Skip to content
پشتیبانی از مهاجرت به کانادا از سال گذشته کاهش یافته است.

تاریخ انتشار

مؤسسه اکولِویرنیکس، یک مؤسسه پژوهشی کانادایی که نظرسنجی‌ها و داده‌های مربوط به دولت، مسائل اجتماعی و اقتصادی را جمع‌آوری می‌کند، گزارش سالانه‌ای از نظر عمومی کانادایی‌ها درباره مهاجرت تهیه کرده است.

گزارش مشخص می‌کند که در طول سال گذشته، کانادایی‌ها درباره ی روند کشور و اقتصاد بیش از پیش نگران شده‌اند. گزارش بیان می‌کند که آنها شبهاتی درباره توانایی دولت برای برنامه‌ریزی در برابر چالش‌های آینده دارند. این چالش‌هایی که به نظرشان از جانب مهاجرت ایجاد می‌شوند را نیز شامل می شود.

موسسه اکولِویرنیکس با شراکت سنتری اینیشیاتیو همکاری داشته است. سنتری اینیشیاتیو یک سازمان غیرحزبی است که هدفش اجرای سیاست‌ها و برنامه‌هایی است که جمعیت کانادا را تا سال ۲۱۰۰ به ۱۰۰ میلیون نفر افزایش دهد.

این بررسی هر سال برای سنجش نظرات کانادایی‌ها درباره مهاجرت و پناهندگان صورت گرفته است. این بر اساس مصاحبه‌های تلفنی با ۲۰۰۲ کانادایی بین ۴ و ۱۷ سپتامبر ۲۰۲۳ انجام شده است. تعدادی به اندازه‌های این از جمعیت کشور نمونه‌برداری شده است که در نتیجه تحقیق حاصل شده، نتایج دقیقی را به ارمغان آورده است که در ۹۵ درصد مواقع با دقت ±۲.۲ درصد رخ می‌دهد.

نتایج

کانادا امسال به ۴۰ میلیون نفر رسید که یک میلیون نفر افزایش نسبت به سال گذشته است. ۹۶ درصد از این افزایش جمعیت به مهاجرت بین‌المللی ربط دارد. برخی از پاسخ‌دهندگان این را در نبود سامانه بهداشتی و مسکن ارزان موثر می دانند.

با وجود این مسائل، گزارش اشاره می‌کند که همانند سال‌های گذشته، کمترین تعداد پاسخ‌دهندگان مهاجرت یا پناهندگی را به عنوان بزرگترین مشکل کشور انتخاب کرده‌اند. طبق گزارش اکثریت کانادایی‌ها هنوز هم اعتقاد دارند که مهاجرت برای اقتصاد مفید است.

گزارش توضیح می‌دهد که در مورد مهاجرت، کانادایی‌ها نگران تعداد مهاجران در کانادا هستند، اما نه درباره خود مهاجران. مانند گزارش سال ۲۰۲۲، آنها اغلب می‌گویند که ورودی‌های جدید جامعه آن‌ها را بهتر می‌کنند.

نمایش خبر  مهاجرت به کانادا از ترکیه

اکولِویرنیکس این نتیجه را ارائه می دهد که نگرانی‌های اخیر کانادایی‌ها درباره تأثیر مهاجرت بر مسکن بیشتر تابع داستان‌های رسانه‌ای درباره بحران مسکن است تا توسعه‌های محلی یا تجربه مستقیم.

مهاجرت زیاد؟
وقتی از پاسخ‌دهندگان پرسیده می‌شود که آیا مهاجرت در کانادا زیاد است، چهارم‌ها یا نزدیک به چهارم‌ها پاسخ دادند که موافق هستند. این افزایش نسبت به سال ۲۰۲۲ بیش از ۱۷ درصد است. با این حال، به نگاهی دیگر، به این معنی است که ۶ برابر ۱۰ نفر اینگونه حس نمی‌کنند.

نموداری درباره حمایت کلی از سطح مهاجرت در طول زمان


حمایت کلی از مهاجرت در کانادا رو به کاهش است

با این حال، این تغییر بزرگترین تغییر سالانه در این سؤال است که از سال ۱۹۷۷ آغاز شده است. تغییر برجسته‌ترین در بین پاسخ‌دهندگان اونتاریو قابل مشاهده است که در حال حاضر در سطح ۵۰ درصد قرار دارد.

نتایج مشابهی در بریتیش کلمبیا، کانادایی‌های با درآمد بالا، کانادایی‌های نسل اول و مردان یافت شد.

همچنین آمده است که ۶۴ درصد از صاحبان خانه‌ها که نگران قابلیت پرداخت مسکن خود هستند، تمایل دارند بپذیرند که در کانادا مهاجرت زیادی وجود دارد.

سیاست‌ها همچنین در آمار تأثیرگذار است. گزارش نشان می‌دهد که مانند سال‌های گذشته، وابستگی سیاسی تأثیری در دیدگاه کانادایی‌ها نسبت به مهاجرت دارد. به عنوان مثال، ۶۴ درصد از حامیان حزب کنسرواتور معتقد هستند که مهاجرت زیاد است (افزایش ۲۱ درصد نسبت به سال گذشته)، اما در بین حامیان لیبرال ۱۱ درصد به ۲۹ درصد رشد یافته و در بین حامیان اندیشکده حزب دموکرات کشوری نیز ۹ درصد به ۲۱ درصد رشد یافته است.

نمایش خبر  سازمان مهاجرت،پناهندگی و شهروندی کانادا (IRCC) از تمهیدات جدید مهاجرتی جهت حمایت از تابعین سودان رونمایی میکند

نموداری که نشان دهنده حمایت از مهاجرت بر اساس پشتیبانی از احزاب سیاسی


نگرش کانادایی‌ها نسبت به مهاجرت بر اساس پشتیبانی از احزاب سیاسی.

چرا این تغییر رخ داده است؟
در میان کسانی که حمایت می‌کنند که کانادا تعداد زیادی مهاجرت را پذیرا باشد، ۳۸ درصد گفتند که نگرانی‌هایی درباره تأثیر مهاجران بر تأمین و یا قیمت مسکن دارند (۲۳ درصد بیشتر از سال ۲۰۲۲).

بعضی از پاسخ‌دهندگان معتقدند که مهاجران عاملی برای بار مالی بر بودجه عمومی هستند (۲۵٪) یا برای اقتصاد و اشتغال مضر هستند (۲۵٪). دیگران نگران بیش‌جمعیتی هستند (۱۹٪) یا معتقدند که مهاجرت توسط دولت به خوبی مدیریت نمی‌شود (۱۰٪).

قابل ذکر است که در سال ۲۰۲۲ تعداد بیشتری از کانادایی‌ها معتقد بودند که مهاجرت تهدیدی بر فرهنگ، هویت و ارزش‌های کانادایی و کبکی است (کاهش به خرداد ۸٪ از ۱۶٪). تعداد بسیار کمی نیز اعتقاد داشتند که مهاجران تهدیدی بر امنیت عمومی یا بهداشت عمومی ایجاد می‌کنند، یا معترض به تعداد مهاجرینی که به عنوان دانشجو به دانشگاه‌ها و کالج‌های کانادا می‌آیند، نبودند.

حمایت از سطوح مهاجرتی
وقتی از مشارکت‌کنندگان پرسیده شد آیا کانادا برای افزایش جمعیت خود به مهاجرت بیشتر نیاز دارد، نظر عموم مردم بین حمایت و مخالفت به‌طور یکسان تقسیم شد (۴۷٪ در هر دو حالت).

این نشان دهنده کاهش ۱۱ درصدی در توافق از سال ۲۰۲۲ و اولین کاهشی است که از سال ۱۹۹۳ مشاهده می‌شود.

تنزل شدیدترین حمایت از پذیرش مهاجرین بیشتر در اونتاریو و کاناداییان در بازه درآمدی بالا (هر دو کاهش ۱۸ درصد) و همچنین کاناداییان نسل اول (کاهش ۱۶ درصد) دیده شد.

کاناداییان آلبرتایی، کاناداییان بدون تحصیلات پسادبیرتری، کسانی که در مناطق روستایی زندگی می‌کنند و حامیان حزب کنسرواتور نیز کمتر اعتقاد دارند که کانادا به مهاجرین بیشتری نیاز دارد.

نمایش خبر  مهاجران تازه وارد از آفریقا و آسیا نرخ بالایی از اشتغال در کانادا مشاهده می‌کنند

مهاجرت و اقتصاد

بیشتر کانادایی‌ها معتقدند که مهاجرت برای اقتصاد کانادایی مفید است. اما در مقایسه با سال گذشته، اعداد نشان دهنده کمی کمتر بودن اعتقاد به تأثیر مثبت مهاجرت بر اقتصاد است.

سه چهارم کانادایی‌ها قویاً (۳۶٪) یا تا حدی (۳۸٪) با این موضوع موافقند که مهاجرت برای اقتصاد مفید است. این نشان می‌دهد که توافق در این خصوص در نقطه‌ای پایین‌تر در مقایسه با سال ۲۰۲۲ است و اتفاقاً در نقطه کمینه خود از سال ۱۹۹۸ قرار دارد.

همان‌طور که در بخش‌های دیگر مطالعه آمده است، حمایت در میان حامیان حزب کنسرواتور فدرال (۶۳٪) و همچنین صاحبان خانه‌هایی که نگرانی شدیدی درباره قابلیت خرید مسکن دارند (۵۹٪) ضعیفتر است.

مهاجرت کانادا را به مکان بهترین تبدیل می کند
با وجود کاهش حمایت از سطح‌های مهاجرت، بیش از ۴۲٪ از کانادایی‌ها در پاسخ به سؤال اظهار داشتند که مهاجران باعث بهبود جامعه خود می‌شوند.

مثبت‌ترین پاسخ از منطقه اطلانتیک کانادا (۴۹٪) و کلمبیا بریتانیا (۵۱٪) آمده است. همچنین در بین کانادایی‌هایی که درجه دانشگاهی دارند و حامیان حزب لیبرال و حزب دموکرات جدید فدرال، این عدد بالا بود.

طرفداران بیان کردند که این به دلیل ارزش بودن مشارکت مهاجران در چندفرهنگی و تنوع است، علاوه بر کمک به اقتصاد محلی و افزایش رشد جمعیت محلی.

توانایی مالی درمقابل خرید مسکن در کانادا
این گزارش در زمانی منتشر شده است که کانادا، همراه با بسیاری از کشورهای جهان، درگیر بحران قابلیت خرید است. این بخصوص برای مسکن صادق است. طبق اعلام انجمن ملکی کانادا، قیمت متوسط ​​یک خانه در حال حاضر به بیش از ۶۵۰،


Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (1) in /home/samakavi/domains/samakav.net/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420

Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (1) in /home/samakavi/domains/samakav.net/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420