

کاندیدای استانی چیست؟

برنامه کاندیدهای استانی برای کمک به استان‌ها برای جذب مهاجرانی طراحی شده است که می‌توانند از نیازهای نیروی کار محلی حمایت کنند.

 اگر نامزدی معیارهای خاص جریان مهاجرت استانی را داشته باشد و توسط یک استان کاندید شود، می‌تواند درخواستی برای اقامت دائم به اداره مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا ارسال کند.  همه استان‌های کانادا دارای PNP هستند، به استثنای کبک، که برنامه‌های مهاجرتی خود را اجرا می‌کند، و قلمرو نوناووت.

چرا آلبرتا به یک برنامه کاندید استانی نیاز دارد؟

مانند تمام استان های کانادا، آلبرتا با کمبود نیروی کار مواجه است و برای قوی نگه داشتن اقتصاد، آلبرتا تلاش می کند تا تازه واردان ماهر را تشویق کند تا در استان مستقر شوند.

 این استان اخیراً نام PNP خود را از برنامه نامزدی استانی آلبرتا به برنامه مهاجرتی مزیت آلبرتا تغییر داده است.  آلبرتا همچنین اخیراً یک استراتژی دقیق برای جذب استعدادهای جهانی منتشر کرده است که شامل ابتکاراتی برای بازآموزی تازه واردان ماهر تحت خدمات ارزیابی صلاحیت بین‌المللی است.

نمایش خبر  گزارش مهاجرت ییتس که نمای آینده IRCC را مشخص می کند

هدف این استراتژی این است که اطمینان حاصل شود که مهاجران بهترین فرصت ممکن را برای تثبیت اقتصادی خود و در عین حال حمایت از نیروی کار آلبرتا دارند.

جریان های مهاجرت AAIP

آلبرتا هشت مسیر مهاجرتی را برای داوطلبان علاقه مند ارائه می دهد.  این جریان ها به دو دسته تقسیم می شوند: جریان برای کارگران و جریان برای کارآفرینان

جریان برای کارگران

جریان اکسپرس اینتری آلبرتا

این مسیر برای کاندیدهایی باز است که از قبل نمایه اکسپرس اینتری دارند و واجد شرایط برنامه کارگران ماهر فدرال، برنامه تجارت ماهر فدرال یا دسته تجربه کانادایی هستند.

کاندیداهای اکسپرس انتری پوول فدرال ممکن است توسط استان انتخاب شوند و از آنها دعوت شود تا برای نامزدی تحت این جریان درخواست دهند.  کاندیدهایی که دارای مشخصاتی در پوول هستند و روابط قوی با آلبرتا نشان داده اند مستقیماً برای نامزدی در نظر گرفته می شوند.  این جریان بر اساس یک فرآیند، فقط دعوت است، به این معنی که کاندیدها نمی توانند مستقیماً به جریان اکسپرس اینتری آلبرتا درخواست دهند.

مسیر فناوری شتاب آلبرتا نیز تحت اکسپرس اینتری قرار می‌گیرد و برای داوطلبان واجد شرایط با تجربه کاری در یکی از ۳۸ شغل صنعت فناوری باز است.

جریان فرصت آلبرتا

کاندیدهای این جریان باید واجد شرایط بودن خود را تعیین کنند و یک ابراز علاقه (EOI) مستقیماً به استان ارسال کنند.

برای واجد شرایط بودن، کاندیداها باید از قبل در استان باشند و روی مجوز کار موقت خارجی کار کنند و یک پیشنهاد شغلی تمام وقت از یک کارفرما در آلبرتا داشته باشند.

نمایش خبر  چگونه در سال 2022 به عنوان پرستار به کانادا مهاجرت کنید چند مسیر برای مهاجرت پرستاران وجود دارد.

این جریان همچنین برای فارغ التحصیلان بین المللی که تحصیلات خود را در یک موسسه آموزشی تعیین شده در آلبرتا به پایان رسانده اند نیز قابل اجرا است.

جریان نوسازی روستایی

این مسیر برای کاندیدهایی است که پیشنهادهای شغلی خارج از مناطق شهری آلبرتا دریافت کرده‌اند.  جوامع روستایی تعیین شده افراد تازه وارد را جذب می کنند و نامه حمایتی برای کاندید ارائه می دهند.

 فقط داوطلبانی که حداقل دوره متوسطه را گذرانده باشند تحت این جریان در نظر گرفته می شوند

جریان های کارآفرین

آلبرتا چهار مسیر مجزا را برای تازه واردانی که مایل به ایجاد مشاغل یا مزارع در استان هستند، ارائه می دهد.

جریان کارآفرین روستایی

برای واجد شرایط بودن برای این جریان، کاندیدها باید حداقل سه سال تجربه تجاری داشته باشند و مایل به بازدید از یک جامعه روستایی تعیین‌شده و ارائه یک طرح تجاری باشند.  اگر کاندید بتواند حمایت جامعه را به دست آورد، ممکن است EOI را به AAIP ارسال کند.

جریان کارآفرین فارغ التحصیل

فارغ‌التحصیلان بین‌المللی که حداقل دو سال از برنامه خود را در یک مؤسسه آموزش عالی آلبرتا که دارای بودجه عمومی است گذرانده اند، می‌توانند واجد شرایط این دوره باشند، در صورتی که دارای مجوز کار پس از فارغ‌التحصیلی معتبر و حداقل شش ماه تجربه در این زمینه مدیریت کسب و کار یا مالکیت باشند. 

جریان مزرعه

جریان مزرعه برای ترویج کشاورزی در آلبرتا طراحی شده است.  داوطلبان این جریان باید بتوانند یک مزرعه جدید ایجاد کنند یا مزرعه موجود را در استان خریداری کنند.  آنها همچنین باید بتوانند مهارت های مدیریت مزرعه را از طریق تجربه یا آموزش معادل نشان دهند.

نمایش خبر  بازگشت به کانادا: چک لیست مهاجرت و بهترین روش ها به کانادا: چک لیست مهاجرت و بهترین روش ها

جریان کارآفرینان فارغ التحصیل خارجی

این جریان برای کسانی است که تحصیلات پس از متوسطه خود را در خارج از کانادا گذرانده اند و مایلند کسب و کاری در آلبرتا ایجاد کنند.  داوطلبان باید حداقل شش ماه تجربه مدیریت فعال یا مالکیت یک کسب و کار داشته باشند و باید یک طرح تجاری و یک ارزیابی اعتبار آموزشی ارائه دهند.

نتیجه

آلبرتا در جذب افراد تازه وارد از خارج از کشور موفق بوده و نرخ نگهداری بسیار بالایی دارد در سال 2021، آلبرتا بیش از 6250 تازه وارد را کاندید کرد و این استان همچنان به بروزرسانی و سرمایه گذاری در برنامه های مهاجرتی خود برای استقبال از مهاجران ماهر و توانمندسازی آنها برای ایجاد ثبات اقتصادی ادامه می دهد.