Skip to content
آنچه باید قبل از نقل مکان به نیوبرانزویک بدانید

تاریخ انتشار

نیوبرانزویک یکی از سه استان دریایی کانادا است و تنها استان رسما دوزبانه در این کشور است (که هر دو زبان انگلیسی و فرانسه را به رسمیت می شناسد). این استان در ساحل شرقی کانادا واقع شده است و معمولا به دلیل زیبایی های طبیعی و فرهنگ غنی خود شناخته می شود.

مانند بسیاری از استان های دیگر کانادا، نیوبرانزویک در طول سال چهار فصل را تجربه می کند – با این حال تابستان ها معمولا خنک تر و زمستان ها کمتر سخت می باشد به دلیل نزدیکی به اقیانوس اطلس. بیشتر مردمی که به نیوبرانزویک مهاجرت می کنند یا این استان را می بینند، به یکی از سه شهر بزرگ استان سفر می کنند: سنت جان (بزرگترین شهر)، فردریکتون (پایتخت استان) و مانکتون.

برای اطلاعات ضروری که باید قبل از نقل مکان به نیوبرانزویک بدانید، ادامه مطلب را بخوانید.

مسکن

به دلیل جمعیت کم نیوبرانزویک، بیشتر ساکنان ترجیح می دهند در سه شهر بزرگتر استان سکونت داشته باشند. این شهرها به دلیل قیمت اجاره و خرید هزینه کم شناخته شده اند، و نیوبرانزویک را به یکی از بازارهای املاک و مستغلات با بودجه دوستانه در سراسر کانادا تبدیل کرده اند.

هر شهر جمعیت مشابهی دارد و سطوح مشابهی در قیمت های مسکن و انواع ملک موجود برای اجاره یا خرید را نشان می دهد، که شامل خانه های کاملا و نیمه متصل به شهر، آپارتمان های کوچک، و بیشتر می شود.

برای مقابله با مشکلات تامین مسکن که در سراسر کانادا دیده شده است، دولت استانی نیوبرانزویک یک استراتژی مسکن جدید را معرفی کرده است، از جمله اقداماتی مانند بانک های اجاره، کمک های مالی مستقیم به مستاجران و بیشتر. برای اطلاعات بیشتر به وب سایت دولت استانی مراجعه کنید.

نمایش خبر  کانادایی ها در سال2021 بیشترین حمایت را از همسران این 10 کشور داشتند

حمل و نقل

نیوبرانزویک به دلیل مناظر متنوع درون استان (به خصوص بین سه شهر بزرگ آن) گزینه های مختلف حمل و نقل را ارائه می دهد.

حمل و نقل عمومی شهری در استان توسط دو شرکت خصوصی (Codiac Transpo و Maritime Bus) که خدمات اتوبوس را نظارت می کنند، سازماندهی شده است. خدمات اتوبوس در فردریکتون شامل 28 اتوبوس در 12 مسیر است، که شش روز در هفته کار می کند. خدمات انتقالات سنت جان دارای 60 اتوبوس قابل دسترسی است، که از دوشنبه تا شنبه خدمات ارائه می دهد. Codiac Transpo مانکتون از 40 اتوبوس در مسیرهای مختلف استفاده می کند، که طی هفته برنامه ریزی شده است. در حالی که این مسیرها فراوان هستند، گاهی اوقات ممکن است سخت باشد که در زمان تعیین شده اتوبوس بگیرید، که رانندگی را گزینه محبوب تری برای کسانی که می توانند مدیریت کنند، می کند.

فردریکتون، سنت جان، و مانکتون بزرگ نیز فرودگاه های کاملا مجهزی دارند که می توانند پروازهای محلی و بین المللی را انجام دهند، که توسط شرکت های هواپیمایی تجاری و چارتری که در سراسر کانادا پرواز می کنند، و به مقاصد محدودی در ایالات متحده خدمات می دهند.

اشتغال

فرصت های بسیاری برای اشتغال در نیوبرانزویک وجود دارد، به خصوص در بخش های انتقال برق الکتریکی، بنزین و نفت، و بانکداری تجاری – سه صنعت برتر بر اساس درآمد در استان. با این حال، نرخ بیکاری سالانه نیوبرانزویک بین 6-9٪ متغیر است، که بیشتر از میانگین کشور است.

دولت نیوبرانزویک، شبکه بهداشتی هورایزن، شبکه بهداشتی ویتالیت، شرکت Walmart Inc. و شرکت Irving Oil Ltd. از بزرگترین کارفرمایان این استان هستند.

نمایش خبر  کاهش تدریجی پرونده های در صف انتظار اداره مهاجرت کانادا برای رسیدگی، در حالیکه تعداد درخواست‌ها افزایش یافته است

همچنین، مناظر شغلی این استان شامل بخش‌های قابل توجهی مانند صنایع تولیدی و صید ماهی است، اما شغل‌ها اصولاً در صنایع بنیادی تمرکز دارند. حداقل دستمزد در نیوبرانزویک 14.75 دلار کانادایی در ساعت است. افزایش قوی جمعیت انتظار می‌رود که در سال‌های 2023 و 2024 نتایج اقتصادی مطلوبی برای این استان داشته باشد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد جستجوی کار در کانادا، لطفاً به صفحه ویژه‌ی ما مراجعه کنید.

آموزش
در نیوبرانزویک، مسئولیت مدیریت سیستم آموزشی بر عهده‌ی وزارت آموزش و توسعه کودکانه‌ی زودرس است که بر روی هفت ناحیهٔ مدرسه توزیع شده است. این ناحیه‌ها اصولاً بر اساس اینکه آیا برنامه درسی زبان انگلیسی یا فرانسوی ارائه می‌دهند، تفاوت دارند. در این نواحی هم مدارس دولتی و هم مدارس خصوصی وجود دارند.

برنامه‌ی کودکستان تمام روزه برای کودکانی است که تا 31 دسامبر سال مدرسه مربوطه پنج ساله می‌شوند. طی دوره‌ی آموزشی K-12 خود، دانش‌آموزان برنامه تحصیلی گسترده‌ای را دنبال می‌کنند که بر تقویت مهارت‌های خواندن و نوشتن، حسابداری، رفتارهای اخلاقی و آگاهی بین المللی تأکید دارد. این برنامه‌ها همچنین شامل طرح‌هایی برای تقویت سلامت روانی و رفاه دانش‌آموزان است. یک ابزار جستجو برای دایرکتوری مدارس در سراسر استان نیز وجود دارد که می‌توانید از اینجا به آن دسترسی پیدا کنید.

بعد از اتمام آموزش K-12، چندین مؤسسهٔ آموزش عالی در نیوبرانزویک وجود دارد که به دانشجویان این امکان را می‌دهند تا وارد آن شوند. دانشگاه‌های معروفی مانند دانشگاه نیوبرانزویک، دانشگاه مونت الیسون و دانشگاه سنت توماس از جمله این مؤسسات هستند. همچنین دو کالج اجتماعی، کالج اجتماعی نیوبرانزویک (NBCC) و Collège Communautaire du Nouveau-Brunswick (CCNB)، همچنین برنامه‌های دیپلم و گواهی نامه‌ای مختلفی ارائه می‌دهند. برنامه‌های کارآموزی برای افرادی که علاقه‌مند به حرفه‌های ماهرانه هستند نیز در نیوبرانزویک موجود است.

نمایش خبر  دراو فنی برنامه کاندیدای استانی بریتیش کلمبیا: 77 دعوت نامه صادر شدند

توجه: برای دانشجویان بین‌المللی، هر مؤسسهٔ آموزشی که شما در آن تحصیل می‌کنید باید یک مؤسسهٔ یادگیری مشخص شده باشد – تنها مدارسی که مجاز به پذیرش دانشجویان بین‌المللی در کانادا هستند.

برای اطلاعات بیشتر در مورد تحصیل در کانادا، به صفحه ویژه‌ای که ما فراهم کرده‌ایم، مراجعه کنید.

مالیات
نیوبرانزویک به خاطر برخی از کم‌مالیات‌ترین نرخ‌های مالیات درآمدی در کانادا شناخته شده است. نرخ‌های مالیاتی، مانند سایر مناطق کشور، بسته به درآمد افراد است و از 9.4٪ تا 20.3٪ متغیر است. نرخ مالیاتی ادغام‌شده استانی و فدرالی بین 24.4٪ و 53.3٪ قرار دارد.

علاوه بر این، نیوبرانزویک، همانند برخی دیگر از استان‌های کانادا، تحت سیستم مالیات فروش هماهنگ (HST) فعالیت می‌کند. این به این معنی است که مالیات‌های استانی و فدرالی بر روی کالاها و خدمات اعمال می شوند.

برای راهنمایی بیشتر درباره ارسال اظهارنامه مالیاتی شخصی خود در کانادا، لطفاً به صفحه وب اختصاصی ما اینجا مراجعه کنید.

خدمات مهاجرتی
مانند سایر استان‌ها و مناطق در کانادا، نیوبرانزویک خدمات تسویه برای مهاجرانی که در آنجا وارد شده‌اند، فراهم می‌کند.

این خدمات به تأمین مالی از سوی دولت‌های محلی، استانی و فدرال برمی‌گردد. وضعیت قانونی شما در کانادا و منابع تأمین مالی خدماتی که سعی در بهره‌مندی از آنها دارید، شرایط واجد شدن شما برای این خدمات را تعیین می‌کند. با این حال، اغلب خدمات تسویه برای ساکنان دائمی و برخی از ساکنان موقت محدود است، بنابراین توصیه می‌شود با سازمان تسویه‌وضعیت مورد نظرتان تماس بگیرید تا وضعیت واجد شدن خود را تأیید نمایید.


Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (1) in /home/samakavi/domains/samakav.net/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420

Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (1) in /home/samakavi/domains/samakav.net/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420