Skip to content
بازگشت به کانادا: چک لیست مهاجرت و بهترین روش ها به کانادا: چک لیست مهاجرت و بهترین روش ها

تاریخ انتشار

پایان سال اغلب زمانی برای سفر است، با بسیاری از دانشجویان بین المللی، کارگران، و ساکنین دائمی که برای اولین بار از ورود به کشور کانادا ترک می کنند.

در حالی که این افراد مجاز به بازگشت به کانادا هستند به شرط اینکه وضعیت آنها معتبر باشد، اغلب جزئیات ریزتری وجود دارد که باید هنگام بازگشت به کانادا در نظر گرفت. این شامل این است که چه اسنادی باید با خود داشته باشید، چه کاغذکاری هایی ممکن است نیاز به پر کردن داشته باشید، چه چیزی می توانید با خود ببرید، و بیشتر. برای چک لیست مهاجرت ما و راهنمایی برای کسانی که به کانادا باز می گردند، ادامه مطلب را بخوانید.

مطمئن شوید که اسناد سفر و مهاجرت اصلی خود را حمل می کنید افراد جدیدی که به کانادا باز می گردند باید اسناد سفر و مهاجرت اصلی خود را هنگام بازگشت به کانادا حمل کنند تا نشان دهند که مجاز به ورود و اقامت در کشور هستند.

تفاوت بین ویزا و مجوز را توجه کنید. یک ویزا (مانند ویزای تحصیل یا کار) امکان ورود موقت به کانادا را از طریق یک دروازه ورود فراهم می کند. در عین حال یک مجوز به شما اجازه می دهد در کانادا اقامت کنید، و تعیین می کند که چه کاری می توانید در کشور انجام دهید، و چقدر مدت. افراد جدید نیاز به نسخه ای از هر دو این اسناد برای سفر خواهند داشت.

اگر شما از یک کشور هستید که نیازی به ویزا برای ورود به کانادا ندارد، باید به جای آن یک مجوز سفر الکترونیکی (eTA) از وزارت مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا (IRCC) دریافت کنید.

نمایش خبر  وزارت امور اماکن، پناهندگان و شهروندی کانادا (IRCC) در جدیدترین قرعه‌کشی اکسپرس انتری از تعداد بیشتری از متقاضیان دعوت به عمل آوردند.

در زیر برخی از اسنادی که ممکن است بسته به وضعیت شما در کانادا نیاز داشته باشید، آورده شده است.

دانشجویان

دانشجویان بین المللی باید نسخه های اصلی از موارد زیر را حمل کنند:

گذرنامه آنها (که باید در زمان ورود معتبر باشد)؛ ویزای دانشجویی آنها – که در داخل گذرنامه آنها مهر خواهد شد، و باید هنگام بازگشت به کانادا نیز معتبر باشد؛ و مجوز تحصیل آنها. دانشجویان باید به یاد داشته باشند که مجوز تحصیل آنها یک سند جداگانه است که باید با سایر اسناد مهاجرت نگه داشته شود تا توسط یک مأمور مرزی کانادایی ورود اعطا شود.

علاوه بر این، دانشجویانی که در کبک تحصیل می کنند ممکن است نیاز داشته باشند گواهی پذیرش کبک (CAQ) خود را هنگام ورود به استان نشان دهند.

کارگران

کارگران در کانادا برای سفر و ورود به کانادا نیاز به نسخه های اصلی از اسناد زیر خواهند داشت:

گذرنامه آنها (که باید در زمان ورود معتبر باشد)؛ ویزای کار آنها – که می تواند در گذرنامه آنها پیدا شود (و که همچنین باید در زمان سفر معتبر باشد)؛ و مجوز کار آنها. کارگران باید به یاد داشته باشند که مجوز کار آنها یک سند جداگانه است که باید با سایر اسناد مهاجرت نگه داشته شود تا توسط یک مأمور مرزی کانادایی ورود اعطا شود.

توجه داشته باشید که بسته به اینکه کسی یک مجوز کار باز یا خاص کارفرما دارد، ممکن است همچنین نیاز داشته باشد تا یک ارزیابی تأثیر بازار کار (LMIA) را به عنوان حمایت از ورود خود نشان دهد. این فقط برای مجوزهای کار خاص کارفرما (یا بسته) اعمال می شود، که نیاز به یک LMIA برای حمایت از مجوز کار خود دارند.

نمایش خبر  کبک چه مرجع مهاجرتی دارد؟

مانند ویزای تحصیل، اگر گذرنامه شما از یک کشور صادر شده است که نیازی به گذرنامه برای سفر به کانادا ندارد، باید به جای آن یک eTA دریافت کنید.

ساکنین دائمی

ساکنین دائمی جدید نیاز به نسخه های اصلی از اسناد زیر خواهند داشت هنگام بازگشت به کانادا برای اولین بار:

گذرنامه آنها (که باید در زمان ورود معتبر باشد)؛ و کارت اقامت دائمی (PR) آنها (که همچنین باید در زمان ورود معتبر باشد). ساکنین دائمی که بدون کارت PR باز می گردند می توانند برای گرفتن سند سفر اقامت دائمی (PRTD) درخواست کنند، که به عنوان یک کارت PR برای ورود تک باره عمل خواهد کرد. ساکنین دائمی همچنین باید مطمئن شوند که شرایط حضور فیزیکی خود را برآورده می کنند، تا وضعیت آنها حفظ شود و امکان سفر آسان به داخل و خارج از کانادا فراهم شود.

اعلامیه های سازمان خدمات مرزی کانادا (CBSA) احتمالاً هیچ تفاوتی در اسناد ورودی که باید هنگام بازگشت به کانادا پر کنید وجود نخواهد داشت، اما برخی از موارد مهم را باید در نظر گرفت.

هر کسی که وارد کانادا می شود باید اعلامیه ای از دارایی ها (کالاها و پول) بیشتر از 10,000 دلار کانادا در ارزش، که به کانادا آورده می شود، ارائه دهد. فرودگاه های خاصی در کانادا اجازه می دهند تا اعلامیه های پیشرفته برای اهداف صرفه جویی در زمان بررسی گمرک ارائه شوند.

ساکنین دائمی جدید همچنین باید توجه داشته باشند که هنگام انجام اولین فرود خود در کانادا، می توانند دارایی های با ارزش بالا و تعداد زیادی از اقلام را با خود به کانادا بیاورند، بدون مالیات (با این حال دارایی های بالای 10,000 دلار کانادا در ارزش هنوز باید اعلام شوند). علاوه بر این، اگر تمام دارایی ها حاضر نیستند اما احتمالاً پیگیری خواهند شد، ساکنین دائمی جدید می توانند این موارد را به مقامات CBSA در یک لیست کالاهای پیگیری اعلام کنند، که بقیه دارایی هایی که منتقل می شوند را پوشش می دهد و اطمینان حاصل می کند که به طور قانونی اعلام شده اند.

نمایش خبر  انتاریو، بریتیش کلمبیا، ساسکاچوان، منیتوبا و جزیره پرنس ادوارد از نامزدهای PNP دعوت می کنند

ساکنین موقت (دارندگان مجوز کار و تحصیل) باید توجه داشته باشند که ممکن است زمانی که دارایی های با ارزش بزرگتری را به کانادا می آورند، معافیت های مالیاتی رایگان مشابهی را تجربه نکنند.

علاوه بر این، CBSA قوانینی را در مورد کالاهای محدود و ممنوعه که به کشور آورده می شوند، ابداع کرده است، که برای تمام مسافران اعمال می شود. همچنین استثناهای استفاده شخصی وجود دارد، و برخی از کالاها که باید اعلام شوند. CBSA یک راهنمای رسمی برای مسافران، در دسترس اینجا، ساخته است.

برنامه های مسافران مورد اعتماد در یادداشت نهایی، کانادا همچنین چندین برنامه مسافر مورد اعتماد را ارائه می دهد، که کسانی که به طور منظم به داخل و خارج از کانادا سفر می کنند ممکن است بخواهند از آن استفاده کنند. منافع این برنامه ها شامل زمان های عبور سریعتر از گمرک (هر دو در خارج و درون کانادا)، کاهش نیازهای اسناد در طول سفر، و بیشتر است.

این برنامه ها همچنین برای سناریوهای مختلف اعمال می شوند (یعنی: ورود از طریق زمین، هوا، دریا، و غیره). یک لیست کامل از برنامه ها در صفحه وب دولت در دسترس است اینجا.