Skip to content
در جستجوی اقامت دائمی کانادا هستید؟ اینجا ابزارهایی برای افزایش توانایی زبان فرانسوی شما وجود دارد

تاریخ انتشار

در جستجوی اقامت دائمی کانادا هستید؟ اینجا ابزارهایی برای افزایش توانایی زبان فرانسوی شما وجود دارد

ماه‌های اخیر شاهد آغاز طرح‌های مبتنی بر دسته‌بندی هدفمند Express Entry برای نامزدهای درون استخر فدرال که اهداف اقتصادی و جمعیت‌شناختی کانادا را برآورده می‌کنند، بوده‌ایم. یکی از این دسته‌های نامزدها در سال 2023، کسانی هستند که مهارت در زبان فرانسوی دارند.

قبلاً طرح‌های هدفمند برای این گروه برگزار کرده است و نامزدهای با توانایی زبان فرانسوی را دعوت کرده است؛ و طرح‌های با امتیاز Comprehensive Ranking System (CRS) قابل توجه پایین‌تر نسبت به سایر طرح‌های انتخاب مبتنی بر دسته و طرح‌های Express Entry همه برنامه را برگزار کرده است.

با توجه به این، بسیاری در کانادا و خارج از آن تصمیم گرفته‌اند تا فرانسوی را یاد بگیرند تا شانس دریافت دعوت به درخواست (ITA) برای اقامت دائم (PR) در کانادا را افزایش دهند. در زیر، منابع را برای کسانی که در داخل و خارج از کانادا هستند جمع‌آوری کرده‌ایم و جایی که این منابع می‌توانند در سفر یادگیری زبان خود مورد استفاده قرار گیرند.

چه مرحله‌ای از یادگیری زبان وجود دارد؟ براساس لینگوئیست آمریکایی و پژوهشگر آموزش استفان Krashen، فرآیند به دست آوردن یک زبان دوم می‌تواند به پنج مرحله تقسیم شود:

مرحله 1: سکوت / دریافت

این مرحله ممکن است چند ساعت تا چند ماه به طول بینجامد، بستگی به فرد یادگیرنده دارد. در این زمان، یادگیرندگان جدید زبان معمولاً لغات را یاد می‌گیرند و تلفظ لغات جدید را تمرین می‌کنند. در حالي كه ممكن است درونی صحبت كنند، روان صحبت نمی کنند.

نرحله 2: اولین تولید:
این مرحله ممکن است شش ماه زمان ببرید در طول این زمان زبان اموز معمولا میتواند 1000 لغت را بشناسد. علاوه بر این ممکن است نحوه ی صحبت کردن و گفتن بعضی از کلمات را بدانند و عبارت های کوچکی را بیان کنند گرچه از نظر گرامری ممکن است درست نباشند.

مرحله 3: ظهور گفتار

در این مرحله، یادگیرندگان معمولاً دایره لغات تا 3،000 کلمه را به دست می‌آورند و با قرار دادن کلمات در عبارات کوتاه، جملات و سوالات یاد می‌گیرند که ارتباط برقرار کنند. دوباره، آن‌ها ممکن است از نظر دستور زبان صحیح نباشند، اما این مرحله مهمی است که در آن یادگیرندگان درک بیشتری پیدا می‌کنند و شروع به خواندن و نوشتن در زبان دوم خود می‌کنند.

نمایش خبر  از امروز دانشجویان بین المللی می توانند بطور موقت بیش از 20 ساعت در هفته کار کنند.

مرحله 4: تسلط متوسط

در این مرحله که ممکن است یک سال یا بیشتر پس از ظهور گفتار به طول بینجامد، زبان اموزان معمولاً دایره لغات تا 6،000 کلمه را دارند. آن‌ها معمولاً توانایی ارتباط برقرار کردن در نوشتار و گفتار با استفاده از جملات پیچیده‌تر را به دست می‌آورند. این مرحله حیاتی نیز هنگامی است که یادگیرندگان شروع به فکر کردن در زبان دوم خود می‌کنند که به آن‌ها کمک می‌کند تا تسلط بیشتری در صحبت کردن با آن پیدا کنند.

مرحله 5: توسعه زبان ادامه دار / تسلط پیشرفته

اغلب یادگیرندگان حداقل دو سال طول می‌کشد تا به این مرحله برسند و سپس تا 10 سال برای به دست آوردن تسلط کامل بر زبان دوم با همه پیچیدگی‌ها و نکات ریز آن. یادگیرندگان زبان دوم نیاز به فرصت‌های پایدار برای شرکت در بحث‌ها و بروز خود در زبان جدید خود دارند تا تسلط در آن را حفظ کند.

بسیاری از زمانهای  ارائه شده در اینجا میانگین هستند و ممکن است بسته به فرد و درجه فرو رفتگی آن‌ها در یک زبان خاص، به طور قابل توجهی متفاوت باشند.

منابع برای کسانی که خارج از کانادا هستند کسانی که خارج از کانادا هستند می‌توانند از منابع آنلاین مختلفی برای به دست آوردن تسلط در زبان فرانسوی استفاده کنند. در زیر برخی از گزینه‌های محبوب‌ترین آن‌ها آورده شده است:

Rosetta Stone – Rosetta Stone یک پلتفرم آنلاین است که انواع خدمات را ارائه می‌دهد، از جمله برنامه خود، فناوری تشخیص گفتار و درس‌های کوچک. روش جذب آن به یادگیرندگان در مرحله اول و دوم یادگیری زبان کمک می‌کند تا درک و روانی را توسعه دهند. پلتفرم برای جذب لغات جدید و تمرین تلفظ مناسب است. با این حال، با وجود هزینه‌های Rosetta Stone، پلتفرم دارای نقشه‌های قیمت‌گذاری مختلف است تا یادگیری زبان قابل پرداخت را ارائه دهد.

نمایش خبر  تبدیل شدن به یک پرستار بین‌المللی واجد شرایط در کانادا

Babbel – Babbel یک برنامه یادگیری زبان است که تأکید بر لغات قابل استفاده و یادگیری زبان قرار می‌دهد. برنامه سعی دارد اطلاعات را از طریق یک روش بازگشتی ارائه دهد که به تقویت در یادگیری زبان کمک کند. برنامه همچنین به کاربران امکان داشتن گفتگوهای واقعی، لغات و موضوعات عملی را میدهد.

بوسوو – بوسوو یک پلتفرم و برنامه آنلاین رایگان است که تاکید خاصی بر تمرین با دیگران دارد. در حالی که این سرویس به شما در افزایش دایره واژگان پایه و ترکیب جمله کمک می‌کند، اما تفاوت بوسوو در شبکه‌ی افرادی است که به زبان زنده تمرین می‌کنند. این ویژگی‌ها باعث می‌شود بوسوو برای فراگیران مراحل سوم، چهارم و پنجم که می‌خواهند در هر زمان و هر مکان درس بگیرند و پایه‌ی زبان خود را تثبیت کنند، بسیار مناسب باشد.

پریپلی – پریپلی یک پلتفرم آنلاین است که به افرادی که می‌خواهند یک زبان جدید یاد بگیرند، در پیدا کردن معلمانی که در زبان خاصی تدریس می‌کنند، کمک می‌کند (حتی برخی اوقات جلسات آزمایشی نیز ارائه می‌دهد). این سایت امکان استفاده از فیلترهای متنوعی را فراهم می‌کند و می‌تواند به کاربران کمک کند که به معلمانی برسند که تجربه‌ی خاصی در شرایط آموزش خاصی دارند (برای مثال، مطالعه برای آزمون زبان مهاجرت). به دلیل خصوصیت بسیار شخصی‌سازی شیوه آموزش، پریپلی می‌تواند توسط افرادی در هر مرحله از فرآیند یادگیری زبان استفاده شود.

ایتالکی – مثل پریپلی، ایتالکی نیز یک پلتفرم آنلاین است که به ارتباط معلمان و فراگیران زبان کمک می‌کند. ایتالکی نیز دارای فیلترهای فراوانی است که به کاربران کمک می‌کند معلمان را پیدا کنند، از جمله بودجه، زمان و نیاز به یادگیری زبان. بسیاری از معلمان در این پلتفرم تجربه‌ی کافی در آزمون‌های زبان مهاجرت را داشته و قیمت‌ها نیز از معلم به معلم متغیر است. ایتالکی می‌تواند در هر مرحله‌ی فرآیند یادگیری زبان استفاده شود.

نمایش خبر  تحولتحولات مهم مهاجرتی کانادا که باید در زمان باقیمانده از سال 2023 انتظار داشته باشیدات مهم مهاجرتی کانادا که باید در زمان باقیمانده از سال 2023 انتظار داشته باشید

منابع برای کسانی که در حال حاضر در کانادا هستند
با اینکه تمام منابع فوق در دسترس کاندیداها در کانادا خواهند بود، آنهایی که قبلاً در این کشور هستند، همچنین می‌توانند از ابزارهای زیر استفاده کنند:

حمایت دولت – دولت‌ها و شهرداری‌ها می‌توانند حمایت‌هایی را برای ساکنان موقت (دارندگان ویزای تحصیلی و کار) در یادگیری زبان به صورت رایگان ارائه دهند. این بستگی بسیاری به منطقه‌ای که فرد در آن زندگی می‌کند و حکمرانی محلی است. برای کسب اطلاعات بیشتر، مناسب است یک جستجوی وب برای سازمان‌های خدمات دهنده‌ی مهاجران در منطقه‌ی شما انجام دهید و با سازمان خدماتی مربوطه تماس بگیرید تا وضعیت استحقاق خود را ارزیابی کنید. بسته به این که حمایت‌های یادگیری زبان چه امکاناتی را ارائه می‌دهد، این خدمات می‌توانند برای تمام مراحل فرآیند یادگیری زبان پوشش دهنده باشند.

موریل – موریل یک برنامه کانادایی است که به عنوان یک راه بی‌نظیر در یادگیری زبان عمل می‌کند. این برنامه بر روی محتواهای صوتی و تصویری کانادایی تمرکز دارد تا توانایی گوش‌دادن و فهم کردن کاربران را تقویت کند. با ارائه محتوایی تمرکز شده بر کانادا، این برنامه برای فراگیران مراحل یک، دو و چهار بسیار مفید است – کمک می‌کند این کاربران نه‌تنها دایره واژگان و فهم پایه را بسازند، بلکه درباره‌ی فرهنگ و جزئیات زبانی کانادا نیز بیشتر بیاموزند.

دوره‌های پاره وقت و آموزش‌های مداووم – بسیاری از دانشگاه‌ها، کالج‌ها و شرکت‌های خصوصی در کانادا همچنین دوره‌های پاره وقتی را برای افرادی که در حال حاضر تمام وقت کار می‌کنند یا تحصیل می‌کنند، ارائه می‌دهند. یک جستجوی سریع در وب از دسترسی به دوره‌های موجود در منطقه‌ی شما را مطلع خواهد کرد. اگرچه این ممکن است یک گزینه‌ی گران‌قیمت‌تر محسوب ششود؛ بسته به دامنه کارهای ارائه شده، این برنامه‌ها می‌توانند تمام مراحل یادگیری زبان را پوشش دهد و به فراگیران یک جامعه‌ی تمرین و بهبود مهارت‌های زبان فرانسوی خود فراهم کند.

😊


Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (1) in /home/samakavi/domains/samakav.net/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420

Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (1) in /home/samakavi/domains/samakav.net/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420