Skip to content
آیا می‌توانم بیش از یک پروفایل Express Entry داشته باشم؟

تاریخ انتشار

تکمیل پروفایل Express Entry اولین گام برای مهاجرت دائمی به کانادا به عنوان یک کارگر ماهر است. دعوت به اعمال (ITA) برای اقامت دائمی (PR) بر اساس امتیاز و رتبه شما در استخر Express Entry با استفاده از سیستم رتبه‌بندی جامع (CRS) صادر خواهد شد.

CRS یک سیستم مبتنی بر امتیاز است که برای ارزیابی متقاضیان در استخر Express Entry استفاده می‌شود. امتیاز CRS هر متقاضی بر اساس مجموعه‌ای از عوامل از جمله تحصیلات، مهارت‌ها، تجربه کار و توانایی زبان محاسبه می‌شود.

بر اساس دولت کانادا، شما فقط می‌توانید یک پروفایل Express Entry در یک زمان داشته باشید. این قاعده در قانون مهاجرت کانادا تعیین شده است.

مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا (IRCC) تأکید می‌کند که ایجاد بیش از یک پروفایل شما را در دریافت دعوت برای اقامت دائمی کانادا بهتر نخواهد کرد، نه اینکه شما را قادر به دریافت دعوت زیر یک برنامه متفاوت کند.

پروفایل‌های تکراری در استخر Express Entry بر اساس گزارش سیاست و برنامه‌ریزی استراتژیک از ابتدای سال 2023، با اینکه متقاضیان فقط می‌توانند یک پروفایل فعال در استخر در هر زمان داشته باشند، متقاضیان می‌توانند یک GCKey جدید ایجاد کنند و سپس یک پروفایل جدید ارسال کنند. GCKey یک اعتبار الکترونیکی منحصر به فرد (نام کاربری و رمز عبور) است که به متقاضی اجازه می‌دهد به خدمات دولتی آنلاین دسترسی پیدا کند.

طی چند سال گذشته، تعداد پروفایل‌های تکراری در استخر فقط در صد ها بوده است. با توجه به این تعداد کم، هیچ اقدامی از سوی IRCC برای حذف این پروفایل‌ها لازم نشناخته شد. با این حال، تعداد پروفایل‌های تکراری در استخر Express Entry در سال 2022 به طور قابل توجهی افزایش یافت.

نمایش خبر  خلاصه ای از تحقیقات انجام شده در زمینه ی دسته تجربه بین المللی کانادا در سال ۲۰۲۲

در 9 ژانویه 2023، 29,945 پروفایل تکراری Express Entry با 10,229 نامزد منحصر به فرد وجود داشت. گزارش توانست با مطابقت عناصر داده مانند نام، تاریخ تولد و غیره نامزدهای منحصر به فرد را شناسایی کند تا پروفایل‌های تکراری را پیدا کند.

گزارش هیچ دلیلی برای ایجاد چندین پروفایل توسط هر متقاضی را شناسایی نمی‌کند، اما اعلام می‌کند که:

در 70٪ موارد، هیچ تغییری در امتیازات CRS بین هر دو پروفایل داده شده از یک نامزد وجود نداشت. چنین شماره بالایی نشان‌دهنده تلاش برای بازی با سیستم نیست. 53٪ از تمام تکراری‌ها برای 100 روز غیرفعال بوده‌اند، که نشان می‌دهد بسیاری از تکراری‌ها رها شده‌اند. تعداد نامزدهایی که بیش از یک پروفایل داشتند از اکتبر تا نوامبر 57٪ افزایش یافت، که به شدت نشان‌دهنده پاسخ به مهلت 16 نوامبر برای به‌روزرسانی پروفایل‌ها با اطلاعات NOC 2021 است. گزارش با این حالت ختم شد که هیچ نشانه واضحی از نگرانی‌های یکپارچگی در سیستم Express Entry وجود ندارد، اما تعداد زیاد پروفایل‌های تکراری ممکن است تلاشی از سوی IRCC برای “پاکسازی” استخر را مستلزم شود.

آیا من واجد شرایط Express Entry هستم؟

برای واجد شرایط بودن برای Express Entry، نامزدها باید شرایط حداقل یکی از سه برنامه مهاجرت اقتصادی فدرال زیر را برآورده کنند: برنامه کارگران ماهر فدرال (FSWP)، کلاس تجربه کانادایی (CEC) و برنامه مهارت‌های ماهر فدرال (FSTP).

FSWP مسیر اصلی مهاجرت اقتصادی کانادا است. حداقل شرایط شامل:

حداقل یک سال تجربه کار پرداخت شده بصورت تمام وقت یا معادل در 10 سال گذشته در یک شغل ماهر زیر دسته‌بندی شغلی ملی (NOC) TEER دسته 0، 1، 2 یا 3؛

نمایش خبر  تاخیر در بررسی درخواست های IRCC در ماه می کمی افزایش یافته است

توانایی زبان متوسط یا بهتر در انگلیسی یا فرانسوی تأیید شده برای نامزدهایی که تحصیلاتشان خارج از کانادا است، گواهی تحصیلی (گواهینامه، دیپلم یا درجه) و گزارش ارزی

علاوه بر برآورده کردن حداقل متطلبات کار، توانایی زبان و تحصیلات FSWP، نامزدها باید حداقل 67 امتیاز را زیر شبکه امتیازات خود کسب کنند.

CEC به دانشجویان بین‌المللی و کارگران خارجی که تجربه کاری در کانادا دارند، اقامت دائمی می‌دهد. نامزدها باید حداقل یک سال تجربه کار ماهر، حرفه‌ای یا فنی در کانادا را در طول 3 سال از تاریخ درخواست کسب کرده باشند و شرایط مربوط به توانایی زبان را برآورده کنند.

FSTP برای نامزدهایی که می‌خواهند بر اساس واجد شرایط بودن برای یک مهارت ماهر، مهاجرین دائمی شوند، در دسترس است. شرایط واجد شرایط عبارتند از:

حداقل 2 سال تجربه کار تمام وقت در یک مهارت ماهر در طی 5 سال قبل از ارسال درخواست برآورده کردن الزامات شغلی مهارت ماهر داشتن پیشنهاد شغلی تمام وقت در کانادا برای مدت حداقل 1 سال یا داشتن گواهی صلاحیت در مهارت ماهر که توسط یک مقام رسمی کانادایی ارائه شده است برآورده کردن شرایط توانایی زبان