Skip to content
چک لیست ویزای بازدید کننده: همه چیزی که برای اقدام و بازدید از کانادا نیاز دارید

تاریخ انتشار

برای افرادی از کشورهای مختلف که قصد دارند به عنوان گردشگر، یا برای سفر کوتاه به دیدار خانواده، یا انجام کار به کانادا بیایند، نیاز به ویزای بازدید کننده است.

هر کسی که مقیم دائم یا موقت کانادا (کسانی که دارای مجوز کار یا تحصیل هستند) نیست، برای ورود به کشور نیاز به ویزای بازدید کننده دارد. با این حال، شهروندان برخی کشورها نیازی به ویزای بازدید کننده ندارند و به جای آن می توانند از مجوز سفر الکترونیکی (eTA) استفاده کنند. eTAs یک فرم ساده تر یا مجوز سفر است که برای شهروندان کشورهایی که توافقات سفر بدون ویزا با کانادا دارند، در دسترس است. برای پاسخ به سوالات رایج در مورد eTAs، اینجا کلیک کنید.

چه چیزی برای دریافت ویزای بازدید کننده کانادا لازم است؟

  1. فرم های مورد نیاز را تکمیل کنید

بسته به اینکه داخل یا خارج از کانادا اقدام می کنید، باید فرم های مختلفی را پر کنید. کسانی که خارج از کانادا اقدام می کنند نیاز به:

درخواست برای ویزای مقیم موقت (IMM 5257); فرم اطلاعات خانوادگی (IMM 5707); اعلامیه قانونی اتحاد مشترک قانونی (IMM 5409); استفاده از نماینده (IMM 5476) – توجه داشته باشید این فقط در صورتی لازم است که از خدمات یک نماینده استفاده کرده اید، یا اگر شما در حال تعیین یا لغو استفاده از یک نماینده هستید؛ و اختیار برای انتشار اطلاعات شخصی به یک فرد معین (IMM 5475) – توجه داشته باشید این فرم فقط در صورتی لازم است که شما مجوز دهید که Immigration Refugees and Citizenship Canada (IRCC) یا Canadian Border Services Agency (CBSA) اطلاعاتی را از پرونده شما به کسی غیر از خود شما (یعنی: یک نماینده یا یک قرابت مجاز) منتشر کنند.

نمایش خبر  دادگاه فدرال تایید می کند که مسئول رسیدگی به پرونده ،قبل از اینکه تصمیم نهایی را اتخاذ کند، موظف به آگاهی دادن از نقاط ضعف درخواست خود به متقاضی نیست .

2. مدارک مورد نیاز را جمع آوری کنید

علاوه بر فرم های فوق، متقاضیان برای ویزای بازدید کننده نیاز به مدارک زیر در حمایت از درخواست خود دارند:

رسید پرداخت هزینه؛
یک فتوکپی از صفحه اطلاعات گذرنامه شما، از جمله: شماره گذرنامه، تاریخ صدور و انقضا، و عکس شما، نام، تاریخ صدور، و محل تولد؛

دو عکس که باید با مشخصات عکس درخواست ویزا مطابقت داشته باشد. در پشت این دو عکس باید نام و تاریخ تولد خود را بنویسند. اگر متقاضیان مجبور به ارائه اثر انگشت بیومتریک و عکس هستند، نیازی به پیوست این عکس ها نیست؛ اثبات حمایت مالی، که نشان می دهد شما می توانید خود و هر عضو خانواده ای که همراه شما هستند را در حالی که در کانادا هستید، حمایت کنید؛ فتوکپی از مجوز یا گواهی ازدواج شما (اگر مربوط باشد)؛ نامه ای که هدف سفر شما را توضیح می دهد؛ فتوکپی از وضعیت مهاجرت فعلی شما (اگر کشور مقیم شما با کشور شهروندی که در گذرنامه شما ذکر شده متفاوت باشد، شما باید اثبات حقوقی در کشور مقیم خود را ارائه دهید)؛ کودکانی که به تنهایی یا با یک والد سفر می کنند باید اسناد حضانت یا یک نامه مجوز از والد دیگر غیر همراه یا یک نامه مجوز امضا شده توسط هر دو والد یا ولی قانونی ارائه دهند؛ و هر گونه سند اضافی دیگری که توسط دفتر ویزا مسئول در منطقه شما مورد نیاز است. توجه داشته باشید که فرم های درخواست که آنلاین تکمیل شده اند باید تکمیل و تأیید شوند با تولید یک بارکد. اگر این بارکدها روی یک کامپیوتر تکمیل شوند، به طور خودکار به فرم های مهاجرت پیوست خواهند شد، در غیر این صورت باید چاپ شوند و در بالای یک درخواست قرار گیرند اگر با کاغذ اقدام کنید.

نمایش خبر  کارگران ماهر کبک (استانی در شرق کانادا) می توانند درخواست مجوز کار آزاد خود را از طریق IMP+ ارسال کنند

چگونگی پرداخت هزینه های مورد نیاز و اثبات پرداخت هزینه به IRCC دو نوع هزینه وجود دارد که متقاضیان برای ویزای بازدید کننده ممکن است باید پرداخت کنند. این هزینه ها شامل هزینه های پردازش درخواست و هزینه های بیومتریک هستند. کسانی که نیازی به ارائه بیومتریک ندارند ممکن است از دسته دوم هزینه ها معاف باشند – ببینید آیا نیاز به ارائه بیومتریک دارید.

هزینه های پردازش درخواست برای ویزاهای بازدید کننده برای هر فرد 100 دلار کانادا و برای یک خانواده (پنج نفر یا بیشتر) 500 دلار کانادا است.

از سوی دیگر، هزینه های بیومتریک برای هر فرد 85 دلار کانادا و برای یک خانواده (دو نفر یا بیشتر) 170 دلار کانادا است.

این هزینه ها ممکن است تغییر کنند و نمی توانند بازپرداخت شوند، بدون توجه به تصمیمی که در مورد درخواست شما گرفته شده است. علاوه بر این، تنها روش پذیرفته شده برای پرداخت این هزینه ها آنلاین است.

پس از دنبال کردن دستورالعمل های داده شده و تکمیل فرآیند، باید منتظر بمانید تا یک رسید رسمی IRCC با یک بارکد صادر شود. به متقاضیان توصیه می شود این فایل را ذخیره کنند و یک کپی از آن را به درخواست خود پیوست کنند.

چگونگی ارائه اثبات حمایت مالی چندین سند وجود دارد که می توانید برای اثبات اینکه می توانید خود و هر وابسته ای که همراه شما هستند را در حالی که در حال بازدید از کانادا هستید، حمایت کنید.

برخی از موارد شامل نقد، چک تضمین شده، حواله بانکی یا حواله پولی در مقدار کافی برای پوشش همه هزینه های منطقی ای که در طول اقامت شما در کانادا بوجود می آید.

نمایش خبر  کانادا متعهد به جذب و نگهداری بیشتر دانشجویان بین المللی است

علاوه بر این، بیانیه های کتبی یا شفاهی (که می توان آنها را تأیید کرد) همچنین می توانند استفاده شوند، به شرطی که آنها یک افسر را راضی کنند که حمایت مالی کافی از دوستان و / یا خانواده ترتیب داده شده است و می تواند هزینه های منطقی غیر قابل درمان را در طول اقامت شما پوشش دهد.

سایر اسناد شامل بیانیه های بانکی، نامه اشتغال به کار یا اطلاعات پیشین اظهارنامه مالیاتی است.

چگونگی نوشتن یک نامه “هدف سفر” همه شهروندان خارجی که وارد کانادا می شوند باید بتوانند در زمان ورود خود یک افسر را راضی کنند که دلایل مشروعی برای ورود و اقامت در کانادا دارند. در زمینه ویزای بازدید کننده، این می تواند شامل اثبات این نکته نیز باشد که شما (شهروند خارجی) پس از انقضای دوره اقامت مجاز خود از کانادا خارج خواهید شد.

در برخی موارد، متقاضیان ویزای بازدید کننده ممکن است نیاز به یک نامه دعوت از یک شهروند کانادایی یا مقیم دائم داشته باشند.

اقدام با اعضای خانواده متقاضیان ویزای بازدید کننده که می خواهند خانواده خود را در سفر خود به کانادا همراه کنند باید یک فرم درخواست برای هر عضو خانواده تکمیل کنند. تمام درخواست ها می توانند به صورت آنلاین یا در VAC که در آن درخواست خود را ارسال می کنید، با هم ارسال شوند. یک رسید واحد نیز می تواند برای همه برنامه های شامل شده داده شود.

در آخر همه اعضای خانواده و وابستگان باید تمام معیارهای مقیم موقت در کانادا را برآورده کنند.


Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (1) in /home/samakavi/domains/samakav.net/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420

Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (1) in /home/samakavi/domains/samakav.net/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420