Skip to content
جزئیات یادداشت کاری راجع به نحوه پشتیبانی از مهاجرت فرانسه زبانان پس از سال 2023 مورد بررسی است

تاریخ انتشار


سازمان مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا (IRCC) قصد دارد تا تا پایان سال 2023 به هدف 4.4 درصد مهاجران فرانسوی‌زبان خارج از کبک برسد. این هدف در طرح عمل برای زبان‌های رسمی 2018-2023، و همچنین در استراتژی مهاجرت فرانکوفونی IRCC که در سال 2019 آغاز شده، تایید شده استو

نسبت مهاجران دائمی فرانسوی‌زبان خارج از کبک در تاریخ 15 سپتامبر 2022، به 3.7 درصد رسیده بود.

براساس یادداشتی که توسط IRCC منتشر شده، برای حمایت از مهاجرت فرانکوفون‌ها پس از سال 2023، این سازمان در حال بررسی بخش‌های خاصی است که پیشنهادات طرح عمل برای زبان‌های رسمی 2023-2028 را تکمیل می‌کند. این شامل موارد زیر است:

– یک دید فرانسه زبانی در بازنگری‌های ورود سریع
– گسترش مسیرهای رسمیت به مقیم برای دانشجویان بین‌المللی فرانسوی‌زبان و کارگران خارجی
– گسترش شراکت‌ها، به‌ویژه با استان‌ها و سرزمین‌ها
– ایجاد یک مرکز نوآوری در مهاجرت فرانسوی زبانان، از جمله برنامه‌های کمک‌ها و همکاری‌های جدید برای حمایت از مهاجرت فرانسوی زبانان

دیدگاه فرانسوی زبان در بازنگری‌های ورود سریع
یادداشت IRCC توضیح می‌دهد که بازنگری‌های ورود سریع می‌تواند امکانات بیشتری را برای انتخاب کاندید‌ها به وجود آورد تحت اختیارات جدید برای انتخاب مبتنی بر دسته‌بندی، که می‌تواند یک مکانیسم برای انتخاب مستقیم کاندیدان فرانسوی‌زبان و دوزبانه ایجاد کند.

از آنجایی که ورود سریع از قبل یک مکانیسم کلیدی برای حمایت از مهاجرت فرانکوفونی است، یک دید فرانکوفونی در اصلاحات ممکن است مهم باشد در حداکثر کردن ظرفیت ورود سریع برای مهاجرت فرانکوفون.

گسترش مسیرهای TR به PR برای صاحبان زبان فرانسوی
به گفته یادداشت، گسترش مسیرهای تازمانه (TR) به مقیم برای دانشجویان بین المللی و کارگران خارجی صاحب زبان فرانسوی ممکن است توسط گسترش برنامه‌های موجود که این نوع گستره را پشتیبانی می‌کند یا در نظر گرفتن مسیرهای جدید TR به PR که به گونه‌ای تخصصی شاخص شده یا حرفه‌ای برنامه‌ریزی شود.

نمایش خبر  Statistics Canada: کانادا: مهاجران برنامه نامزد استانی در انتاریو، آلبرتا و بریتیش کلمبیا بالاترین درآمد ها را دارند

IRCC همچنین می‌تواند به برنامه متقاضیان تازمانه خود نگاه کند به عنوان یک فرصت برای افزایش تسهیل ملی از فرانسوی‌زبانان خارجی که می‌توانند تجربه کاری مطلوبی در کانادا کسب کنند که واجد شرایط مهاجرت رسمیتی را داشته باشد.

IRCC در حال کار است تا جریان حرکت فرانکوفونی را در چارچوب برنامه بین المللی جابجایی (IMP) به منظور شامل کردن کارگران تازمانه فرانسوی‌زبان از تمام حرفه‌ها و شغل‌ها، به حمایت از اهداف ورود مقیم رسمیت جدید افزایش می‌دهد.

گسترش شراکت‌ها با استان‌ها و مناطق
IRCC توضیح می‌دهد که کلید به پویایی اجتماعات فرانکوفونی درک نیازهای نیروی کاری استانی و سرزمینی برای مهاجران صاحب زبان فرانسوی و دو‌زبانه و ترویج سودهای این مهاجران برای کارفرمایان و همکاران دیگر است.

علاوه بر این، با توجه به علاقه‌های متفاوت برای مهاجرت فرانکوفونی در استان‌ها و سرزمین‌ها، IRCC امیدوار است که برای تقویت این شراکت‌ها همکاری نماید و به شکل دوجانبه با استان‌ها و سرزمین‌های مورد علاقه کار کند برای برنامه‌ریزی بیشتر متناسب با نیازهای خاص آن‌ها.

استراتژی‌ها و طرح‌های دیگر برای تقویت اجتماعات فرانسه زبانان خارج از کبک
هر سال، IRCC برنامه سطوح مهاجرتی جدیدی را منتشر می‌کند تا راهنمایی برای عملیات خود داشته باشد. این برنامه اهداف مقیم دائمی را بر اساس سه دسته‌ی کلی مهاجرتی کانادا برش می‌دهد: اقتصادی، خانواده و پناهندگی/انسانی.

برنامه سطوح مهاجرتی کانادا 2024-2026 تعداد مقیمان دائمی جدید را در سال‌های 2025 و 2026 تسکینی می‌کند و هدف کلی ورود مقیمان را در هر دو سال به 500،000 مقیم دائمی جدید نگهداری می‌کند.

با این حال، هدف پذیرش 26,100 فرانسوی‌زبان خارج از کبک است در سال 2024، 31,500 در سال 2025 و 36,000 در سال 2026. در سال 2026، IRCC امیدوار است که ورود مقیمان دائمی فرانسوی به استثنای کبک را در سال 2026 با 4,500 نفر نسبت به سال 2025 افزایش دهد.

نمایش خبر  کانادا کشورهای بیشتری را به لیست ممنوعیت سفر به دلیل نگرانی های نوع امیکرون اضافه می کند

ین مورد قابل توجه است زیرا تنها دسته‌ی پذیرش است که هدف آن بین سال‌های 2025 و 2026 افزایش می‌یابد، که تعهد کانادا به مهاجرت فرانسه زبان را نشان می‌دهد.

علاوه بر این، در قالب برنامه اقدام برای زبان‌های رسمی 2023-2028، IRCC قصد دارد 18.5 میلیون دلار برای ترویج و حمایت از استخدام برای مهاجرت فرانسه زبان هم در کانادا و هم در خارج از کشور صرف کند.

 50 میلیون دلار “برای تثبیت بیشتر مسیر ادغام فرانکفون، [از جمله ساختن] تسهیلات مستقر شدن و ادغام برای مهاجران جدید به کانادا و [بهبود] ظرفیت پذیرش جوامع فرانسه زبانان کمیته” صرف خواهد شد.

در نهایت، استراتژی مهاجرت فرانسه زبانان کانادا، که در سال 2019 اعلام شد، هدف دارد تا حیات فرانسه زبان را حمایت کند. علاوه بر رسیدن به هدف 4.4٪ فرانسه زبانان خارج از کبک تا سال 2023، این استراتژی امیدوار است که حمایت از ادغام و حفظ موفق مهاجران فرانسوی زبان و تقویت ظرفیت جوامع فرانسه زبان را حمایت کند


“`


Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (1) in /home/samakavi/domains/samakav.net/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420

Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (1) in /home/samakavi/domains/samakav.net/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420