Skip to content
سوالات متداول در مورد عدم پذیرش در کانادا

تاریخ انتشار

پاسخ به سوالات متداول در مورد عدم پذیرش در کانادا.

 

قبل از ورود به کانادا، این کشور دارای شرایط پذیرش است که هر اتباع خارجی باید آنها را رعایت کنند.  چنین شرایطی شامل گذراندن یک بررسی سوابق کیفری و انجام معاینات پزشکی است.

 اگر شما یک تبعه خارجی هستید که به دلیل یک جرم کیفری دستگیر شده یا محکوم شده اید، ممکن است به لحاظ کیفری در کانادا غیرقابل پذیرش در نظر گرفته شوید.  محکومیت ها و دستگیری های خارجی با قوانین و استانداردهای کانادا در هنگام تعیین عدم پذیرش کیفری یک فرد مقایسه می شود.

 کاری که یک فرد برای غلبه بر عدم پذیرش باید انجام دهد به طبقه بندی جرم (جدی در مقابل غیر جدی) و زمان سپری شده از اتمام حکم (شامل مشروط، جریمه نقدی و غیره) بستگی دارد.

 در ادامه به سوالات متداول در مورد عدم پذیرش در کانادا پاسخ داده شده است.

1) غیر قابل قبول یعنی چه؟

وقتی فردی غیرقابل پذیرش تشخیص داده شود، به دلیل سابقه کیفری یا داشتن شرایط پزشکی خاص، اجازه ورود یا اقامت در کانادا را ندارد.

2) آیا می توانم با سابقه کیفری به کانادا سفر کنم؟

قانون کلی این است که شما نمی توانید با سابقه کیفری به کانادا سفر کنید.  با این حال، در صورتی که توانبخشی شده باشید، ممکن است در کانادا پذیرفته شوید.  همچنین در صورت درخواست مجوز اقامت موقت یا در صورت درخواست و پذیرش برای بازپروری کیفری، ممکن است اجازه سفر به کانادا را داشته باشید.

3) بازتوانی تلقی شدن به چه معناست و چگونه واجد شرایط هستم؟

نمایش خبر  وزیر مهاجرت کانادا تأیید کرد که انتخاب‌های اکسپرس اینتری از چهارشنبه به حالت نرمال برمیگردند از چهارشنبه کاندیداهای FSWP و CEC مجدداً دعوت می‌شوند

بازپروری زمینه عدم پذیرش کیفری را از بین می برد.  بسته به نوع و تعداد محکومیت ها، و همچنین مدت زمانی که از محکومیت گذشته است، ممکن است به طور خودکار بازپروری تلقی شده و حتی با داشتن سابقه کیفری قبلی، در کانادا پذیرفته شوید.

4) اجازه اقامت موقت چیست؟

TRP سندی است که به شخصی که از نظر کیفری یا پزشکی غیرقابل قبول است اجازه می‌دهد برای مدت موقت وارد کانادا شود.  TRP در شرایطی داده می شود که یک مسافر دلیل موجهی برای ورود به کانادا داشته باشد و مزایای ورود آنها بیشتر از هر خطری برای جامعه کانادا باشد.

 توجه به این نکته ضروری است که بسته به دلایل ورود، TRP می تواند تا سه سال اعطا شود و نیازی به تکمیل حکم کیفری ندارد.

5) من یک اتهام رد شده و محکومیت ندارم.  آیا می توانم به کانادا سفر کنم؟

به طور کلی، اگر شما به جرمی متهم شده باشید که پس از آن اخراج شده است، برای کانادا غیرقابل پذیرش در نظر گرفته نمی شوید.

6) جرم قابل مجازات چیست؟

جرم قابل کیفرخواست معمولاً به جرایم جدی تری در قانون کیفری کانادا اشاره دارد و منجر به مجازات بیشتر از جرایم خلاصه می شود.  در حالی که اکثر جنایات در ایالات متحده معادل جرایم قابل مجازات در کانادا هستند، بسیاری از جرایم جنحه‌ای نیز در کانادا جرایم قابل مجازات در نظر گرفته می‌شوند.  بررسی کامل قانون خارجی باید انجام شود تا جرم مشابه طبق قوانین کانادا مشخص شود.

7) جرم خلاصه چیست؟

یک جرم خلاصه معمولاً به جرایم جزئی در قانون کیفری کانادا اشاره دارد.  در حالی که اکثر جرایم خلاصه در کانادا معادل جنایات در ایالات متحده است، همیشه اینطور نیست.  بررسی کامل قانون خارجی باید انجام شود تا جرم مشابه طبق قوانین کانادا مشخص شود.

نمایش خبر  چگونه زمان اقامت در کانادا را هنگام درخواست شهروندی کانادا محاسبه کنم؟

8) جرم ترکیبی چیست؟

جرم ترکیبی یک جرم کیفری است که می تواند به عنوان یک جرم قابل مجازات یا محکومیت اجمالی قابل تعقیب باشد.  جرایم ترکیبی به عنوان جرایم قابل مجازات برای اهداف مهاجرت تلقی می شوند.

9) آیا تخلف رانندگی در حالت مستی من از ایالات متحده مستلزم دریافت TRP برای ورود به کانادا است؟

کانادا قوانین سختگیرانه ای برای عبور از مرز دارد.  دستگیری یا محکومیت قبلی برای یک DUI در ایالات متحده می تواند کسی را غیرقابل قبول کند.  بسته به زمان دستگیری و اتمام حکم، ممکن است برای ورود موقت به کانادا به یک TRP نیاز داشته باشید.

10) آیا می توانم با DUI به کانادا مهاجرت کنم/کار کنم؟

در بیشتر موارد، فردی که دارای DUI است به مدت 10 سال پس از اتمام حکم غیرقابل پذیرش در کانادا در نظر گرفته می شود.  با این حال، زمانی که عدم پذیرش خود را از طریق درخواست بازپروری کیفری اعلام کردید، ممکن است واجد شرایط درخواست اقامت دائم در کانادا باشید.  شما می توانید پس از گذشت حداقل پنج سال از اتمام دوره محکومیت خود، برای بازپروری کیفری درخواست دهید.

 اگر می خواهید با DUI در کانادا کار کنید، ممکن است با مشکلات عدم پذیرش نیز مواجه شوید.  هنگام درخواست برای مجوز کار، باید برای TRP نیز درخواست دهید.  اگر راه‌حل بلندمدت‌تری می‌خواهید، می‌توانید برای بازپروری کیفری درخواست دهید، که برای همیشه عدم پذیرش شما را در کانادا برطرف می‌کند.

11) آیا در صورت داشتن سابقه کیفری می توانم برای اقامت دائم کانادا اقدام کنم؟

اگر سابقه کیفری دارید و می خواهید برای اقامت دائم کانادا اقدام کنید، باید برای بازپروری کیفری اقدام کنید.

نمایش خبر  نرخ بیکاری کانادا با افزایش مساوی اشتغال در نوامبر افزایش می یابد

12) بازپروری کیفری چیست؟  چه کسانی واجد شرایط درخواست بازپروری کیفری هستند؟

توانبخشی کیفری یک معافیت دائمی است که عدم پذیرش کیفری یک فرد را در کانادا برطرف می‌کند.  اگر بتوانید ثابت کنید که بیش از پنج سال از اتمام تمام جنبه های محکومیت خود، از جمله پرداخت جریمه، تکمیل دوره مشروط و غیره می گذرد، ممکن است واجد شرایط بازپروری کیفری باشید.

13) آیا می توانم با حشیش به کانادا سفر کنم؟

اگرچه داشتن و مصرف حشیش برای مقاصد تفریحی در کانادا قانونی است، شما نمی توانید با آن وارد کشور شوید.

14) آیا می توانم با محکومیت حشیش وارد کانادا شوم؟

محکومیت قبلی خارجی در مورد حشیش می تواند شما را به کانادا غیرقابل قبول کند.  کلید درک یک محکومیت خارجی این است که تعیین کنید آیا معادلی وجود دارد یا خیر و معادل آن طبق قوانین کانادا چیست.  محکومیت خارجی حشیش که دیگر در کانادا غیرقانونی نیست نباید مشکلی ایجاد کند.

 برخی از متداول ترین اتهاماتی که شما را در کانادا غیرقابل قبول می کند عبارتند از:

  • داشتن بیش از 30 گرم شاهدانه خشک (یا معادل آن به اشکال دیگر)؛
  •  رانندگی تحت تأثیر حشیش؛  یا
  •  فروش و توزیع غیرقانونی حشیش،

Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (1) in /home/samakavi/domains/samakav.net/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420

Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (1) in /home/samakavi/domains/samakav.net/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420