Skip to content
پس از درخواست اسپانسر همسر خود برای مهاجرت به کانادا چه اتفاقی می افتد؟

تاریخ انتشار

 

پس از ارسال درخواست خود برای مهاجرت به کانادا تحت برنامه اسپانسرشیپ همسر و قانون عادی، هنوز مراحل بیشتری برای تکمیل دارید.

  • پس از اینکه درخواست حمایت مالی از همسر یا شریک قانونی خود را برای مهاجرت به کانادا دادید، ممکن است بخواهید پیشرفت درخواست خود را پیگیری کنید، درخواست خود را به روز کنید، یا در غیر این صورت با اداره مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا ارتباط برقرار کنید.  همچنین چند قدم مهم وجود دارد که باید قبل از اینکه بتوانید در نهایت اقامت دائم کانادا شوید، بردارید.

پس از درخواست، ممکن است مدت زیادی منتظر اقامت دائم باشید.  استاندارد پردازش برای درخواست های جدید حمایت از همسر 12 ماه است.  با این حال، محاسبه‌گر زمان پردازش خود IRCC تخمین می‌زند که درخواست‌های داخلی به طور متوسط ​​۱۵ ماه طول می‌کشد و متقاضیان خارج از کشور حدود ۲۴ ماه طول می‌کشند.

 صفحه وب IRCC بیان می‌کند که پردازش از روز دریافت کامل درخواست شما آغاز می‌شود.  هنگامی که مقامات تشخیص دهند که درخواست ارسال شده شما کامل است، یک تأییدیه دریافت و یک شماره درخواست دریافت خواهید کرد.  IRCC در صفحه وب خود می‌گوید که به دلیل همه‌گیری COVID-19 صدور AORها زمان زیادی طول کشیده است.  اگر مقامات IRCC درخواست شما را در صورت ناقص بودن یا عدم پرداخت هزینه برمی گردانند.

 در اینجا چیزی است که می توانید از زمان ارسال درخواست خود تا زمانی که به طور رسمی اقامت دائم کانادا را دریافت می کنید، انتظار داشته باشید.

اسپانسرها

IRCC ابتدا صلاحیت اسپانسر کانادایی را بررسی خواهد کرد.  اگر تمام فرم ها و مدارک موجود باشد، IRCC ایمیل یا نامه ای ارسال می کند که تأیید می کند درخواست برای پردازش پذیرفته شده است.  سپس IRCC واجد شرایط بودن حامی را ارزیابی می کند و ایمیل یا نامه ای حاوی تصمیم را ارسال می کند.

 اگر تعهد حمایت تایید شود، IRCC درخواست اقامت دائم را به دفتر رسیدگی مناسب ارسال می کند.  سپس IRCC تصمیم خواهد گرفت که آیا فرد مورد حمایت برای اقامت دائم واجد شرایط است یا خیر.

نمایش خبر  اهداف مهاجرت برنامه کاندیدای استانی کانادا همچنان از اکسپرس انتری فراتر خواهد رفت

 اگر این تعهد رد شود، IRCC دلیل آن را در ایمیل یا نامه توضیح خواهد داد.

ساکنان کبک

اگر در کبک زندگی می کنید و برای حمایت از همسر درخواست می کنید، همسر خارجی باید فرم Demande de sélection permanente – Catégorie du regroupement familial (درخواست انتخاب دائم – کلاس اتحاد مجدد خانواده) را تکمیل و امضا کند.  این سند باید با درخواست تعهد اسپانسر به دولت کبک ضمیمه شود.

 اگر دولت کبک درخواست تعهد را تأیید کند، اطلاعات مورد نیاز برای رسیدگی به درخواست اقامت دائم شما را به IRCC ارسال می کند.

متقاضیان

هنگامی که همسر کانادایی یا شریک عادی قانون واجد شرایط تشخیص داده شود، IRCC برای شما (یا نماینده مجاز شما) یک AOR با شماره درخواست شما ارسال می کند.

 شماره برنامه به شما امکان می دهد برنامه خود را به حساب امن IRCC خود پیوند دهید.  به این ترتیب، زوج‌ها می‌توانند با IRCC ارتباط برقرار کنند و به‌روزرسانی‌ها و پیام‌های مربوط به برنامه خود را به صورت آنلاین دریافت کنند.

 در طول پردازش، IRCC از شما می خواهد که موارد زیر را ارسال کنید:

  • معاینات پزشکی؛
  •  گواهی پلیس؛  و
  •  بیومتریک

معاینات پزشکی

همه اعضای خانواده خارجی (که قبلاً شهروند یا مقیم دائم کانادا نیستند) باید معاینه پزشکی را پشت سر بگذارند، حتی اگر درخواستی برای آمدن به کانادا با شما نداشته باشند.  IRCC می گوید عدم اعلام و بررسی اعضای خانواده بر درخواست شما و توانایی شما برای حمایت مالی از آنها در آینده تأثیر می گذارد.

 IRCC برای شما و هر یک از اعضای خانواده درخواستی برای تکمیل یک معاینه پزشکی در زمان مناسب در پردازش ارسال می کند.  حاوی دستورالعمل هایی در مورد آنچه که باید انجام دهید خواهد بود.  ممکن است بلافاصله پس از درخواست آن را دریافت نکنید، زیرا نتایج پزشکی منقضی می‌شوند و IRCC ممکن است از شما بخواهد که آنها را در زمان دیگری انجام دهید تا احتمال نیاز به انجام مجدد معاینه پزشکی کاهش یابد.

نمایش خبر  اداره مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا (IRCC) نظرسنجی عمومی را در مورد بهبود سیستم مهاجرت راه اندازی می کند

 اگر قبلاً یک معاینه پزشکی مهاجرت را تکمیل کرده اید، باید جزئیات را در بخش “معاینه پزشکی” چک لیست اسناد خود ارائه دهید.  بسته به زمان انجام امتحان، ممکن است مجبور شوید دوباره آن را انجام دهید.

گواهی پلیس

متقاضیان مهاجرت 18 ساله و بالاتر باید گواهی پلیس معتبر برای هر کشوری غیر از کانادا که از 18 سالگی به بعد شش ماه یا بیشتر در آن گذرانده اید ارائه دهند.

 اگر گواهینامه اصلی به زبان انگلیسی یا فرانسوی نیست، باید یک مترجم معتبر برای ترجمه آن دریافت کنید و هم گواهی پلیس و هم نسخه اصلی ترجمه را درج کنید.

 IRCC همچنین بررسی‌های پیشینه خود را انجام می‌دهد تا ببیند آیا دلایلی وجود دارد که شما یا اعضای خانواده‌تان ممکن است در کانادا پذیرفته نشوید.

 برای اطلاعات دقیق‌تر و به‌روز، IRCC راهنمایی درباره مکان دریافت گواهی پلیس ارائه می‌کند.

بیومتریک

هنگامی که هزینه بیومتریک پرداخت شد، IRCC نامه ای به اعضای خانواده شما ارسال می کند و از آنها می خواهد مشخصات بیومتریک خود را ارائه دهند.  اعضای خانواده هنگام ارائه مشخصات بیومتریک خود باید این نامه را نشان دهند.  آنها 30 روز فرصت دارند تا بیومتریک خود را شخصاً در نزدیکترین نقطه جمع آوری خود ارائه دهند.  IRCC توصیه می کند برای جلوگیری از تاخیر، قرار ملاقات های بیومتریک را در اسرع وقت رزرو کنید.

 IRCC دستورالعمل هایی را ارسال می کند تا به اعضای خانواده شما اطلاع دهد که چقدر زمان برای ارسال بیومتریک خود دارند.

مجوزهای کار باز برای متقاضیان حمایت داخلی

اگر از داخل کانادا برای مهاجرت درخواست می‌کنید، ممکن است واجد شرایط مجوز کار آزاد همسر باشید.  این اجازه کار به شما اجازه می دهد تا زمانی که درخواست اقامت دائم شما در حال بررسی است، در هر نقطه از کانادا کار کنید.  شما می توانید درخواست خود را برای مجوز کار آزاد همراه با درخواست خود برای اقامت دائم یا پس از درخواست ارسال کنید.

 IRCC می گوید که درخواست برای مجوز کار آزاد معمولاً در چهار ماه بررسی می شود.

نمایش خبر  جزئیات یادداشت کاری راجع به نحوه پشتیبانی از مهاجرت فرانسه زبانان پس از سال 2023 مورد بررسی است

مصاحبه

در صورت نیاز به مصاحبه، IRCC کتبا به شما اطلاع خواهد داد.  IRCC تاریخ، زمان و محل مصاحبه را به شما می دهد و لیستی از مدارک را برای شما ارائه می دهد.

 در طول مصاحبه، یک افسر ممکن است از شما، متقاضی اصلی، در مورد موارد زیر سوال کند:

  • رابطه با اسپانسر
  •  سطح تحصیلات
  •  دلایل مهاجرت
  •  طرح ها و مقدمات
  •  خانواده
  •  سلامتی
  •  موقعیت مالی
  •  مشکلات گذشته با قانون

IRCC همچنین ممکن است سوالاتی بپرسد که برای ارزیابی امکانات شما برای اقامت در کانادا استفاده خواهد شد.

پس از تایید روابط عمومی

برای اینکه به IRCC اجازه دهید پس از تأیید درخواست، پردازش آن را به پایان برساند، باید مدارک زیر را برای همه افرادی که به کانادا مهاجرت می کنند، از جمله فرزندان تحت تکفل، ارسال کنید:

  • گذرنامه یا فتوکپی پاسپورت (IRCC به شما اطلاع می دهد که کدام)
  •  دو عکس
  •  مدرک پرداخت حق اقامت دائم، در صورتی که قبلا ارسال نشده باشد.

IRCC به شما اطلاع می دهد که این اطلاعات را به کجا ارسال کنید.

 اگر همسر تحت اسپانسر یا هر یک از افراد تحت تکفل آنها خارج از کانادا باشند، IRCC پس از پایان رسیدگی به درخواست آنها یک تاییدیه اقامت دائم  و یک ویزای اقامت دائم (در صورت نیاز) برای آنها ارسال می کند.  پس از دریافت، می توانید به کانادا سفر کنید و قبل از انقضای این اسناد، با یک افسر در بندر ورودی کانادا ملاقات کنید.  افسر تصمیم نهایی را می گیرد که به اعضای خانواده شما اجازه دهد به عنوان مقیم دائم وارد کانادا شوند.

 اگر در داخل کانادا هستید، باید با یک افسر مهاجرت ملاقات کنید تا COPR خود را دریافت کنید.  IRCC نامه ای برای شما ارسال می کند تا قرار ملاقات خود را تعیین کند و به شما بگوید چه مدارکی را باید همراه داشته باشید.  افسر تصمیم نهایی را در مورد درخواست اقامت دائم شما خواهد گرفت.


Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (1) in /home/samakavi/domains/samakav.net/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420

Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (1) in /home/samakavi/domains/samakav.net/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420