Skip to content
چگونه می توان به عنوان یک نیروی کارتلویزیونی یا فیلم، مجوز کار کانادا را دریافت کرد

تاریخ انتشار

بخش مهاجرت کانادا اهمیت ورود نیروی کار حوزه تلویزیون و فیلم به کشور را به دلیل منافع اقتصادی که این کارگران می توانند فراهم کنند، از جمله ایجاد شغل و جذب سرمایه قابل توجه، به رسمیت شناخته است.

کانادا اغلب به دلیل دوستانه بودن نسبت به صنعت سرگرمی آمریکای شمالی (و جهان) – اغلب به دلیل هزینه های مناسب فیلمبرداری و تولید، و همچنین کمک های دولت – شهرت یافته است. این موضوع به توانایی حرفه ای های این صنعت برای ورود و کار در کانادا – با مؤسسه مهاجرت پناهندگان و شهروندان کانادا (IRCC) اختصاص یافته به دسته بندی مجوز کار تولید تلویزیون و فیلم خصوصاً برای این کارگران – گسترش می یابد.

این دسته بندی به شرکت های تولید بین المللی و کانادایی که در حال فیلمبرداری در کانادا هستند، اجازه می دهد تا از کارگران خارجی استخدام کنند، به شرط اینکه نقش های آن ها در یک پروژه فیلم یا تلویزیون بسیار حائز اهمیت باشد.

مجوز کار در این دسته بندی مشمول ارزیابی اثرات بازار کار (LMIA) نیست. هدف اصلی ارزیابی LMIA تایید این است که استخدام یک کارگر خارجی یا تاثیر مثبت یا بی تاثیر بر بازار کار کانادا خواهد داشت. با معاف کردن این دسته بندی از LMIA، روند مجوز کار ساده شده و معمولا زمان پردازش کارآمدتر است. اگر شغل کارگر خارجی در دسته بندی آموزش، تجربه و مسئولیت ها (TEER)* 0 یا 1 قرار داشته باشد، ممکن است وی برای پردازش مجوز کار در یک تا دو هفته واجد شرایط باشد.

  • دسته بندی های TEER سامانه دولت کانادا برای طبقه بندی شغل ها بر اساس آموزش، تجربه و مسئولیت های مورد نیاز موقعیت است. این دسته بندی ها از 0 (بالاترین سطح، مخصوص شغل های مدیریت) تا 5 (مخصوص کار کوتاه مدت بدون نیاز به آموزش رسمی) متغیر است.
نمایش خبر 

چه کسانی برای دریافت مجوز کار تولید تلویزیون و فیلم واجد شرایط هستند؟

افراد ممکن است برای این نوع مجوز کار واجد شرایط باشند اگر:

کار آن ها برای یک پروژه فعال تلویزیون یا فیلم در مرحله تولید (فیلمبرداری) (که در حال فیلمبرداری در کانادا است) حائز اهمیت باشد؛ تولید این پروژه فیلم یا تلویزیون منجر به افزایش و حفظ منافع اقتصادی قابل توجه برای کانادایی ها و ساکنین دائم خواهد شد؛ شغل آن ها در دسته بندی حقوق بالای برنامه کارگر خارجی موقت (TFWP) قرار دارد و در کانادا سندیکای شده است؛ و آن ها شرایط عمومی واجد شرایط بودن برای مجوز کار کانادا را برآورده می کنند. چه چیزهای لازم است وقتی بخواهید برای این مجوز کار درخواست دهید؟ با وجود اینکه این دسته بندی از LMIA معاف شده است، با این حال کارگران خارجی هنوز هم نیاز دارند تمام شروط کار موقت در کانادا را برآورده سازند، از جمله درخواست و دريافت ويزای سكونت موقت (TRV) – كه ورود و خروج از کانادا را تسهیل می کند، با امکان بازگشت برای مدت اعتبار ویزا.

درخواست کنندگان برای مجوز کار تولید تلویزیون و فیلم ملزم به ارائه اسنادی هستند که ثابت کنند آن ها شرایط شغلی را برآورده می کنند. این مستندات باید شامل یک نامه حمایت از شرکت تولید باشد. این نامه باید شامل اطلاعات زیر باشد:

جزئیات تماس و نام تولید؛ عنوان تولید، مکان آن در کانادا، و تاریخ های تولید برنامه ریزی شده نام درخواست کننده مجوز کار؛ تضمین اینکه موقعیت مشخص و فرد خاص برای تولید خاص تلویزیون یا فیلم بسیار حائز اهمیت است؛ و

نمایش خبر  آیا می‌توانم بیش از یک پروفایل Express Entry داشته باشم؟

مزیت اقتصادی احتمالی برای کانادا به دلیل این تولید، که ممکن است شامل جزئیات پشتیبانی کننده مانند: امضای یک مدیر اجرایی تولید، تاریخ امضا، تعداد مورد انتظار فرصت های شغلی برای شهروندان کانادایی به عنوان نتیجه تولید، برآورد هزینه در سطح فدرال، استانی یا سرزمینی در کانادا؛ و یا تأیید اینکه تولید تلویزیون یا فیلم با معیارهای مالیات بر تولید تلویزیون یا فیلم فدرال، استانی یا سرزمینی مطابقت دارد یا از بودجه فدرال، استانی یا سرزمینی دریافت کرده است.

علاوه بر این، به دلیل اینکه موقعیت کارگر خارجی باید در کانادا سندبسته شود (برای این نوع مجوز کار)، آن ها نیاز خواهند داشت به نامه اتحاد یا صنف مربوطه خود شامل جزئيات ديگر مانند:

توصیف اتحاد یا صنف؛ عنوان کار و مکان (های) مربوط به تولید تلویزیون یا فیلم؛ نام درخواست کننده مجوز کار؛

بيانيه اي براي در نظر گرفتن كارشناس نشان دهنده اينكه اتحاد يا صنف به نظر مي رسد كار قابل اجرا زير پوشش يك توافق نامه جمعي است و هيچ اعتراضي به كارگر خارجي كه در موقعيت مشخص براي شركت مشخص كار مي كند، ندارد؛ امضای یک نماینده بالادست نظام؛

و تاريخ امضاء. علاوه بر این، بعضی از پرسنل صنعت فیلم و تلویزیون نیاز به مجوز کار برای بازدید و کار در کانادا ندارند، از جمله تولیدکنندگان فیلم، کارگران ضروری برای گروه های خارج از کشور که کمتر از دو هفته در کانادا باقى مى‌مانند و هنرپيشگان. برای کسب اطلاعات بيشتر به صفحه وب خصصى ما در اینجا مراجعه كنيد.


Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (1) in /home/samakavi/domains/samakav.net/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420

Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (1) in /home/samakavi/domains/samakav.net/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420