Skip to content
گزارش مهاجرت ییتس که نمای آینده IRCC را مشخص می کند

تاریخ انتشار

همانطور که ماه گذشته توسط CIC News گزارش شد، دپارتمان مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا (IRCC) در حال انجام تغییرات عمده ای برای بهبود عملیات خود است.

تغییرات تا حدی تحت تأثیر سری توصیه هایی قرار گرفته اند که اوایل امسال در چیزی که به طور غیررسمی به عنوان گزارش ییتس شناخته می شود، ارائه شده است. از وزیر معاون IRCC، نیل ییتس، خواسته شد گزارشی در مورد چگونگی تبدیل شدن IRCC به یک نهاد موثر و کارآمد بنویسد.

ییتس برای نوشتن گزارش توسط وزیر معاون فعلی IRCC، کریستیان فاکس، مورد درخواست قرار گرفت. به عنوان بالاترین خدمه دولت فدرال، نقش وزیر معاون مدیریت دپارتمان خود را به صورت تکنوکراتیک و غیرسیاسی است. آنها نقش های وزرا را بازی می کنند، که سیاستمداران هستند. در این مورد، نقش فاکس نظیر وزیر مهاجرت مارک میلر است.

هر دو فاکس و میلر در طول ماه گذشته تایید کرده اند که نقص هایی در چگونگی خدمت IRCC به مهاجران جدید وجود دارد. شناخت چالش های موجود در IRCC دلیلی است که فاکس از ییتس خواست تا ارزیابی کند که چگونه IRCC می تواند کار بهتری در دستیابی به وظیفه خود انجام دهد.

ییتس در نهایت یک ارزیابی صریح ارائه داد و نوشت “مدل سازمانی فعلی در IRCC خراب است اما با کار سخت و تعهد کارکنان در حال حاضر نگه داشته می شود.”

برخی از توصیه های ییتس در حال حاضر اجرا می شوند مانند یک سازماندهی بزرگ در IRCC ماه گذشته که هدف آن تبدیل شدن دپارتمان به یک سازمان متمرکز بر مشتری است.

نمایش خبر  چگونه کانادایی ها کریسمس را جشن می گیرند؟

اعلامیه های اخیر نیز نشان می دهد که IRCC تمایل دارد بهبودهایی را مورد توسعه و تشویق قرار دهد. در 31 اکتبر، میلر استراتژی جدید IRCC، یک سیستم مهاجرت برای آینده کانادا را معرفی کرد.

یکی از سه ستون استراتژی ایجاد یک تجربه بیشتر پذیرش مهاجران جدید است. راه هایی که IRCC به دنبال آن است تا این کار را انجام دهد عبارتند از کاهش زمان انتظار و بهبود استانداردهای خدمات، کمک به حذف موانع برای استقبال از مهاجران جدید، و تقویت شراکت با کارفرمایان و مؤسساتی که به مهاجرت تکیه می کنند، در حالی که فریب و تقویت حفاظت های دانشجویی و کارگری را می پردازد.

روز بعد، در 1 نوامبر، میلر برنامه سطوح مهاجرت 2024-2026 را اعلام کرد. بر خلاف سال های اخیر، که دولت فدرال در حال جشن گرفتن افزایش سریع به هدف های اقامت دائمی بود، این اعلامیه باخبر اینکه IRCC تأکید می کرد که “سطوح مهاجرت را ثابت می کند” تا زمان بیشتری برای ادغام موفقیت آمیز فراهم کند، از نظرها کنار رفت. تصمیم برای افزایش تدریجی هدف مهاجرت از 465،000 نفر در امسال، به 485،000 نفر در سال 2024، قبل از ثابت کردن آنها در 500،000 پذیرش مهاجر در هر یک از سال های 2025 و 2026 احتمالاً نتیجه چندین عامل بزرگ است. این عوامل شامل، اما محدود به، نظرسنجی های اخیر نظر عمومی که نشان می دهد حمایت کمتری از کانادایی ها برای مهاجرت، و تلاش های IRCC برای بهبود تجربه مشتری و بازگرداندن استانداردهای پردازش به روی خط است.

دپارتمان از زمان شیوع بیماری با افزایش موجودی برنامه ها در مقابله بوده است، که در نتیجه آن گاه به گاه در پردازش برنامه ها در زمان انتظار خود کوتاه می شود. یکی از دلایل افزایش تعداد موارد معلق، افزایش قابل توجه سطوح مهاجرت در طول شیوع بیماری است، از یک هدف حدود 340،000 نفر در سال 2020، به بیش از 400،000 نفر در سال های بعدی، حتی در میان محیط عملیاتی سخت شیوع بیماری.

نمایش خبر  آیا می‌توانم بیش از یک پروفایل Express Entry داشته باشم؟

افزایش سریع در پذیرش های اقامت دائمی نیز رخ داده است زیرا کانادا در حال استقبال از سطوح رکورد مهاجران موقت، مانند دانشجویان بین المللی، کارگران خارجی موقت، و بازدید کنندگان بوده است.

این موضوع باعث شد ییتس مشاهده کند که در حالی که رشد در مهاجران جدید منجر به بیش از دو برابر شدن کارکنان IRCC در طی دهه گذشته شده است، ساختار عملیاتی دپارتمان در طول این دوره بیشتر به همان شکل باقی مانده است. این مشاهده یک انگیزه عمده برای سازماندهی دپارتمانی در اکتبر 2023 بعدی بود.

داده های اخیر آمار کانادا نشان می دهد که جمعیت کشور در دوره 12 ماهه منجر به 1 ژوئیه 2023، تقریباً 1.2 میلیون نفر (2.9٪) افزایش یافته است. حدود 98٪ از این رشد از شهروندان خارجی آمده است.