Skip to content
خلاصه ای از تحقیقات انجام شده در زمینه ی دسته تجربه بین المللی کانادا در سال ۲۰۲۲

تاریخ انتشار


خلاصه ای از تحقیقات انجام شده در زمینه ای دسته تجربه بین المللی کانادا در سال ۲۰۲۲

اداره مهاجرت کانادا اخیراً یک تحقیق را برگزار کرده است که نظرات مختلف در مورد ویروس کرونا، سفر بین المللی و برنامه های تجربه بین المللی را بیان می کند.
در ماه مارس ۲۰۲۲ اداره مهاجرت فرانسوی و تابعیت کانادا ? گزارش تحقیقاتی در مورد نظر عمومی در ارتباط با برنامه تجربه بین‌المللی کانادا را منتشر کرد این گزارش نظر بیش از ۲۵۰۰ جوان کانادایی و ۱۰۰۰ والد کانادایی را ارائه می دهد علاوه بر آن ۱۰۸ جوان دیگر و ۳۹ والد دیگر به سوالات زیر پاسخ دادند.
تجربه سفر یا کار بین المللی در ماه های اخیر
اطلاعات یا مشارکت در برنامه تجربه بین المللی کانادایی
موانع، مزیت ها، انگیزه های سفر یا کار بین المللی
تمایل به سفر در بحبوه ی و ویروس کرونا
تفاوت نظر ها در گروه‌های مختلف جوانان

ویروس کرونا
گرچه این تحقیق در اوایل سال ۲۰۲۲ انجام شد میزان قابل توجهی نگرانی در میان خطرات ناشی از ویروس کرونا دیده می شد به طور مشابه نگرانی هایی در مورد پیامد های علمی و سلامت روان ناشی از شیوع ویروس کرونا کاملاً قابل مشاهده بود.
در مقابل مزایای مرتبط به شیوع ویروس کرونا به بسیاری از پاسخ دهندگان کمک کرده بود تا بتوانند از پس شرایط سخت مانند ناامیدی و انزوا ناشی از شیوع ویروس کرونا بر بیایند.

سفر
در ارتباط با سفر های حال حاضر تحقیق اداره مهاجرت کانادا مشخص کرد که دلیل اصلی برای عدم سفر موانع مالی بود. اگرچه شروع ویروس کرونا تمایل برای سفر را برای خیلی از افراد افزایش داده بود، بسیاری نیز به خاطر عوامل مانند اختلافات جنگ روسیه و اوکراین تمایلی به سفر نداشتند.
در مقابل با توجه به سفرهای آتی امنیت ویروس کرونا مهمترین عامل در میان جوانان و والدین برای سفر ها در آینده در نظر گرفته شد.
واکسن های بین المللی و داخلی مهمترین عامل در رابطه با امنیت سفرهای بین المللی بودند. علاوه بر این، موانع رایج برای سفر بین المللی آینده شامل مسئولیت های کاری، مسائل مالی، هزینه سفر و مراقبت از کودکان در سفر بود.
تحقیقات اداره مهاجرت کانادا مشخص کرد که با توجه به تجربه هایی که جوانان کانادایی در سفرهای بین المللی و درک خود از مزایای آن داشتند به نتایج زیر می توان رسید.
۸۶ درصد از سفر جوانان کانادایی برای کار و تفریح بود که حداقل ۱۰ بین المللی در زندگی آنها را بنا بر یکی از این دو دلیل گزارش می دهد.
۴۰ درصد از پاسخ دهندگان جوان برای کار تحصیل یا به طور داوطلبانه به خارج از کشور سفر داشته اند.
مزایای سفر بین المللی توسط پاسخ‌دهندگان ذکر شد، شامل فرصت برای یادگیری درباره فرهنگ ها، داشتن تجربه های هیجان انگیز و تجربه رشد شخصی بود.
۶۴ درصد از جوانانی که به این سوالات پاسخ دادن تمایل خیلی زیادی برای ارائه تجربه های بین المللی خود به کارفرمایان داشتند اما تنها ۵۳% بر این باور بودند که تجربه بین المللی آینده شغلی کانادا ی آنها را بهبود بخشیده است.
این تحقیقات به دنبال نظر جوانان در وضعیت سالم یا دارای معلولیت جوانان، همجنسگرا، زنان جوان اس تی ای ام و جوانان بومی بود در میان آنها می توان به این چهار گروه اشاره کرد.

جوانان دارای معلولیت به طور کلی درگیر مسئله ویروس کرونا و حفظ ضوابط سلامت عمومی بودند. بسیاری از جوانان بومی مورد تحقیق اعلام کردند که ویروس کرونا سطح آگاهی آنها درباره سفر و احتمال آوردن ویروس کرونا به جوامع خود را ارتقا داده است.
جوانان بومی در مکان های شمالی و دوردست به فاصله و ارتباطات خانوادگی و جوامع به عنوان مانع اصلی برای سفرهای بین المللی اشاره کردند.

نتایج خاص برنامه تجربه بین المللی کانادایی

اداره مهاجرت کانادا مطالب زیادی را از جوانان و والدین در مورد مشارکت برنامه تجربه بین المللی کانادایی آگاهی از این برنامه و تمایلات مشارکت در آینده فرا گرفته است.

جوانان
کمتر از یک نفر در هر ۱۰ نفر جوان مشارکت قبلی در دسته تجربه بین المللی کانادایی داشته است.

۱. آگاهی

علیرغم رضایت در میان شرکت کنندگان قدیمی، آگاهی از این برنامه در میان پاسخ‌ دهندگان بسیار کم بود.

۲. تمایل به فراگیری بیشتر
یک سوم از جوانان شرکت کننده در این تحقیق تمایل زیادی برای اطلاع داشتن از برنامه تجربه بین المللی کانادایی و علاقه به انجام این کار از طریق اینترنت، مدرسه یا شنیدن از دیگران داشتند.

۳. تمایل آینده برای سفر و مشارکت در برنامه های مربوط به تجربه بین المللی کانادایی

نزدیک به یک چهارم پاسخ دهندگان جوان خودشان را پس از پایان یافتن ویروس کرونا ، تا حد زیادی واجد شرایط برای سفر می دانستند به خصوص برای اهداف تجاری یا تفریحی.

با این وجود ۳۹ درصد از آنها اعلام کردند که به خاطر شیوع ویروس کرونا در کشور هایی که هستند دیگر قصد زندگی کردن در آنها را هم ندارند. در مقابل جوانان کانادایی عموما در مقایسه با گذشته نسبت به این امر که باید کشورهای دیگر درگیر ویروس کرونا نرخ نزدیک به صفر داشته باشند تا بتوانند سفر کنند، نگرانی های کمتری دارند.
احتمال مشارکت آینده در یک برنامه مانند دسته تجربه بین المللی کانادایی در میان جوانان به ۳۰ درصد رسید.
در نهایت ۵۶ درصد از جوانان مورد تحقیق مشخص کردن که اطلاعاتی از کار یا مطالعه خارج از کانادا نداشتن تنها کمتر از نیمی از این جوانان عنوان کردند که پیدا کردن کار در کشورهای دیگر دشوار است.

والدین
۱. آگاهی

والدین آگاهی نسبتاً کمی نسبت به دسته تجربه بین المللی کانادایی داشتند اما عنوان کردند که تنها از صحبت‌های افراد دیگر از این برنامه‌ها آگاه می‌شوند.

نمایش خبر  چگونه از امارات متحده عربی اسپانسر همسر خود شوید


۲. تمایل به فراگیری
تقریباً نیمی از والدین عنوان کردند که می خواهند اطلاعات بیشتری در مورد دسته تجربه بین المللی کانادایی داشته باشند و ترجیحا تمایل دارند این اطلاعات از طریق اینترنت، منابع مدرسه یا جلسات اطلاع رسانی در این زمینه باشد.

۳. نگرانی ها
تقریباً دو سوم والدین اطلاع دادند که چه جاهایی در دنیا وجود دارد که هیچ وقت نمی خواهند فرزندانشان را برای زندگی به اونجا بفرستند با وجود ۵۸ درصد از والدین گفتند که احتمالاً وقتی که شرایط امن شود تمایل دارند که فرزندانشان را برای یک کار بین المللی بین کشور ها بفرستند