Skip to content
آیا برنامه‌ی مهاجرت کانادایی شما دچار تأخیر بوده است؟ درخواست نامه‌ ممکن است مفید باشد

تاریخ انتشار

آیا برنامه‌ی مهاجرت کانادایی شما دچار تأخیر بوده است؟ درخواست نامه‌ ممکن است مفید باشد

در دادگاه‌های فدرال کانادا، اخیراً در دو پرونده درباره‌ی تأخیر در رسیدگی به برنامه‌های مهاجرت و مجوزهای تحصیلی تصمیم‌گیری صورت گرفته است. در هر دو پرونده، درخواست‌دهنده در دادگاه خواستار صدور دستورالعملی به نامه آموزش، پناهندگی و شهروندی کانادا (IRCC) برای رسیدگی به برنامه خود شدند.

دستورالعمل نامه مقدماتی است که دادگاه‌ها را برای صدور تصمیم در یک مدت زمان مشخص به IRCC یا دیگر ارکان اداری تنظیم می‌کند.

در یکی از پرونده‌ها، تالا قدر، شوهر و سه فرزند اصلی که برای پردازش برنامه اقامت دائم خود که بیش از شش سال قبل، در سال 2016 ثبت شده است، قرار دادند، درخواست کردند تا دادگاه دستورالعملی صادر کند تا IRCC را مجبور به پردازش برنامه آنها کند.

خانواده برنامه خود را از طریق h;s\ ارسال کرده بودند و تحت برنامه پیشنهادی نامزد استان (PNP) قرار گرفته بودند. در سال 2017، قدر دعوتی برای اقامت دائم زیر برنامه PNP دریافت کرد. از سال 2018 به بعد، او درخواست به‌روزرسانی از IRCC را در چندین بار درخواست کرد و اطلاعات کافی دربارهٌی برنامه خود دریافت کرد.

دادگاه قطع کرد که خانواده شرایط لازم برای دستور مجبور شدن را برآورده کرده اند زیرا تأخیر به طور مشخص غیرقابل قبول و غیرقابل قبول در شرایط است. علاوه بر این، IRCC قادر به توجیه یا توضیح تأخیر نبود.

دادگاه درخواست کرد تا IRCC پردازش برنامه خانواده را در عرض 90 روز تکمیل کند و به خانواده هزینه‌ی 1,000 دلار بابت در نظر گرفتن خانواده در تاریکی برای مدت طولانی اعطا کند.

نمایش خبر  کانادا مدت مجوز ها موقت مجوز کار صادر شده به فارغ التحصیلان بین المللی را افزایش داده است

در یک پرونده مشابه، درخواست‌دهنده به دنبال دستورالعملی بود که IRCC را مجبور به صدور تصمیم در مورد برنامه مجوز تحصیلی‌اش کند. درخواست‌دهنده دارای مدرک کارشناسی و کارشناسی ارشد از دانشگاه ژهیانگ در چین و در برنامه دکتری دانشگاه بریتیش کلمبیا است. در سال 2021، درخواست مجوز تحصیلی خود را ارسال کرد.

دادگاه حکم کرد که درخواست دهنده نمی تواند نشان دهد که او به عنوان نتیجه تأخیر ضرر معتبری متحمل شده است، به این دلیل که او قادر بود به صورت راه دور در چین به برنامه آموزشی بپردازد. علاوه بر این، ضرر جدی نبوده است زیرا “همیشه به او باز می‌ماند که بتواند مطالعات خود را در مکانی دیگر ادامه دهد”.

نتیجه مهم این پرونده‌ها این است که درخواست انتشار دستورالعمل یک تدبیر فوق‌العاده است که برای صدور دستور اجرایی شرایطی تجمعی برآورده شود. همانند این دو پرونده، شرایط و الزامات دستورالعملی راحت برقرار کردن دشوار خواهد بود و فقط در مواقعی که آسیب جدی و هیچ روش مناسب دیگری برای درخواست‌دهنده وجود نداشته باشد، صادر خواهد شد.

اگر شما با تأخیر جدی در برنامه خود روبرو هستید، درخواست نامه‌ی امضایی می‌تواند یک گزینه برای شما باشد، اما به طور معمول، آن را بعد از اقدامات دیگری که ممکن است کمک کند، لازم است.

ابتدا باید مطمئن شوید که تمام مدارک و اپلیکیشن‌های مورد نیازتان به‌روز باشد تا از تأخیرهای غیرضروری جلوگیری شود. همچنین می‌توانید وضعیت برنامه خود را در وب‌سایت IRCC بررسی کنید که ابزار پردازشی دارد و منتظر است که زمان انتظار مورد انتظار را به طور دقیق نشان دهد.

نمایش خبر  آلبرتا رسیدگی به برنامه های جریان فرصت آلبرتا را متوقف می کند ؛ جریانی را برای گردشگری و مهمانداری راه اندازی خواهد کرد

همچنین می‌توانید یک پرسشنامه وب یا با مرکز مشتریان IRCC تماس بگیرید تا در مورد برنامه‌ی خود پرسش کنید و پاسخ محتوم و توجیهی در مورد تأخیر برنامه خود بگیرید. اگر پرسشنامه‌ها به IRCC جواب ندهند یا نامطلوب باشند، ممکن است بتوانید از یک عضو محلی پارلمان بخواهید درخواست به‌روزرسانی وضعیت را فایل کند.

علاوه بر این، می‌توانید یک ATIP یا درخواست دسترسی به اطلاعات و حریم خصوصی را ارسال کنید. ATIP یک درخواست برای یادداشت های سیستم مدیریت پرونده جهانی (GCMS) درخواست می‌دهد. در کنار یادداشت‌های GCMS ممکن است یادداشت‌های سیستم پردازش اتوماتیک مهاجرت (CAIPS) یا یادداشت‌های سیستم پشتیبانی عملیاتی میدانی (FOSS) را نیز درخواست کنید.

این نکات شامل اطلاعات درباره نگرانی یا ابهامات مامور IRCC درباره برنامه شما دارد و مشخص می کند که آیا مشکلی در برنامه شما وجود دارد یا خیر. همچنین به شما این امکان را می‌دهد که اسناد و مدارک اضافی را ارائه دهید تا هرگونه مشکل یا نگرانی را حل کنید.

در آخر، می‌توانید در نظر بگیرید وکیلی را استخدام کنید تا یک نامه درخواست رسمی را از طریق وب‌ فرم IRCC ارسال کند. این نامه در مورد اینکه چگونه تأخیر در برنامه‌تان تأثیر گذاشته و تلاش‌هایی که قبلاً برای پیگیری با IRCC انجام داده‌اید، بحث می‌کند.

چگونه زمان رسیدگی به پرونده ها محاسبه می‌شود؟
زمان رسیدگی به پرونده ها IRCC بر اساس تجربه‌های گذشته‌ای که مربوط به مدت زمان لازم برای پردازش 80٪ از برنامه‌ها است، برآورد می‌شود.

زمان پردازش از روزی شروع می شود که IRCC برنامه کامل شما را دریافت می‌کند و تا زمانی که تصمیمی در برنامه شما صادر کند ادامه پیدا می‌کند.

نمایش خبر  IRCC به روزرسانی هایی در برنامه های ویزای استارتاپ و برنامه اشخاص خودکار را اعلام کرد تا از تأخیرها کاسته و فرآیند را بهبود بخشد

IRCC قادر نیست به شما بگوید دقیقاً چقدر طول می‌کشد تا برنامه شما پردازش شود، زیرا هر برنامه متفاوت است و زمان متفاوتی برای پردازش نیاز دارد. با این حال، براساس نوع برنامه‌ی شما، یک برآورد ارائه می‌دهند.

به عنوان مثال، نامزدهای اقلیمی که از طریق ورود سریع درخواست می‌کنند باید انتظار داشته باشند زمان پردازش آنها نه ماه باشد، در حالی که انتظار می‌رود زمان پردازش درخواست مجوز تحصیلی‌ از خارج از کانادا هفته‌های هفته باشد.


Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (1) in /home/samakavi/domains/samakav.net/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420

Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (1) in /home/samakavi/domains/samakav.net/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420