Skip to content
مهاجرت به کانادا از ترکیه

تاریخ انتشار


نزدیک به ۶۴ هزار فرد با اصالت ترک در کانادا زندگی می کنند.
تصمیم گیری برای ترک کشور و مهاجرت به کشور دیگری یک تصمیم در جهت تغییر زندگی است. اگر تصمیم بگیرید کانادا را به عنوان منزل خود انتخاب کنید مسیرهای مهاجرتی بسیاری پیش روی شما هستند. کانادا همیشه به دنبال بهترین استعدادها از سرتاسر دنیا است. و تاکید ویژه‌ای بر نیروهای کار متخصص دارد و برنامه هایی مانند اکسپرس اینتری، برنامه نیروی کار متخصص فدرال، برنامه تجارت های تخصصی فدرال و دسته تجربه کانادایی برجسته ترین گزینه ها برای مهاجرت به کانادا محسوب می شوند.

اکسپرس انتری
متقاضیان اکسپرس اینتری با استفاده از سیستم رتبه بندی جامع رتبه بندی می شوند زمانی که یک متقاضی اکسپرس اینتری شرایط خود را بررسی می کند اگر برای یکی از برنامه ها واجد شرایط باشد و پروفایل خود را روی وب سایت اداره مهاجرت کانادا بارگذاری کند ۱ امتیاز به عنوان امتیاز سیستم جامع رتبه بندی دریافت می کنند امتیازات بالاتر احتمال دریافت دعوتنامه درخواست برای اقامت دائم را خواهند داشت.
فاکتورهای دیگری که می‌تواند این امتیاز را افزایش دهد داشتن خواهر یا برادر ساکن کانادا است. یک خواهر یا برادر بیشتر از ۱۸ سال که به عنوان یک شهروند یا مقیم دائمی در کشور زندگی میکند میتواند ۱۵ امتیاز به امتیازات شما اضافه کند.
برنامه نیروی کار متخصص فدرال
مشهور ترین برنامه یعنی اکسپرس اینتری،برای افرادی که هیچ گونه تجربه زندگی در کانادا ندارند و یا تجربه کاری دارند برنامه نیروی کار متخصص فدرال است.
تحت برنامه نیروی کار متخصص فدرال شما باید ضوابط صلاحیت انجام شخصی را به نسبت تجربه کار تحصیل توانایی ها در دانستن زبان رسمی کشور و فاکتورهای سرمایه انسانی مانند ۳ میزان برآورده کنید. هم راستا با تمام برنامه های اکسپرس اینتری اولین گام این است که متقاضی برنامه نیروی کار متخصص فدرال شوید و برای این کار باید شرایط خود را بررسی کنید تا ببینید آیا الزامات اولیه را دارید یا خیر.
داشتن حداقل یک سال تجربه کار تخصصی
حداقل نمره زبان ۷ در زبان انگلیسی یا فرانسوی
داشتن یک مدرک تحصیلی
اثبات تمکن مالی در صورت لزوم
گرفتن ۶۷ امتیاز از ۱۰۰ امتیاز در جدول امتیاز دهی برنامه نیروی کار متخصص فدرال

نحوه درخواست برای اکسپرس اینتری
اگر شروع به صلاحیت سنجی را دارید می توانید درخواست خود را با ایجاد و بارگذاری پروفایل خودرویی وب سایت اداره مهاجرت کانادا آغاز کنید زمانی که پروفایل شما به بارگذاری شود امتیاز خود را دریافت می کنید و وارد استخر می شوید.
زمانی که وارد استخر امتیازات شوید و امتیاز مختص خود را داشته باشید در مقابل متقاضیان دیگر رتبه‌بندی می‌شوند و بالاترین امتیازات درتی دوره های منظم قرعه کشی دعوت نامه درخواست دریافت می کنند اداره مهاجرت کانادا از ششم جولای سال جاری قرعه کشی های اکسپرس اینتری را از سر گرفته است به طور عادی هر دو هفته یک قرعه کشی انجام میشود امتیاز جامع با هر قرعه کشی تغییر میکند. حتی اگر در یک قرعه کشی دعوت نشوید ممکن است در قرعه کشی دیگر دعوت شوید. اداره مهاجرت کانادا یک استاندارد رسیدگی ۶ ماه برای تمام درخواست ها در نظر دارد. اگر یک دعوت نامه درخواست دریافت کنید ۶۰ روز کاری برای ثبت درخواست اقامت دائم اداره مهاجرت کانادا در اختیار خواهید داشت.

گزینش استانی

شما می‌توانید با گرفتن گزینش استانی امتیاز خود را ارتقا دهید این مورد می تواند ۶۰۰ امتیاز به امتیاز کل شما اضافه کند و احتمال دریافت توجه به درخواست از سوی اداره مهاجرت کانادا را ارتقا دهید. تمام استان‌ها و مناطق به جز کبک و نوانات دارای برنامه کاندیدای استانی می باشند. این برنامه ها به دولت استانی امکان انتخاب نامزد هایی که بهترین شرایط را برای استانها دارند را می دهد.
استان‌ها می‌توانند از متقاضیان اکسپرس اینتری که بهترین شرایط را برای برآورده کردن نیازهای آن استان دارند به طور مستقیم دعوت کنند. این فرآیند به عنوان فرایند گزینش ارتقا یافته شناخته می‌شود متقاضیانی که در استخر اکسپرس اینتری نیستند میتوان یک درخواست به طور مستقیم به استان مورد نظر خود بدهند.

مجوزهای تحصیلی
اگر امتیاز شما به اندازه کافی بالا نیست که بتوانید در سیستم اکسپرس اینتری گزینش شوید بسته به موقعیت شما می توانید به عنوان یک دانشجوی بین المللی وارد کشور شوید و این می تواند تجربه ارزشمندی را در اختیار شما بگذارد تا بتوانید به اقامت دائم دست یابید.

نمایش خبر  سه راه برای دریافت اجازه کار برای متخصصان IT که به کانادا می آیند

در حالی که به عنوان یک دانشجو در کانادا حضور دارید می توانید ۲۰ ساعت در هفته در سال تحصیلی کار کنید و بدین طریق شرایط ثبت نام در برنامه ها موسسه آموزشی خود را داشته باشد . زمانی که برنامه تحصیلی شما تکمیل می شود می‌توانید برای یک مجوز کار پس از فارغ التحصیلی درخواست دهید. این مجوز به شما امکان زندگی در کانادا و کار برای یک کارفرما برای دوره مشخص تا سه ساله را می‌دهد.

طول مدت ویزای شما به طول برنامه تحصیلی شما و تجربه کاری که در مجوز کار پس از فارغ التحصیلی به دست می آورید بستگی دارد، و می‌تواند امتیاز شما را برای اکسپرس اینتری ارتقا دهد.
اگر برنامه تحصیلی شما دو یا چند سال است می توانید برای ۳سال کامل کار کنید. برنامه هایی که کمتر از هشت ماه هستند برای مجوز کار پس از فارغ التحصیلی واجد شرایط شناخته نمی شوند.