Skip to content
مارک میلر: سطح مهاجرت به کانادا ثابت خواهد ماند یا ادامه خواهد یافت

تاریخ انتشار

مارک میلر: سطح مهاجرت به کانادا ثابت خواهد ماند یا ادامه خواهد یافت


از زمانی که مارک میلر وزیر جدید مهاجرت، پناهجویان و شهروندی کانادا (IRCC) شد، در مصاحبه‌هایی با شبکه RedFM کانادا، CBC رادیو کانادا و خبرهای بلومبرگ، گفتگوهای عمومی اولیه خود را انجام داده است.

این مصاحبه گزارشی از نگرش ایشان به روند های مهاجرتی است.
سطح فعلی مهاجرت و ارزش افزایش مهاجرت به کانادا
وزیر میلر گفته است که وی مهاجرت را به عنوان یک کلید برای مقابله با کمبود نیروی کار در سراسر کانادا، از جمله در صنایی مانند حرفه‌های کشاورزی و بهداشت، می‌بیند.

میلر می‌گوید که مهاجرت برای کمک به “ساختن [کانادا]، بهبود [آن] … [و] اطمینان حاصل کردن از رونق اقتصاد” اهمیت دارد.

وی بیشتر به اهمیت مهاجرت برای این کشور تاکید می‌کند و می‌گوید که مهاجرت به کمک مقابله با روندهای سنی جمعیت طبیعی کشور اهمیت دارد. به همین دلیل، برنامه IRCC این است که سطح مهاجرت را ثابت یا در طول زمان افزایش دهد.

“من دنیایی را نمی‌بینم که ما تعداد مهاجران را کاهش دهیم، نیازمندی های زیادی وجود دارد … اینکه آیا آن‌ها را بروزرسانی می‌کنیم یا خیر، یک موردی است که باید بررسی کنم، اما حتماً فکر نمی‌کنم آن‌ها را کاهش دهیم.”

وضعیت مهاجرت اقتصادی و اکسپرس انتری
مهاجرت اقتصادی هم‌چنان برای کانادا در اولویت است. با توجه به اینکه حدود 60 درصد مهاجرت به این کشور در حال حاضر “ارجاع شده به نحوه اقتصادی” است، وزیر جدید مهاجرت کانادا بیان کرده است که قصد IRCC این است که این سطح را حفظ کند.

نمایش خبر  در جستجوی اقامت دائمی کانادا هستید؟ اینجا ابزارهایی برای افزایش توانایی زبان فرانسوی شما وجود دارد

به همین اندازه، میلر به ارائه خدمات بین‌المللی به زبان‌آموزان چینی در سراسر کانادا به صورت رایگان کمک می‌کند یا به شکل پروژه کارگشا پرداخت خواهد کرد. او می گوید که دولت در حال تلاش برای سرعت بخشی به زمان اقدامات اقتصادی برای مهاجران در آینده است.

درباره ورود سریع و به خصوص روش جدید مبتنی بر دسته‌بندی IRCC، میلر می‌گوید که دولت فدرال در حال تمرکز بر این است که به‌سرعت مهاجران ماهری را که در حرفه‌های کلیدی در سراسر کشور نیاز است، وارد کانادا کند.

مقابله با تقلب دانشجویان بین‌المللی
با توجه به تمرکز ملی اخیر بر تقلب دانشجویان بین‌المللی، از جمله موردی که بر ۷۰۰ دانشجوی بین‌المللی در سراسر کانادا تأثیر گذاشته است، IRCC درک می‌کند که باید به طور جدی این مسئله را مورد رسیدگی قرار دهد.

میلر درک می‌کند که روند فعلی ویزای دانشجویان بین‌المللی در سراسر کانادا منجر به “چالش‌های اعتماد” شده است که برای برخی از افرادی که به دنبال تحصیلات عالی در اینجا هستند، موجب نگرانی شده است. به گفته میلر، دانشجویان بین‌المللی “امید نادرست” داده می‌شوند و گاهی نمی‌توانند به آرزوهای خود در این کشور پی ببرند زیرا در گمراهی قرار گرفته‌اند.

به همین دلیل، IRCC می‌فهمد که باید وظیفه بهتری را بر عهده داشته باشد تا از دانشجویان بین‌المللی که به دنبال بهبود زندگی خود از طریق تحصیل در کانادا هستند، محافظت کند، با اطمینان حاصل کند که اشخاص تقلبگر نتوانند از آنها سوءاستفاده کنند.

چالشهای مسکن و مهاجرت
به گفته میلر، مهاجرت دلیل اینکه کانادا با مشکلات عرضه مسکن روبروست نیست. بنابراین، میلر به نکته اعتراض دارد که مهاجران به طور معمول متهم به گرفتن خانه‌ها از کاناداییان و تورم در قیمت‌های مسکن می‌شوند.

نمایش خبر  جزیره پرنس ادوارد اولین دراو برنامه ریزی شده خود در سال 2022 را برگزار می کند

به طور واقعی، میلر با تأکید بر این نکته می‌گوید که این بحث اغلب پیچیده‌تر است.

“بدون شک، دو یا سه برابر شدن ارزش اقتصادی مسکن یا هزینه خرید [خانه] افزایش یافته … بسیار کم ارتباطی با مهاجرت دارد”.

در واقع، میلر تمایل دارد چالش‌های عرضه مسکن و مهاجرت را برگرداند و با تأکید بر این نکته بیشتر تاکید می‌کند که راه حل برخی از مشکلات پرملا و مهم کانادا، از جمله عرضه مسکن، ممکن است در خود مهاجرت حاصل شود.

“اگر مردم بهترین خدمات دندانپزشکی، بهداشت و مسکن قابل تأمینی که انتظار دارند را می‌خواهند، راه‌حل این است که نیروی ماهر را به این کشور بیاورند.”

آینده مهاجرت در کانادا
به منظور اطمینان‌بخشی به مهاجران ورودی، میلر تأکید کرده است که به عدالت و همدلی به عنوان وزیر مهاجرت جدید کانادا پایبند است.

IRCC آگاه است که سامانه مهاجرت کانادا با نقص‌های خود همراه است. این بخصوص در مورد شناخت مدارک خارجی در کانادا صحیح است. در واقع، میلر اعتراف می‌کند که ظالمانه است که ممکن است برای مهاجران ورودی، نیروی کار مهارتمند در حرفه‌های آموخته شده در کشور خانه، باید پا به عرصه‌ی کار بگذارند.

به همین دلیل، میلر می‌گوید که مهم است که دولت فدرال کانادا همراه با استان‌ها و قلمروها، به بحث‌های باز درباره تنظیم مناسب حرفه‌ها در این کشور بپردازند – زیرا مهاجرت، مسیری از گذشته، حال و آینده‌ی کاناداست.

“من این‌جا هستم تا بخشی از یک دولت باشم که در مورد سامانه مهاجرتمان باز، عادلانه و همدل است. این آیندهٔ کشور، چهرهٔ آیندهٔ کشور است و بسیار خوشحالم که بخش آن باشم.”

نمایش خبر  سوالات متداول در مورد عدم پذیرش در کانادا

Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (1) in /home/samakavi/domains/samakav.net/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420

Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (1) in /home/samakavi/domains/samakav.net/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420