Skip to content
چرا بیشتر هندی ها به کانادا میروند؟

تاریخ انتشار

هند منبع اصلی استعدادهای جهانی در کانادا با اختلاف بسیار زیاد است.

هند منبع اصلی استعدادهای جهانی در کانادا است.

 در سال 2021، کانادا پذیرای بیش از 405000 مهاجر بود که بالاترین رقم در تمام دوران است.  نزدیک به یک سوم این مهاجران اصالتاً هندی هستند.

 علاوه بر این، کانادا سال گذشته پذیرای نزدیک به 450000 دانشجوی بین‌المللی بود که هندی‌ها تقریباً 50 درصد از این تعداد را تشکیل می‌دادند.

 همچنین بیش از 10000 هندی تحت برنامه «برنامه کارگران خارجی موقت» به کانادا نقل مکان کردند و حدود 130000 نفر تحت «برنامه تحرک بین‌المللی» مجوز کار گرفتند.

 سطوح بالای ورود تازه واردان هندی را می توان با ترکیبی از عوامل بین المللی و داخلی کانادا توضیح داد.

 در سطح بین‌المللی، هند با تحصیلات، مهارت‌های زبانی، تجربه کاری، و بودجه‌های اسکان که اداره مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا  برای تأیید ویزا به آن نیاز دارد، جمعیت طبقه متوسط ​​رو به رشدی دارد.

 این ویژگی‌ها برای همه هندی‌هایی که به‌دنبال مهاجرت به کانادا هستند، چه به‌عنوان مقیم دائم، چه به‌عنوان کارگران خارجی یا دانشجویان بین‌المللی، مهم هستند.

 یکی دیگر از عوامل مهم بین المللی این است که فقدان مسیرهای اقامت دائم در ایالات متحده منجر به افزایش تعداد کارگران خارجی هندی شده است که در سال های اخیر برای پیگیری اقامت دائم به کانادا مهاجرت می کنند.

 در داخل کشور، کانادا تغییرات عمده ای در سیاست های مهاجرتی ایجاد کرده است که برای استعدادهای هندی مفید است.

 در سال ۲۰۱۵، IRCC Express Entry را برای مدیریت برنامه‌های اصلی مهاجرت طبقه اقتصادی فدرال خود معرفی کرد.

نمایش خبر  پس از درخواست اسپانسر همسر خود برای مهاجرت به کانادا چه اتفاقی می افتد؟

 این امر مستلزم معرفی سیستم جامع رتبه‌بندی به‌عنوان وسیله‌ای برای امتیازدهی و رتبه‌بندی نامزدها بر اساس سن، تحصیلات، مهارت‌های زبانی، تجربه کاری و عوامل دیگری مانند داشتن تحصیلات و تجربه کاری در کانادا بود.

 هندی‌ها با توجه به ویژگی‌های فوق‌الذکری که دارند، معمولاً تحت CRS به خوبی عمل می‌کنند و به راحتی منبع اصلی نامزدهای موفقی هستند که از طریق اکسپرس اینتری اقامت دائم دریافت می‌کنند.

 به عنوان مثال، سطح بالای مهارت انگلیسی در میان هندی ها به آنها برتری قابل توجهی نسبت به اتباع بسیاری از کشورهای دیگر می دهد.

 علاوه بر این، IRCC در سال 2018 جریان مستقیم دانشجویی را راه‌اندازی کرد تا به هندی‌های واجد شرایط اجازه دهد تا تحصیلات خود را در کانادا سریع‌تر دنبال کنند.

 هندی‌هایی که معیارهای SDS را دارند می‌توانند سریع‌تر مجوز تحصیل خود را دریافت کنند.

 SDS همچنین دارای نرخ تایید بالاتری نسبت به درخواست مجوز تحصیل از طریق مسیر عادی است.

 همانطور که اشاره شد، تحصیل در کانادا و سپس ادامه کار در اینجا، معمولاً از طریق مجوز کار پس از فارغ‌التحصیلی، برای هندی‌ها مزیتی در اکسپرس اینتری و همچنین بسیاری از برنامه‌های مهاجرتی دیگر کانادا مانند برنامه نامزد استانی فراهم می‌کند.

 یکی دیگر از عوامل مهم داخلی که باید در نظر داشت، پراکندگی هندی بزرگ کانادا و رواج فزاینده فرهنگ هندی در سراسر کشور است.

 این به سرخپوستان جدید کمک می کند تا در کانادا احساس راحتی کنند و از اسکان و ادغام آنها حمایت می کند.

 سرشماری 2016 کانادا گزارش می دهد که این کشور حدود 1.4 میلیون نفر هندی تبار دارد، اما این رقم زمانی که داده های سرشماری 2021 در اواخر امسال گزارش شود، بسیار بیشتر خواهد بود.

نمایش خبر  گزارش سالانه نشان می دهد قیمت های غذا افزایش خواهد یافت، اما کمتر از آنچه در سال 2023 افزایش یافت.

 با نگاهی به آینده، تعداد هندی‌هایی که به کانادا مهاجرت می‌کنند همچنان قوی خواهد بود.

 کانادا برای حمایت از بهبود اقتصادی پس از همه گیری، سطح مهاجرت خود را افزایش می دهد.

 هدف امسال تقریباً 432000 مهاجر است و تا سال 2024 به بیش از 450000 مهاجر خواهد رسید.

 زمانی که IRCC برنامه سطوح مهاجرت 2023-2025 خود را تا اول نوامبر سال جاری اعلام کرد، ممکن است اهداف دوباره افزایش یابد.

 کانادا برای تعداد کارگران خارجی و دانشجویان خارجی که پذیرفته می شود سهمیه ای ندارد.

 با توجه به اینکه کانادا همچنان کمبود نیروی کار تاریخی دارد و تقاضا برای تحصیل در اینجا همچنان بالاست، باید انتظار داشته باشیم که سطوح بالایی از هندی‌ها برای کار و تحصیل به کانادا در سال‌های آینده مهاجرت کنند.

 علاوه بر این، برخلاف اوایل این بیماری همه‌گیر، کانادا دیگر محدودیت‌های مسافرتی ندارد و هندی‌ها را از شروع فیزیکی تحصیل در این کشور باز می‌دارد.

 علاوه بر این، تمام دانشجویان بین المللی اگر بخواهند کل تحصیلات کانادایی خود را در طول مدت مجوز کار پس از فارغ التحصیلی خود حساب کنند، باید از نظر فیزیکی در کانادا باشند.