Skip to content
کارگران ماهر کبک (استانی در شرق کانادا) می توانند درخواست مجوز کار آزاد خود را از طریق IMP+ ارسال کنند

تاریخ انتشار

کارگران ماهر سایر کشورها که ازقبل دارای گواهی انتخاب استان کبک هستند، می توانند برای مجوز کار آزاد در حالی که منتظر تصمیم نهایی دولت فدرال در مورد اقامت دائم خود هستند، درخواست دهند.

مسیر جدیدی برای جذب کارگران ماهر که منتظر اقامت دائم در استان کبک هستند ایجاد شده است.

 IMP+ (برنامه تحرک بین‌المللی پلاس) یک گزینه جدید جهت مجوز کار برای متقاضیان مقیم دائم است که توسط استان کُبِک انتخاب شده‌اند. و اینگونه کُبِک راهی برای تسریع ورود کارگران ماهر به استان، جهت کمک به کاهش کمبود نیروی کار فعلی ارائه میدهد.

شان فریزر، وزیر مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا(IRCC) در یک بیانیه مطبوعاتی گفت:”از آنجایی که اقتصاد کانادا به رشد خود ادامه می‌دهد و از این همه‌گیری بهبود می‌یابد، رسیدگی به چالش‌های بازار کار که کارفرمایان با آن مواجه هستند، اولویت اصلی است؛ وی افزود: می‌دانیم که کمبود نیروی کار برای بسیاری از بخش‌ها در کُبِک حیاتی است، درنتیجه ابتکار IMP+ ورود کارگران ماهر به استان را تسریع می‌کند و به تازه‌واردان کمک می‌کند تا به سرعت در جوامع جدید خود مستقر شوند.”

به طور معمول، کارگران ماهر خارجی که توسط کُبِک انتخاب می شوند باید منتظر بمانند تا درخواست آنها برای اقامت دائم تایید شود تا بتوانند در این استان زندگی و کار کنند.

مجوز کار IMP+ به متقاضیانی که از سوی کبک برای اقامت دائم انتخاب شده اند، اما در حال حاضر در خارج از کشور اقامت دارند، این امکان را می دهد که به این استان نقل مکان کنند و خیلی زودتر شروع به کار و اقامت در استان کنند.

نمایش خبر  چگونه عضو خانواده شما می تواند شما را برای ورود به کانادا غیرقابل قبول کند

جهت واجد شرایط بودن برای مجوز کار آزاد تحت نظرِ IMP+، یک تبعه خارجی باید شرایط زیر را دارا باشد:

•در صورت درخواست ورود، در خارج از استان کُبِک مشغول زندگی باشند.

•برای شروع به کار در حوزه های مختلف از جمله هوش مصنوعی، فناوری اطلاعات، جلوه های بصری وغیره……، ابتدا در دورهای آزمایشی مختلف مهارت آموزی شرکت و جهت اقامت دائم  یا مهاجرت دائم از اداره مهاجرت گواهی مربوطه کبِک(CSQ) را دریافت کنند.

•دعوت نامه ای تحت برنامه IMP+ از وزارت مهاجرت،(MIFI) دریافت کرده باشند.

•یک درخواست کامل برای مجوز کار ارائه دهند.

در صورت تایید درخواست، مجوز کار مخصوص استان تائید و برای متقاضی صادر می شود و به مدت سه سال اعتبار خواهد داشت.

برای سال 2022، برنامه +IMP، سقف نفرات 14700 نفر تعیین شده است. از سال 2023، سقف سالانه درخواست های پذیرفته شده 7350نفر تعیین شده است.

در آگوست2021، اداره مهاجرت ، پناهندگی و اقامت دائم کانادا قبلاً واجدشرایط بودن مجوزهای کار آزاد را گسترش داده بود تا کارگران ماهری را که قبلاً به طور موقت در کُبِک کار می کردند و برای اقامت دائم درخواست کرده بودند، در بر گیرد.  این موضوع به کارگران اجازه داد تا در حالی که منتظر نهایی شدن درخواست خود برای اقامت دائم هستند، همچنان به کار خود ادامه دهند.

بر اساس توافق نامه ای بین استان کبِک و کانادا، هر دو سطح دولت در فرآیند تصمیم گیری مربوط به مهاجرت مشارکت دارند.

کبک مسئول انتخاب مهاجران در دسته‌های مهاجرتی خاص، از جمله مهاجران اقتصادی است که می‌خواهند در زمانی که دولت فدرال تصمیم نهایی را در مورد درخواست آنها برای اقامت دائم می‌گیرد، به این استان بیایند.

نمایش خبر  من سال ها پیش DUI دریافت کردم. آیا میتوانم از کانادا دیدن کنم؟

اعلامیه راه اندازی IMP+ تضمین می کند که گزینه های موجود برای متقاضیان منتخب کبِک با گزینه های موجود برای متقاضیان سایر استان ها و مناطق کانادا هماهنگ تر است. براساس سایر موافقت نامه های مهاجرت فدرال-استانی/منطقه ای، متقاضیانی که برای اقامت دائم بر اساس PNP نامزد شده اند، معمولاً زمانی که برای اقامت دائم با IRCC درخواست می کنند، واجد شرایط مجوز کار هستند.

طبق داده های دولت کانادا، بیش از 25000 کارگر ماهر کبِک در سال 2021 به عنوان مقیم دائم پذیرفته شدند که بیش از دوبرابر 12000 نفری است که در سال 2020 در چارچوب محدودیت های قابل توجه مرتبط با بیماری همه گیر پذیرفته شدند.


Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (1) in /home/samakavi/domains/samakav.net/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420

Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (1) in /home/samakavi/domains/samakav.net/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420