ردکردن این
انتاریو و ساسکچوان 400000 شغل جدید اضافه می کنند، زیرا تعداد فرصتهای شغلی خالی همچنان بالا است.

تاریخ انتشار

در گزارش های اخیر، فرصتهای شغلی و فهرست تعداد دستمزد بگیرها بالا بود، درحالیکه در ماه سپتامبر شاهد کاهش بودیم.

در تمام بخش‌ها، مشاغل خالی 3.8 درصد در سپتامبر افزایش یافت و به 994800 موقعیت شغلی در کانادا رسید.  اکثر این مشاغل جدید در انتاریو و ساسکاچوان بودند.

 نرخ مشاغل خالی (تعداد کل موقعیت های خالی به عنوان نسبتی از تقاضای نیروی کار) به 5.7٪ افزایش یافت که نشان دهنده نیاز مستمر به پر کردن موقعیت ها در میان کمبود کارکنان است.

کدام بخش ها بیشترین فرصت های شغلی را داشتند؟

یک شغل توسط اداره آمار کانادا خالی محسوب می‌شود، اگر:

  • یک موقعیت خاص در حال حاضر وجود دارد.  و
  •  کار برای این موقعیت می تواند ظرف 30 روز شروع شود.  و
  •  کارفرما به طور فعال به دنبال کارگرانی از خارج از سازمان برای پر کردن این موقعیت است.

در این زمینه، بخش‌های خاصی از اقتصاد همچنان دارای مشاغل خالی بالایی هستند.

 مراقبت های بهداشتی و کمک های اجتماعی

 مراقبت های بهداشتی و کمک های اجتماعی شاهد 159500 موقعیت خالی در ماه سپتامبر بود که نسبت به رکورد بالای تعداد مشاغل خالی در ماه اوت افزایش داشت.

 این بخش نسبت به سال گذشته شاهد افزایش 25 درصدی در مشاغل خالی بود که احتمالاً به تقاضای بالای مستمر برای متخصصان در این بخش (شامل پزشکان، پرستاران، جراحان و غیره) در پی شیوع کووید۱۹ مرتبط است.

 کانادا اقداماتی را برای جذب متخصصان بیشتر در این بخش برای مهاجرت به این کشور انجام داده است، حتی موانع اقامت دائم را برای متخصصان این بخش در تلاشی برای رفع کمبود نیروی کار از بین برده است.

نمایش خبر  اداره ی مهاجرت کانادا در حال حاضر زمان رسیدگی 30 روزه برای ویزای مقیم موقت (TRVs) برای متقاضیان همسر دارد.

 خدمات اسکان و غذا

 بخشی که به طور مداوم در جستجوی نیروی کار، مسکن و خدمات غذایی بود، در ماه سپتامبر شاهد 152400 موقعیت خالی بود که افزایش 12 درصدی نسبت به ماه اوت را نشان می دهد.

 در حالی که بیشتر این افزایش عظیم را می توان به اثرات فصلی نسبت داد، بازگشت مداوم به پروتکل های تجاری و اجتماعی قبل از همه گیری به این صنعت کمک کرده است تا شاهد رشد در استخدام و اشتغال با نشانه‌های دلگرم‌کننده برای آینده باشد، زیرا مشاغل خالی و اشتغال در این بخش در تمام سال بالا باقی مانده است.

خرده فروشی

 تجارت خرده فروشی با 117300 موقعیت شغلی در ماه سپتامبر افزایش اندکی در مشاغل خالی داشته است.  نرخ فرصت‌های شغلی 5.5 درصد برابر با میانگین کشوری در همه بخش‌ها بود و نشان‌دهنده خوبی است که این بخش نیاز مداوم به کارگر دارد.

 خدمات علمی و فنی حرفه ای

 بخش گسترده‌ای که شامل خدمات حقوقی، حسابداری، معماری و مهندسی، طراحی سیستم‌های کامپیوتری، مشاوره مدیریت، تبلیغات، روابط عمومی و موارد دیگر می‌شود.  خدمات علمی و فنی حرفه ای یکی دیگر از بخش هایی است که نیاز مداوم به نیروی کار را دیده است.

 با 61900 فرصت شغلی، گزارش ماه سپتامبر منعکس کننده این بود، با این صنعت که نرخ خالی شغلی 5 درصدی دارد که باز هم منعکس کننده میانگین ملی است و نشانه خوبی از تقاضای مداوم و تلاش های استخدام در اینجا در ماه های آینده است.

 ساخت

 تنها صنعتی که شاهد کاهش مستمر مشاغل خالی بود، تولید بود که در ماه سپتامبر به 76000 شغل کاهش یافت.( اوج آن  92100 شغل، در ماه پیش بود)

نمایش خبر  سه استان این هفته نامزدی استانی صادر کردند

 در حالی که این می تواند به عنوان نشانه افزایش استخدام در این فضا تلقی شود، این کاهش در فرصت های شغلی ناشی از چهارمین کاهش تولید ناخالص داخلی واقعی در پنج ماه گذشته است.  RGDP یک معیار تعدیل شده بر اساس تورم است که ارزش تمام کالاها و خدمات را در یک صنعت منعکس می کند.

 با توجه به این موضوع، کاهش فرصت های شغلی در این بخش احتمالاً به شدت با ادغام در صنعت گره خورده است.

بخش هایی که بیشترین افزایش را در اشتغال داشته اند عبارتند از:

  •  مراقبت های بهداشتی و کمک های اجتماعی (+ 20700 کارمند)؛
  •  خدمات اسکان و غذا (+ 8400 کارمند)؛
  •  تجارت خرده فروشی (+ 8200 کارمند)؛

با توجه به این که همه این صنایع شاهد افزایش تعداد مشاغل خالی بودند، اینها نشانه های بسیار دلگرم کننده ای برای متخصصان در این سه فضا هستند. با ارتباط بیشتر با RGDP هر صنعت در آگوست، می بینیم که هر سه بخش فوق موارد زیر را تجربه کرده اند:

  • افزایش فرصت های شغلی (فعالیت های استخدامی)؛
  •  افزایش حقوق و دستمزد کارکنان (افراد استخدام شده)؛  و
  •  افزایش در ارزش کلی کالاها و خدمات تولید شده.

با خروج کانادا از پروتکل های همه گیر و به سمت سطوح تولید اقتصادی قبل از همه گیری، این نشانه های امیدوارکننده همچنان ادامه دارد.

با رویارویی کانادا با یک رکورد در تعداد فرصتهای شغلی

 

مهاجرت همچنان در خط مقدم مبارزه با کمبود نیروی کار در کشور قرار دارد.

 دولت کانادا واداره پناهندگان مهاجرت و شهروندی کانادا همچنان به اتخاذ تدابیری برای حل مشکل کمبود نیروی کار در آینده ادامه می‌دهند، زیرا تعداد بیشتری از اعضای جمعیت سالخورده کانادا به سمت بازنشستگی می‌روند.

نمایش خبر  گزینه های من در صورت رد شدن درخواست تابعیت چیست؟

 کانادا به دنبال مقابله با کمبود نیروی کار با مهاجرت کارگران ماهر خارجی است، همانطور که با گسترش مسیرهای مهاجرت اقتصادی مانند Express Entry و Provincial Nominee Program (PNP) مشهود است.  و همچنین یک برنامه مهاجرتی تهاجمی برای پذیرایی از نزدیک به 500000 تازه وارد به کانادا در هر سال.