Skip to content
کانادا: آنچه ما در مورد چارچوب موسسات قابل اعتماد پیشنهادی IRCC می‌دانیم

تاریخ انتشار

کانادا: آنچه ما در مورد چارچوب موسسات قابل اعتماد پیشنهادی IRCC می‌دانیم

گروه خبری CIC اطلاعات بیشتری درباره پیشنهاد IRCC برای معرفی “چارچوب موسسات قابل اعتماد” برای کالج‌ها و دانشگاه‌های کانادا در سال 2024 دریافت کرده است.

همانطور که از طریق ICEF گزارش شده است، وزارت امور مهاجرتی، پناهندگی و شهروندی کانادا (IRCC) در حال بررسی مدل دو سطحی برای صدور پروانه تحصیل به عنوان یک راه برای تقویت صحت برنامه تحصیلی بین‌المللی کانادا است.

موسسات یادگیری تعیین شده (DLIs) که به شاخص‌های چارچوب موسسات قابل اعتماد IRCC می‌پیوندند، در فرآیند بررسی سریع‌تر پروانه تحصیل برای دانشجویان بین‌المللی وارد شده به موسسات آنها تأثیرگذار است. DLIs دانشکده‌ها، دانشگاه‌ها و سایر موسسات آموزشی‌اند که توسط دولت‌های استانی و قلمرویی کانادا برای ورود دانشجویان بین‌المللی مجوز داده شده‌اند.

چارچوب موسسات قابل اعتماد کانادا چگونه به نظر می‌رسد؟
به عنوان ICEF یادداشت می‌کند جزئیات بسیار اندکی درباره چارچوب پیشنهادی IRCC وجود دارد زیرا IRCC تصمیم به برگزاری مذاکرات بسته در مورد این پیشنهاد را گرفته است، اما IRCC در خصوص دلایل چارچوب واضح بوده است. این یعنی بررسی DLIs نسبت به “شاخص‌هایی که بیانگر این است که آنها به عنوان شرکای قابل اعتماد در مصرف پایدار، شناسایی دانشجویان حقیقی، نظارت و گزارشگری در خصوص پایبندی آنها و ارائه تجربه ای ایمن و پربار برای دانشجویان بین‌المللی هستند.” باید مورد ارزیابی قرار گیرند.

گروه خبری CIC می‌تواند این گزارش را با اشتراک محتوای شاخص‌های پیشنهادی راهکارهای مورد بررسی توسط IRCC بیابد. در فرآیند پیشنهادی، DLIs باید برخی از داده‌ها را به IRCC گزارش دهند تا به عنوان موسسه قابل اعتماد در نظر گرفته شوند.

نمایش خبر  بهترین مکان برای بازدید تازه واردان به کانادا

شاخص‌های پیشنهادی توسط DLIs شامل موارد زیر است:

نرخ حفظ: درصد دانشجویان بین‌المللی در یک برنامه چندساله تحصیلی که پس از یک سال در کانادا هنوز در دوره اصلی خود باقی مانده‌اند.
نرخ تکمیل برنامه به موقع: درصد دانشجویان بین‌المللی که برنامه خود را در مدت زمان تبلیغ شده تمام کرده‌اند (به عنوان مثال، در چهار سال یک مدرک کارشناسی را در چهار سال یا کمتر تکمیل می‌کنند).
درصد درآمد از شهریه بین‌الملل: درصد کل درآمد شهریه یک موسسه تحصیلی که ناشی از شهریه دانشجویان بین‌المللی می‌باشد.
مقدار و درصد از بورسیه‌ها برای دانشجویان بین‌المللی از کشورهای کمتر توسعه‌یافته: ارزش دلاری و درصد کل بورسیه‌ها و کمک‌هایی که به دانشجویان بین‌المللی از کشورهای موجود در لیست کشورهای کمتر توسعه‌یافته سازمان ملل متحد ارائه می‌شود.
تأمین از جانب موسسات تحصیلی برای حمایت از دانشجویان بین‌المللی: ارزش حمایت‌های هدفمند برای هر دانشجوی بین‌المللی و به عنوان درصد از شهریه متوسط دانشجویان بین‌المللی. حمایت‌ها ممکن است شامل خدمات روانشناختی، مشاوره شغلی و ایمیگری باشند.
میزان مسکن موجود توسط موسسات تحصیلی برای دانشجویان بین‌المللی: تعداد کل و درصد دانشجویان بین‌المللی که در مسکنی که توسط موسسه خود اداره می‌شود، زندگی می‌کنند.
نسبت معلم به دانشجو: میانگین نسبت معلم به دانشجو برای 10 درس با بالاترین ثبت نام عددی از دانشجویان بین‌المللی.
ICEF توضیح می‌دهد که منبع دیگری از داده‌ها از خود دولت کانادا به دست می‌آید، مانند نرخ تأیید پروانه تحصیل، کشور مبدأ و نتایج دانشجو بعد از فارغ‌التحصیلی، مانند گذار به یک ویزای دیگر مانند پرمیت کار پس از فارغ‌التحصیلی (PGWP). علاوه بر این، تصمیمات IRCC شامل جمع‌آوری و تجزیه و تحلیل داده‌های تمام DLIs در ماههای آتی است و در بهار سال 2024 فهرست اولیه موسسات قابل اعتماد را تدوین می‌کند.

نمایش خبر  اداره مهاجرت کانادا چطور مشاغل مربوط به حمل و نقل را در روند اکسپرس انتری اولویت بندی می کند

همچنین وزیر مهاجرتی می‌گوید: کانادا قصد دارد در سال جاری بیش از 900،000 دانشجوی بین‌المللی را میزبانی کند. کانادا همچنان یکی از مقصدهای برتر جهان برای دانشجویان بین‌المللی است؛ این امر به‌دلیل کیفیت بالای آموزش، قیمت نسبتاً پایین، قابلیت کار در حین تحصیل و فرصت مهاجرت به کانادا پس از فارغ‌التحصیلی است.

وزیر مهاجرت کانادا، مارک میلر، به تازگی به شبکه CBC اعلام کرد که کانادا در مسیر برگزاری حدود ۹۰۰٬۰۰۰ دانشجوی بین‌المللی در سال جاری قرار دارد.

این در حالی است که کانادا با بحران مسکنی روبرو است. بر اساس اطلاعات شرکت مسکن و وام مسکن کانادا، کانادا نیاز به ساخت ۵.۸ میلیون واحد مسکونی جدید دارد، که شامل دو میلیون واحد مسکونی اجاره ای است، تا تحمل پذیری مسکن را بهبود بخشد.

در راستای کاهش فشار بر بازار مسکن، دولت فدرال در نظر دارد تعداد دانشجویان بین‌المللی وارد کانادا برای تحصیل را محدود کند.

بررسی تعیین سقف برای ورود دانشجویان خارجی، به همراه چارچوب موسسات قابل اعتماد، بخشی از تدابیری است که دولت فدرال برای بهبود مزایای برنامه دانشجویی بین‌المللی کانادا درنظر دارد. در حالی که دولت کانادا همچنان به مزایای اقتصادی و اجتماعی پذیرش دانشجویان بین‌المللی تأکید می‌کند، افزایش قابل توجه جمعیت کانادا عواملی همچون مسکن، تقلب، اشتغال و سایر مسائل دیگری را تشدید کرده است که دانشجویان بین‌المللی تحت تأثیر منفی قرار می‌گیرند.

با این حال، میلر از تعهد به ایده ایجاد یک سقف سخت برای تعداد دانشجویان وارد کننده به کانادا خودداری کرده است.

به گفته میلر “فقط تعیین سقف سختگیرانه تنها راه حل برای این مسئله نیست. نکنه ی اصلی این کار در واقع تلاش برای فهمیدن مشکلی است که برای آن تلاش می‌کنیم. این مشکل به اندازه‌ی کامل مسکن نیست، بلکه بیشتر ً ًًً مربوط به صحت سیستمی است که در چند سال اخیر گسترش یافته است.” ِ

نمایش خبر  مسافرانی که بطور کامل واکسیناسیون شده اند دیگر نیازی به آزمایش ویروس کرونا برای ورود به کشور را ندارند

وزیر مهاجرت کانادا، مارک میلر، به تازگی به شبکه CBC اعلام کرد که کانادا در مسیر برگزاری حدود ۹۰۰٬۰۰۰ دانشجوی بین‌المللی در سال جاری قرار دارد.

این در حالی است که کانادا با بحران مسکن روبرو است. بر اساس اطلاعات شرکت مسکن و وام مسکن کانادا، کانادا نیاز به ساخت ۵.۸ میلیون واحد مسکونی جدید دارد، که شامل دو میلیون واحد مسکونی اجاره ای است، تا تحمل پذیری مسکن را بهبود بخشد.