Skip to content
کبک چه مرجع مهاجرتی دارد؟

تاریخ انتشار

کبک دارای مرجع مهاجرتی با برنامه ها و معیارهای انتخاب منحصر به فرد برای استان است.

دولت فدرال کانادا نقش پیشرو در پذیرش و اسکان مهاجران در سراسر کانادا دارد.  با این حال، کبک بیش از هر استان دیگری دارای مجوز مهاجرت است.

 در سال 1968، کبک وزارت مهاجرت خود را راه اندازی کرد و از آن زمان، این استان به تدریج اختیارات مهاجرت بیشتری را به دست آورد.  اکنون کبک مسئول انتخاب کلیه کارگران ماهر است که مایل به مهاجرت به استان هستند، در حالی که دولت فدرال مسئول پذیرش این مهاجران است.  کبک کاندیداها را بر اساس معیارها و رویه های خود انتخاب می کند.  اگر توسط کبک انتخاب شده باشید، شما و خانواده‌تان گواهی انتخاب کبک  دریافت خواهید کرد.  دریافت CSQ تأیید می‌کند که شما برای مهاجرت به کبک انتخاب شده‌اید و می‌توانید برای اقامت دائم به اداره مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا درخواست دهید.

 کبک این اختیار را دارد که سطوح مقیم دائم خود را تعیین کند، همه مهاجران طبقه اقتصادی را انتخاب کند، و در کلاس های خانواده و پناهندگی حرفی برای گفتن داشته باشد.

مروری بر برنامه مهاجرت فعلی کبک

کبک قصد دارد از طریق برنامه های مهاجرتی مختلف خود، از 52000 ساکن دائمی جدید در استان استقبال کند.

 در مقوله مهاجرت اقتصادی، هدف بین 32000 تا 33900 مهاجر است: 18000 تا 22000 کارگر ماهر، بین 1500 تا 2300 مهاجر تجاری و همچنین بین 5000 تا 5700 نامزد در برنامه های اقتصادی دیگر.  در مقوله مهاجرت اتحاد مجدد خانواده، هدف حدود 10000 نامزد است.

نحوه مهاجرت به کبک

برنامه های مهاجرت اقتصادی

از آنجایی که زبان فرانسوی زبان رسمی در کبک است، این استان در انتخاب مهاجران تاکید ویژه ای بر دانش فرانسه دارد.  تسلط به زبان فرانسه می تواند شانس مهاجرت به کبک را افزایش دهد، اما همچنین می توان شرایط برنامه های مهاجرتی کبک را بدون صحبت کردن به زبان فرانسه برآورده کرد.

نمایش خبر  انتاریو قصد دارد ۱۰۰ کارآفرین مهاجر جذب کند

 برنامه کارگران ماهر کبک یک برنامه مهاجرتی برای کارگران ماهر خارجی است که می خواهند ساکن کانادا شوند و در کبک اقامت کنند.  برای اینکه برای این برنامه در نظر گرفته شوید، باید آموزش دیده باشید یا مهارت های حرفه ای داشته باشید که به استخدام شما در استخدام در کبک کمک کند.

 برنامه تجربه کبک – Program de l’expérience québécoise (PEQ) یک گزینه برای دانشجویان بین المللی است که مدرک دیپلم را از یک مؤسسه فوق متوسطه در کبک گرفته اند و برای کارگران ماهری که تجربه کار در استان را دارند.

 برای واجد شرایط بودن برای این برنامه، باید 18 سال یا بیشتر داشته باشید، قصد اقامت برای کار در کبک را داشته باشید و حداقل سطح متوسط ​​پیشرفته زبان فرانسه را داشته باشید.

 برنامه‌های آزمایشی مهاجرت دائم کبک برای کارگران خارجی در بخش‌های صنایع غذایی، سفارش‌دهندگان و هوش مصنوعی، فناوری اطلاعات و جلوه‌های بصری است.  این برنامه حداکثر 550 متقاضی را انتخاب می کند تا به نیازهای بالای کارگران ماهر در این زمینه های خاص کمک کند.  علاوه بر این، اعضای خانواده همراه نیز ممکن است تحت این برنامه‌ها معیارهای انتخاب کبک را دریافت کنند.

 تحت برنامه آزمایشی مهاجرت دائم برای کارگران در بخش‌های هوش مصنوعی، فناوری‌های اطلاعات و جلوه‌های بصری، گزینه‌ای برای درخواست پروفایل غیر فرانسوی زبان وجود دارد.  افرادی که تحت این نمایه انتخاب می شوند به طور خودکار در یک برنامه شخصی رایگان به نام “Accompagnement Québec” ثبت نام می شوند که برای کمک به یادگیری زبان فرانسه و تسهیل ادغام با جامعه کبک طراحی شده است.

 برنامه های مهاجرت تجاری کبک برای کارگران خارجی است که منابع لازم برای درخواست مهاجرت به کبک تحت سه برنامه را دارند:

  • برنامه کارآفرین: این برنامه برای افرادی است که به دنبال شروع یا به دست آوردن یک کسب و کار در کبک هستند.
  •  برنامه سرمایه‌گذار: این برنامه برای افرادی است که می‌خواهند برای سرمایه‌گذاری به کبک بیایند.  این تنها برنامه سرمایه گذار منفعل کانادا است و نیازی به مدیریت کسب و کار در کبک ندارد.
  •  برنامه خوداشتغالی: این برنامه برای افرادی است که خوداشتغال هستند و حرفه ای یا تاجر هستند.
نمایش خبر  نیوبرانزویک شرایط جدید مهاجرت را برای کارگران بخشهای مهم اعلام می کند

برنامه های مهاجرت خانواده

اگر به دنبال حمایت مالی از یکی از اعضای خانواده برای آمدن به کبک و تبدیل شدن به یک اقامت دائم هستید، می‌توانید این کار را از طریق حمایت مالی کلاس خانواده انجام دهید.  برای درخواست اسپانسرشیپ در کبک، باید این کار را از طریق استانی به وزارت مهاجرت، فرانسیزاسیون و ادغام و همچنین با اداره مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا انجام دهید.

 برای همه استان‌ها به جز کبک، برای حمایت مالی از اعضای خانواده‌تان، باید بتوانید برای نیازهای اولیه (مانند غذا، پوشاک، سرپناه و غیره) فردی که حمایت مالی می‌کنید، حمایت مالی کنید.  علاوه بر این، اگر از والدین یا پدربزرگ و مادربزرگ حمایت مالی می‌کنید، حامی باید از حداقل درآمد ضروری تجاوز کند تا نشان دهد می‌تواند از خود و خانواده‌ای که می‌خواهد حمایت مالی کند، حمایت کند.  این برای افرادی که از همسر یا فرزند تحت تکفل خود حمایت مالی می کنند صدق نمی کند.

 حامیانی که در کبک زندگی می کنند باید شرایط درآمد متفاوتی را نسبت به استان های دیگر برآورده کنند.  یک حامی کبک در صورتی که در 12 ماه گذشته و در طول مدت تعهد، درآمد ناخالصی از منابع کانادایی برابر با کل درآمد جدول 1 و 2 زیر داشته باشد، قادر به برآورده کردن نیازهای درآمدی خود در نظر گرفته می شود.

جدول۱

تعداد اعضای خانوادهدرآمد پایه سالانه مورد نیاز است
۱نفر$25,251
۲نفر$34,086
۳نفر$42,083
۴نفر$48,401
۵نفر$53,868
بیش از 5 نفر، به ازای هر نفر اضافی اضافه کنید$5,467

جدول 2 به افرادی که حمایت مالی می شوند اشاره دارد.  متقاضیان اصلی باید رقم مربوطه را از جدول 1 بالا به شکل مربوطه در ستون سمت راست جدول 2 اضافه کنند تا به حداقل درآمد مورد نیاز دست یابند.

نمایش خبر  آنچه باید قبل از نقل مکان به نیوبرانزویک بدانید
درآمد اضافی مورد نیاز اسپانسر برای برآوردن نیازهای اولیه شخص تحت حمایت و اعضای خانواده او
تعداد افراد 18 سال یا بیشترتعداد افراد زیر 18 سالدرآمد ناخالص سالانه مورد نیاز اسپانسر
1$8,740 
2$13,852 
درآمد ناخالص سالانه مورد نیاز برای هر فرد زیر 18 سال 4619 دلار افزایش می یابد.
تعداد افراد 18 سال یا بیشترتعداد افراد زیر 18 سالدرآمد ناخالص سالانه مورد نیاز اسپانسر
1$18,469 
11$24 815 
12$28,021 
درآمد ناخالص سالانه مورد نیاز برای هر فرد زیر 18 سال 3203 دلار افزایش می یابد.
تعداد افراد 18 سال یا بیشترتعداد افراد زیر 18 سالدرآمد ناخالص سالانه مورد نیاز اسپانسر
2$27,085 
21$30,340 
22$32,754 
  درآمد ناخالص سالانه مورد نیاز برای هر فرد زیر 18 سال 2404 دلار و برای هر فرد 18 سال یا بیشتر 8610 دلار افزایش می یابد.

علاوه بر این، تحت حمایت کلاس خانواده، شما ملزم به امضای تعهدی هستید که شما را از نظر قانونی در قبال فردی که اسپانسر می‌کنید، مسئول می‌سازد، خواه شخص تحت حمایت، همسر، شریک زندگی، فرزند وابسته، والدین یا پدربزرگ و مادربزرگ باشد.  طول مدت تعهد بر اساس عضو خانواده ای است که شما حمایت مالی می کنید.

 در کبک، همانطور که در جدول زیر نشان داده شده است، طول مدت تعهد برای یک فرزند وابسته با سایر کشورهای کانادا بر اساس سن کودک متفاوت است.

همه استان ها (به استثنای کبک)مدت تعهدکبکمدت تعهد
کودک وابسته10 سال یا تا 25 سالگی، هر کدام زودتر بیایدکودک وابسته زیر 16 سالحداقل 10 سال (یا تا 18 سالگی)، هر کدام طولانی تر باشد
کودک وابسته 22 ساله یا بیشتر۳سالکودک وابسته 16 ساله و بالاترحداقل 3 سال (یا تا 25 سالگی) هر کدام طولانی تر باشد

برنامه های مهاجرت پناهندگان

افراد ممکن است از طریق طبقه پناهندگان یا برای اهداف بشردوستانه به کانادا مهاجرت کنند.

 پناهندگانی که به دنبال پناهگاهی امن در کانادا فرود آمده اند، می توانند درخواست پناهندگی داده و درخواست آنها توسط اداره مهاجرت و پناهندگی تایید شود.  کسانی که تحت جریان فوق الذکر قرار نمی گیرند اما به دلایل بشردوستانه و دلسوزانه پرونده قانع کننده ای دارند، ممکن است وضعیت اقامت دائم دریافت کنند.

 کبک در تلاش برای محافظت از پناهندگان و پناهجویان شرکت می کند.  درخواست های ارسال شده برای کبک در مقایسه با بقیه کانادا مراحل بیشتری از پردازش را پشت سر می گذارند.  کبک ابتدا درخواست را دریافت می کند تا ارزیابی کند که آیا پناهنده می تواند در استان قبل از ارسال به دولت فدرال مستقر شود یا خیر.  هر ساله دولت کبک و دولت فدرال با یکدیگر همکاری می کنند تا در مورد تعداد و مبدأ پناهندگانی که با هزینه استان به کبک پذیرایی می شوند، توافق کنند.


Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (1) in /home/samakavi/domains/samakav.net/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420

Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (1) in /home/samakavi/domains/samakav.net/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420