Skip to content
چگونه زمان اقامت در کانادا را هنگام درخواست شهروندی کانادا محاسبه کنم؟

تاریخ انتشار

برای وصول به شهروندی کانادا، بیشتر متقاضیان باید حداقل 1,095 روز (3 سال) در طول 5 سال قبل از تاریخ امضای درخواست شهروندی‌شان در کانادا زندگی کرده باشند.

این چیزی است که مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا (IRCC) به آن به عنوان الزام حضور فیزیکی برای شهروندی کانادا اشاره می‌کند. در بیشتر موارد، محاسبه زمانی که یک متقاضی در کانادا زندگی می‌کند، فقط روزهایی را که یک متقاضی بعد از تبدیل شدن به ساکن دائم کانادا (PR) در کانادا زندگی می‌کند، شناخته می‌شود.

توجه: IRCC به متقاضیان شهروندی توصیه می‌کند که “با بیش از 1,095 روز زندگی در کانادا در صورت وجود مشکل در محاسبه، درخواست دهند”

هرچند، متقاضیان همچنین می‌توانند برخی از زمان خود را به عنوان یک ساکن موقت (TR) یا شخص محافظت‌شده در کانادا به این الزام اضافه کنند. برای کمک به متقاضیان پیشروی شهروندی کانادا، ابزارهایی مانند این ماشین حساب شهروندی می‌توانند به شما کمک کنند تا تخمین بزنید که زمانی که ممکن است برای درخواست شهروندی کانادا واجد شرایط باشید.

تعریف IRCC از ساکن موقت و شخص محافظت‌شده

به‌طور مهم، IRCC اصطلاحات “ساکن موقت” و “شخص محافظت‌شده” را با استفاده از توصیفات زیر تعریف می‌کند:

ساکنان موقت اتباع خارجی “مجاز به ورود یا اقامت در کانادا به عنوان بازدیدکننده، دانشجو، کارگر یا دارنده مجوز ساکنی موقت” هستند.

شخص محافظت‌شده، کسی است که یا توسط هیئت امور مهاجرت و پناهندگی یا بر اساس تصمیم مثبت از IRCC در ارزیابی ریسک پیش‌حذفی به‌طور مثبت به عنوان پناهنده به [نیاز به] حمایت رسیده‌است.

*آموزشهای پناهندگی، از جمله آن‌هایی که به درخواست پناهنده به خانواده اضافه شده‌اند، فقط زمان در کانادا را از زمان دریافت تصمیم مثبت برای تایید کردن آن‌ها به عنوان شخص محافظت‌شده، (claimant) شروع به اعتبارسنجی می‌کنند

نمایش خبر  سه استان این هفته نامزدی استانی صادر کردند

چگونه زمان اقامت در کانادا را بسته به وضعیت شما در کانادا محاسبه کنید
در مورد ساکنان موقت و اشخاص محافظت‌شده در سراسر کانادا، IRCC روشن می‌کند که “هر روز گذرانده شده در کانادا … در 5 سال گذشته به عنوان نیم روز [برای] محاسبات حضور فیزیکی” شمرده‌شود.