Skip to content
هفته ی برابری جنسیتی: چگونه کانادا برابری را برای تمام مهاجران ترویج می‌کند

تاریخ انتشار

کانادا در حال جشن گرفتن هفته برابری جنسیتی برای سال پنجم خود است.

این کمپین هر ساله در ماه سپتامبر برگزار می‌شود. موضوع امسال “یکپارچه برای برابری جنسیتی: قوی‌تر با هم” است. هدف آن افزایش آگاهی درباره هویت‌های منحصر به فرد و ترویج جامعه‌پذیری تمام افراد در کانادا بدون توجه به جنسیت، جهت‌گیری جنسی، پیشینه نژادی یا سطح تحصیلات است.
تمام وزارتخانه‌های دولت کانادا باید تحلیل بر اساس جنسیت (GBA) را در سیاست‌ها و برنامه‌های جدید و موجود، به صورت داخلی و خارجی، اعمال کنند. این بدان معناست که باید بررسی شوند که چگونه گروه‌های متنوعی از افراد آنها را تجربه خواهند کرد و نابرابری‌ها شناسایی خواهند شد.
دولت کانادا می‌گوید که برابری جنسیتی تنها زمانی قابل دستیابی است که افراد همه جنسیت‌ها – زنان، مردان، افراد ترنس و گروه‌های جنسیتی متنوع – در هر زمینه‌ای برابر باشند و بتوانند در جامعه به توانایی کامل خود برسند.
این نیز به مهاجران جدید وارد کانادا اعمال می‌شود. سازمان مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا (IRCC) منابع و اعتبار قابل توجهی را به برنامه‌هایی که زنان و افراد با جنسیتی متنوع را در کانادا پشتیبانی می‌کنند اختصاص می‌دهد، همچنین به جامعه مهاجران LGBTQ+ 2SL نیز.


برنامه‌هایی برای زنان و مهاجران جدید جنسیتی متنوع
IRCC با بیش از 400 سازمان استقرار در کانادا همکاری می‌کند که به طور خاص برای زنان مهاجر تاسیس شده‌اند. این سازمان‌ها سعی می‌کنند زنان مهاجر را از گزینه‌هایشان در صورت بودن در موقعیت سوءاستفاده آگاه کنند و آنان را قادر به استقلال مالی و اجتماعی کنند.
به عنوان مثال، در ژانویه 2023، IRCC اعلام کرد که 5.8 میلیون دلار را برای حمایت از 10 پروژه به عنوان بخشی از برنامه آزمایشی برای زنان مهاجر نژادپرست اختصاص خواهد داد. این برنامه طراحی شده است تا به زنان مهاجر نژادپرست کمک کند تا مهارت‌های مورد نیاز برای یافتن کار در کانادا را بدست آورند و در زندگی روزمره در کشور جدید کمک کند.
علاوه بر این، برای تسهیل فراگیری زنان در نیروی کار کانادا، دولت در حال تلاش برای ارائه امکانات پرورش کودک به صورت قابل دسترس و با قیمت مناسب است و تا سال 2026 هدف پرورش کودک به قیمت 10 دلار در سراسر کانادا است.
در این خصوص، صندوق زیرساخت‌های آموزش و پرورش اولیه کودکان به معرفی مکان‌های پرورشی برای جوامع سروکاردار، از جمله مناطق روستایی و دورافتاده، مناطق شهری با هزینه بالا و درآمد پایین و اقلیت‌هایی که موانعی برای دسترسی مانند گروه‌های نژادپرست و مهاجران دارند، حمایت می‌کند.
علاوه بر این، کانادا با سازمان‌هایی مانند راه آهن رنگین کمان (Rainbow Railroad) همکاری می‌کند تا به مهاجران واکنش‌گرای 2SLGBTQI+ و خانواده‌هایشان کمک کند.

نمایش خبر  دراو فناوری از برنامه کاندیداتوری استان بریتیش کلمبیا: ۷۱ دعوتنامه مهاجرتی صادر شد

خشونت بر اساس جنسیت و مهاجران جدید
حذف خشونت بر اساس جنسیت در کانادا به عنوان یک جزء اساسی از ایجاد برابری در نظر گرفته می‌شود.
بنیاد زنان کانادایی می‌گوید که زنان مهاجر ممکن است به خشونت خانگی به دلیل وابستگی اقتصادی، مشکلات زبانی و کمبود اطلاعات در مورد منابع جامعه، بیشتر آسیب پذیر باشند. همچنین می‌گوید که مهاجرانی که توسط جنگ یا دولت‌های سرکوبگر تروماتیزه شده‌اند، بسیار کمتر از خشونت جسمی یا جنسی به مقامات گزارش می‌دهند.
این به خصوص درست است اگر زنی توسط همسر یا شریک خشونت آمیز حمایت شود، زیرا بسیاری از آنها معتقدند که اگر از حمایتکننده خود جدا شوند، اخراج می‌شوند.

در گذشته، برخی از همسران یا شریکانی که توسط شهروندان کانادایی یا ساکنین دائم کانادا حمایت می‌شدند، باید با حامی خود زندگی می‌کردند تا وضعیت ساکن دائمی را حفظ کنند. اما این شرط دیگر وجود ندارد و به دست آوردن و حفظ وضعیت ساکن دائمی دیگر به زندگی با یک حامی وابسته نیست.

هر مهاجر جدید (بدون توجه به هویت جنسیتی) که با خشونت بر اساس جنسیت مواجه شده است، می‌تواند از حامی خود جدا شده و مستحق دریافت گواهی اقامت موقت (TRP) باشد.

شرایط واجد شرایط برای دریافت گواهی اقامت موقت عبارتند از:

  • اشخاصی از کلاس خانواده یا همسر یا شریک زندگی در کانادا (کلاس SCLPC) که به دلیل سوءاستفاده از حامی خود جدا شده‌اند یا هنوز از حامی خود جدا نشده‌اند به دلیل ترس از از دست دادن وضعیت اقامتی خود
  • افرادی که به دلیل اینکه حامی خود (همسر خشونت آمیز یا شریک زندگی) درخواست حامیی خانواده یا کلاس SCLPC خود را لغو کرده است نمی‌توانند برای اقامت دائم ارزیابی شوند.
  • هر کسی که توسط همسری خشونت‌آمیز فریب داده شده و معتقد شده است که درخواست اقامت دائم کلاس خانواده یا SCLPC خود را تقدیم کرده و در حال پردازش است، در حقیقت هیچ درخواستی ارسال نشده است.
  • اقامتی‌های موقتی که قصد برنامه‌ریزی برای اقامت دائم از طریق رابطه واقعی که خشونت‌آمیز شده است را دارند اما هنوز در پردازش درخواست هستند.
    با دریافت گواهی اقامت موقت، IRCC می‌گوید که ممکن است برای درمان و مشاوره روان‌شناختی پوشش داشته باشید و مزایای مراقبت‌های بهداشتی را دریافت کنید. همچنین می‌توانید درخواستی برای گواهی کار را با معافیت از پرداخت هزینه ارسال کنید.
نمایش خبر  چرا بیشتر هندی ها به کانادا میروند؟

Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (1) in /home/samakavi/domains/samakav.net/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420

Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (1) in /home/samakavi/domains/samakav.net/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420