Skip to content
نرخ بیکاری کانادا با افزایش مساوی اشتغال در نوامبر افزایش می یابد

تاریخ انتشار

اداره آمار کانادا به تازگی نتایج نظرسنجی نیروی کار (LFS) خود را برای نوامبر 2023 منتشر کرده است. این نظرسنجی نشان می دهد که بین افزایش و کاهش اشتغال در کانادا تعادل وجود دارد، زیرا نرخ بیکاری ملی در مسیر پنج ماهه افزایشی خود ادامه دارد.

به طور همزمان، LFS نوامبر موانعی را که مهاجران تازه وارد به ویژه هنگام تلاش برای ورود به بازار کار کانادا با آن روبرو هستند، نشان می دهد – به ویژه در مورد توانایی آنها برای تطبیق مهارت های خود با تقاضای کار کانادا پس از ورود به کشور.

کدام بخش ها تغییرات بزرگتری در اشتغال دیدند؟

ماه نوامبر شاهد افزایش قوی اشتغال در ساخت و ساز (+16،000 شغل) و تولید (+28،000 شغل) بود، اما این افزایش ها همراه با از دست دادن در تجارت عمده و خرده فروشی (-27،000 شغل) و مالی، بیمه، املاک و مستغلات، اجاره و اجاره (-18،000 شغل) بود، که باعث افزایش نرخ بیکاری ملی به میزان 0.1٪ شد.

در حالی که افزایش و کاهش اشتغال در این ماه بیشتر مساوی بود، اشتغال کلی در تمام بخش ها در کانادا تاکنون در سال 2023 به میزان 499،000 شغل اضافی افزایش یافته است. با این حال، این افزایش کارگران هنوز در برخی از بخش های کلیدی احساس نمی شود، که در طول سال کمبود نیروی کار مداوم و کاهش را دیده اند. به طور خاص، این بخش ها عبارتند از: ساخت و ساز، تجارت عمده و خرده فروشی، مالی، بیمه، املاک و مستغلات، اجاره و اجاره، و کسب و کار، ساختمان و سایر خدمات پشتیبانی. همه چهار بخش (بر اساس آخرین LFS) در نوامبر کمتر کارگر داشتند، نسبت به آنچه در ابتدای سال داشتند.

نمایش خبر  چگونه IRCC درخواست‌های اقامت دائم را پردازش می‌کند؟

به طور خاص، از دست دادن در تجارت عمده و خرده فروشی قابل توجه بود، زیرا صنعت در ماه اکتبر 22،000 شغل اضافی را از دست داد – منجر به کمترین نرخ اشتغال در سطح صنعت از دسامبر 2022. به طور مشابه، مالی، بیمه، املاک و مستغلات، اجاره، و اجاره با ضربات مداوم به اشتغال روبرو شد، تبدیل به صنعت با بیشترین از دست دادن در اشتغال بین آوریل و نوامبر 2023 شد.

افزایش جمعیت: ماده پنهان افزایش نرخ بیکاری ملی (که از 5٪ ثابت در چهار ماه اول سال به 5.8٪ فعلی می رود) قطعاً بازتابی از این شغل های خالی مداوم در بخش های حیاتی است – با این حال یک عامل دیگر وجود دارد که باید هنگام ارزیابی این افزایش در نظر گرفت: افزایش جمعیت.

2022 که 1.05 میلیون نفر اضافی به جمعیت کانادا اضافه شد. در آن سال، اداره مهاجرت پناهندگان و شهروندی کانادا (IRCC) هدف سطح مهاجرت 431،000 نفر جدید دائمی را تعیین کرد – در مقایسه با هدف امسال که 485،000 نفر است. بر اساس آمار کانادا، امسال تاکنون 800،000 نفر اضافی به جمعیت کانادا اضافه شده است. به دلیل افزایش سریع جمعیت، احتمالاً کانادا شاهد افزایش طبیعی در بیکاری خواهد بود، زیرا جمعیت بزرگتر به معنای افزودن بیشتر مردم به کشور است، بنابراین تاثیرگذاری در محاسبه.

آیا این افزایش جمعیت کافی خواهد بود تا تقاضای کار آینده را پشتیبانی کند؟

تمام نشانه ها نه هستند، اگرچه مهاجرت ابزار قدرتمندترین کانادا برای برآورده کردن تقاضای کار و پشتیبانی است

این سوال مطرح می شود: آیا بیشتر مهاجران تازه وارد کانادا برای کمک به تقاضای کار و رشد اقتصادی در کشور نیستند؟ مهاجران اقتصادی بزرگترین دسته از هر نوع ساکن دائمی جدیدی هستند که کانادا قصد پذیرش دارد، و مهاجران تازه وارد نزدیک به 100٪ از رشد نیروی کار کانادا را تشکیل می دهند. اگر این موارد درست باقی بمانند، پس چرا افزایش جمعیت باعث کاهش نرخ بیکاری ملی نمی شود، در مقابل افزایش بیکاری که در ماه های اخیر دیده ایم؟

نمایش خبر  آیا طلاق یا فسخ ازدواج من می تواند تعهد حمایت کانادایی من را پایان دهد؟

تقریباً 6 از 10 مهاجر تازه وارد با چالش هایی در یکپارچه سازی با بازار کار کانادا روبرو شدند در دو سال گذشته، آمار کانادا گزارش می دهد که 58.2٪ از مهاجران تازه وارد که تا سال 2018 به کانادا رسیده بودند، با چالش هایی در امنیت اشتغال مرتبط با اشتغال یا تخصص قبلی خود روبرو شدند.

به طور خاص، این افراد به دلیل عدم داشتن تجربه کاری کانادایی (22.7٪)، عدم داشتن ارتباطات در بازار کار کانادا (20.3٪)، و عدم داشتن مرجع حرفه ای یا شخصی در کشور (18.5٪) با مشکلاتی در امنیت اشتغال روبرو بودند.

در حالی که این ممکن است شگفت انگیز به نظر برسد، اما با تحقیقات قبلی آمار کانادا همخوانی دارد، که در آن مشخص شده است که مهاجران معمولاً در پنج سال اول ورود خود به کانادا بیشترین نرخ بیکاری را تجربه می کنند. تحقیقات بیشتر نشان داده است که کسب تجربه کاری کانادایی قبل از ورود به بازار کار به عنوان یک مهاجر تازه وارد ممکن است بهترین کاری باشد که افراد جدید به کانادا برای افق کاری خود انجام دهند – دلیل کلیدی برای چرا دانشجویان بین المللی با تحصیلات کانادایی (به خصوص کسانی که در برنامه های کار / مطالعه همکاری می کنند) در بازار کار عملکرد خوبی دارند.

درک این موانع و زمان برخورد در اشتغال مهاجران تازه وارد یک حوزه حیاتی برای دولت خواهد بود، زیرا مهاجرت همچنان استراتژی کلیدی برای مقابله با تقاضای کار داخلی است. اگر مهاجران تازه وارد با موانعی روبرو شوند که به طور معمول آنها را از کمک به اقتصاد در پنج سال اول ورود خود جلوگیری می کند، پس اثرات مثبت ورود آنها نیز به تاخیر خواهد افتاد.

نمایش خبر  کانادا متعهد به جذب و نگهداری بیشتر دانشجویان بین المللی است

ایجاد اعتبار سنجی های بهتر و چابک تر و اقدامات اتصال برای متخصصان آموزش دیده خارجی یک اقدام کلیدی در این زمینه خواهد بود، نه فقط برای اطمینان از اینکه مهاجران تازه وارد بهترین جایگاه برای کمک به اقتصاد را دارند، بلکه برای اینکه کانادا اکوسیستم مهاجرتی خود را به آینده حفظ کند.