Skip to content
نتایج مهاجرت PNP کانادا برای آوریل 2022

تاریخ انتشار

نگاهی به داده های جدید برنامه نامزدهای استانی در ماه گذشته و نتایج قرعه کشی ها از سراسر کشور.

برنامه‌های نامزد استانی کانادا (PNP) تقریباً 3000 دعوت نامه برای درخواست نامزدی استانی در آوریل صادر کرد.

برنامه PNP، یک برنامه مهاجرتی است که به طور مشترک توسط دولت های فدرال، استانی و منطقه ای اداره می شود. این برنامه به استان ها و مناطق کانادا این فرصت را می دهد که جریان های مهاجرتی خودشان را به جهت برآورده کردن هرچه بهتر نیازهای بازار کار و اهداف توسعه اقتصادی خود، ایجاد کنند.

کانادا PNP را در سال 1998 معرفی کرد تا مزایای مهاجرت را به طور یکنواخت بین استان ها گسترش دهد و مهاجرت به استان های کوچکتر و مناطق کم جمعیت کشور را تشویق کند. امروزه، PNP سهم قابل توجهی از مهاجرت اقتصادی به اکثر استان ها و مناطق کانادا را به خود اختصاص می دهد. در واقع، بسیاری از استان‌های کوچکتر کانادا مانند نیوفاندلند و لابرادور، جزیره پرنس ادوارد، نوا اسکوشیا، نیوبرانزویک، مانیتوبا و ساسکاچوان برای برآوردن نیازهای جمعیتی و نیروی کار خود به این برنامه وابسته هستند. انتظار می رود تا سال 2024، PNP ها به تنهایی منجر به پذیرش بیش از 93000 مهاجر در سال به عنوان مقیم دائم شوند.

برنامه های PNP مرتبط با اکسپرس انتری

اکثر استان‌ها و مناطق حاضر (برای مهاجرت) حداقل یک جریان PNP دارند که با سیستم اکسپرس اینتری فدرال، همسو است. این، سیستم مدیریتی کانادا برای سه برنامه مهاجرتی : کلاس تجربه کانادا (CEC) برنامه نیروی کار متخصص فدرال (FSWP) و برنامه مشاغل تخصصی (FSTP) می‌باشد. جریان‌های PNP مرتبط با اکسپرس اینتری، همچنین به عنوان PNP «افزایش‌یافته» شناخته می‌شوند، به یک استان اجازه می‌دهند تا نامزدهایی را که پروفایل‌هایی در مجموعه اکسپرس اینتری دارند انتخاب کرده و از آنها دعوت کند تا برای نامزدی استانی درخواست دهند.

نمایش خبر  کانادا در حال برآورد هزینه تصمیمش مبنی بر پذیرفتن 400000 مهاجر در سال 2021 است

طی دو ماه گذشته، IRCC بیشتر از هر وقت دیگری دعوت‌نامه‌های درخواستی برای نامزدهای PNP ارسال کرده است. در طول ماه آوریل، 1554 کاندید در دو قرعه کشی اکسپرس اینتری ویژه PNP دعوت شدند.

همچنین، در اخباری موردانتظار، شان فریزر، وزیر مهاجرت کانادا، هفته گذشته اعلام کرد که دعوت‌نامه‌های اکسپرس اینتری برای برنامه نیروی کار متخصص فدرال (FSWP) و نامزدهای کلاس تجربه کانادایی (CEC) در اوایل جولای از سر گرفته می‌شود. در همان زمان، وزیر اظهار داشت که اکثر درخواست‌های اکسپرس اینتری جدید در چارچوب استاندارد خدمات شش ماهه IRCC پردازش خواهند شد.

آلبرتا

در آوریل، آلبرتا نتایج تنها قرعه کشی “برنامه مهاجرتی منفعت آلبرتا ” (AAIP) را منتشر کرد. این استان از 250 نامزد دعوت کرد تا در 14 آوریل برای نامزدی استانی تحت جریان اکسپرس اینتری آلبرتا درخواست دهند.

بریتیش کلمبیا

برنامه نامزدهای استانی بریتیش کلمبیا (BC PNP) قرعه‌کشی‌های هفتگی برگزار می‌کند و از نامزدهای برتر دعوت می‌کند تا برای نامزدی استانی تحت جریان‌های اکسپرس اینتری بریتیش کلمبیا، مهاجرت مهارت‌ها، و جریان‌های فناوری درخواست دهند. در ماه آوریل، بیش از 665 کاندیدای مهاجرت به بریتیش کلمبیا از استان دعوتنامه دریافت کردند.

مانیتوبا

مانیتوبا به طور مرتب از طریق سه جریان زیر دعوت نامه صادر می کند: نیروی کار متخصص در مانیتوبا، نیروی کار متخصص در خارج و  جریان آموزش بین المللی. این استان ماه گذشته دو قرعه کشی عمومی برگزار کرد، اولی در 7 آوریل و دومی در 22 آوریل. در مجموع 526 نامه مشاوره برای درخواست صادر شد که از این تعداد 76 مورد برای نامزدهایی که دارای پروفایل اکسپرس اینتری معتبر بودند ارسال شد.

نمایش خبر  نحوه ی استخدام نیروی کار خارجی برای همایش ها و نمایشگاه های تجاری کانادا

به عنوان یک اقدام مهاجرتی ویژه برای اتباع اوکراینی، مانیتوبا همچنین قرعه کشی های معین “ابراز صلاحیت” (EOI) را برای افرادی برگزار می کند که معیارهای صلاحیت MPNP را دارند و تحت تأثیر وضعیت فعلی اوکراین قرار دارند. در 13 آوریل، استان با صدور 20 دعوتنامه، یک قرعه کشی از این دست را برگزار کرد.

انتاریو

برنامه نامزدهای مهاجر انتاریو (OINP) در ماه آوریل از طریق دو قرعه کشی، مجموعاً 1335 دعوت نامه صادر کرد.

اولین قرعه کشی در 26 آوریل برگزار شد و استان از 1034 کاندید دعوت کرد که ممکن است برای جریان مشاغل تخصصی اکسپرس اینتری انتاریو واجد شرایط باشند.

دو روز بعد، در 28 آوریل، استان 301 نامزد را دعوت کرد که ممکن است برای مهاجرت به کانادا از طریق جریان اکسپرس اینتری نیروی کار متخصص فرانسوی زبان (FSSW) دارای صلاحیت باشند.

در ماه آوریل، OINP همچنین اعلام کرد که با مرکز توسعه تجارت تورنتو (TBDC) برای توسعه و راه‌اندازی یک پروژه آزمایشی کارآفرین دو ساله همکاری خواهد کرد. هدف این پروژه آزمایشی کمک به 100 کارآفرین مهاجر است که در سراسر استان خارج از منطقه کلانشهر تورنتو تجارتشان را ایجاد و رشد دهند. سرمایه‌گذاری‌ها و مشاغلی که این کسب‌وکارها ایجاد خواهند کرد به حمایت از مناطقی که به زودی انتخاب می‌شوند و برای بهبودی از COVID-19 به بیشترین کمک نیاز دارند، کمک خواهد کرد.

جزیره پرنس ادوارد

قرعه کشی های برنامه نامزد استانی جزیره پرنس ادوارد (PEI PNP) از قبل برنامه ریزی شده و ماهی یک بار برگزار می شود. PEI PNP در 21 آوریل قرعه‌کشی برگزار کرد و از 141 نامزد از جریان‌های Labour Impact و اکسپرس اینتری و 11 نامزد از  Business Impact دعوت کرد.

نمایش خبر  آلبرتا محدودیت های نیروهای کار خارجی موقت را لغو می کند.

کبک

کسانی که مایل به اقامت در کبک هستند با سیستم متفاوتی نسبت به کسانی که می خواهند در جاهای دیگر در کانادا مستقر شوند ارزیابی می شوند. برنامه‌های مهاجرتی کبک توسط استان اداره می‌شود و از برنامه‌های مهاجرتی کانادا متمایز است.

در 7 آوریل، وزارت مهاجرت، فرانسه و همپیوندی (MIFI) از 33 نامزد دعوت کرد تا برای انتخاب دائمی تحت برنامه نیروی کار متخصص معین کبک (QSWP) درخواست دهند. نامزدها باید در سیستم ابراز صلاحیت Arrima پروفایل داشته باشند و همچنین دارای یک پیشنهاد شغلی معتبر در خارج از منطقه وابسته به کلانشهر مونترال نیز باشند.