Skip to content
چطور برای GCMS مهاجرت کانادایی خود درخواست بدهیم

تاریخ انتشار

چطور برای GCMS مهاجرت کانادایی خود درخواست بدهیم

بلندترین بخش فرایند مهاجرت کانادا برای بسیاری از متقاضیان معمولاً در قالب زمان رسیدگی به درخواست است – دوره پس از ارسال درخواست، در حالی که منتظر تصمیم هستند. این مرحله ممکن است برای مدت طولانی تمدید شود، با این حال راهی وجود دارد که متقاضیان بتوانند در مورد وضعیت درخواست خود بروزرسانی دریافت کنند: با درخواست یک نت در سیستم مدیریت پرونده جهانی (GCMS).

در زیر راهنمایی لازم برای درخواست یک GCMS جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد درخواست خود را میبینید.

گام 1: GCMS را بشناسید

یادداشت های GCMS نوعی درخواست دسترسی به اطلاعات و حفظ حریم خصوصی (ATIP) هستند – درخواست قانون آزادی اطلاعات در ایالات متحده.

یادداشت های GCMS سوابق رسمی توسط اداره ی مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا (IRCC) نگهداری می شوند و بخش ضروری از فرایند درخواست مهاجرت هستند. این یادداشت ها شامل اطلاعاتی در مورد شما و درخواست شما هستند که در سیستم مدیریت پرونده جهانی IRCC ذخیره می شوند – برنامه ای که برای جمع آوری و رسیدگی به درخواست ها در دپارتمان استفاده می شود. یادداشت های GCMS می توانند شامل اطلاعات از جمله (اما نه محدود به): جزئیات پردازش درخواست، جزئیات افسر پردازش درخواست شما، یادداشت های افسران مهاجرت، ارزیابی های افسران ویزا و تمام اطلاعات دیگری که IRCC در مورد شما دارد.

بر اساس تعریف فنی GCMS به عنوان یک درخواست ATIP، سازمان هایی مانند IRCC و آژانس خدمات مرزی کانادا (CBSA) قانوناً ملزم به پاسخگویی در عرض 30 روز پس از دریافت درخواست هستند. با این حال، این دوره ممکن است در شرایط خاص تمدید شود.

نمایش خبر  قوانین داداگاه کانادایی پیش از درخواست برای اقامت ایالت متحده امریکا نباید تصمیم های آینده مبنی بر اقامت در کانادا را تحت تاثیر قرار دهد

گام 2: ارزیابی کنید که آیا می توانید خودتان یک یادداشت GCMS را ارسال کنید

هر کسی که درخواستی با IRCC و / یا CBSA دارد و درخواست آنها از مرحله کامل بودن R-10 (بعداً در مورد این موضوع بیشتر صحبت خواهیم کرد) گذشته است، ممکن است بتواند برای GCMS اقدام کند.

با این حال، برای به دست آوردن یک یادداشت GCMS، باید ابتدا یک درخواست ATIP را طبق قانون دسترسی به اطلاعات ارسال کنید. برای ارسال ATIP، باید یکی از شرایط زیر برای شما صادق باشد:

شهروند کانادایی یا ساکن دائم
فرد ساکن در کانادا.
متقاضیان خارج از کانادا همچنان می توانند با کمک یک نماینده ای که شهروند کانادایی یا ساکن دائم است یا شرکت در کانادا است، برای یادداشت های GCMS اقدام کنند. سپس این نماینده به نام متقاضی برای ATIP اقدام خواهد کرد و باید فرم رضایت برای درخواست دسترسی به اطلاعات و اطلاعات شخصی را تکمیل کند.

گام 3: تعین زمان درخواست یادداشت های GCMS شما

افرادی که برای دریافت یک یادداشت GCMS اقدام می کنند، توصیه می شود تا زمانی که درخواست آنها از آنچه به عنوان بررسی کامل بودن R-10 شناخته می شود، صبر کنند. در اینجا، افسران مهاجرت تعیین می کنند که آیا تمام مدارک لازم (که در هر “لیست سند” درخواست خاص ذکر شده است) در زمان ارسال درخواست در آن وجود دارد یا خیر.

پس از گذشت این مرحله، متقاضیان به طور فنی می توانند در هر مرحله از فرایند انتظار، یادداشت های GCMS خود را درخواست کنند، اگرچه به طور کلی توصیه می شود تا زمان کافی بگذرد تا یادداشت های جامع تر در دسترس باشند و تصویر روشن تری از پیشرفت درخواست شما را فراهم کند.

نمایش خبر  آیا می توانید برای 2 برنامه مهاجرتی کانادا به طور همزمان اقدام کنید؟

گام 4: جمع آوری اطلاعات لازم

قبل از ارسال درخواست خود، اطلاعات لازم را جمع آوری کنید تا فرایند روان باشد. شما نیاز به جزئیاتی مانند نام کامل، تاریخ تولد، آدرس، شماره درخواست، شناسه منحصر به فرد مشتری (UCI)، شماره درخواست و هر شماره شناسایی دیگر مربوط به IRCC در طول فرایند درخواست دارید.

گام 5: تکمیل درخواست

برای درخواست یادداشت های GCMS خود، شما دو روش مختلف بسته به اینکه آیا در کانادا سکونت دارید یا خیر دارید:

ارسال یک درخواست دسترسی به اطلاعات و حفظ حریم خصوصی (ATIP) به صورت مستقیم به IRCC؛ یا
(در صورت سکونت خارج از کانادا) استفاده از خدمات یک مشاور مهاجرت قابل اعتماد یا وکالت که می تواند درخواست را نماینده شما پاسخ دهد.


برای گام 6: پرداخت هزینه رسیدگی (در صورت لزوم)

هزینه درخواست ATIP (و در نتیجه یادداشت GCMS) 5 دلار کانادا است، چه آنلاین و چه از طریق پست ارسال شود. اگر درخواست از طریق پست ارسال شود، چک یا حواله به مبلغ هزینه باید با درخواست پست شود.

مرحله 7: منتظر پاسخ باشید

پس از اینکه درخواست و پرداخت شما ارسال شده است، ممکن است دوره انتظار دیگری شروع شود. اگر IRCC در عرض 30 روز به درخواست شما پاسخ ندهد، IRCC توصیه می کند با بخش ATTIP وزارت تماس بگیرید که می توانید آنلاین یا از طریق پست تماس بگیرید.

مرحله 8: بررسی و تجزیه و تحلیل یادداشت های GCMS شما

پس از دریافت یادداشت های GCMS خود، آنها را با دقت بررسی کنید. به هرگونه مشاهدات، ارزیابی ها یا تصمیمات صورت گرفته توسط ماموران مهاجرت و هرگونه اطلاعات مربوط به خود ماموران توجه کنید. این یادداشت ها می توانند دیدگاه های ارزشمندی درباره پیشرفت و وضعیت درخواست شما فراهم کنند و به شما کمک کنند تا مشکلات بالقوه یا نقاط نیازمند توجه را درک کنید.

نمایش خبر  کانادا شرایط تمدید وضعیت را برای ایرانیان دارای ویزای موقت را آسان می کند

مرحله 9: در صورت نیاز به مشورت حرفه ای بپردازید

اگر با اطلاعات پیچیده ای روبرو شوید یا نگران محتوای یادداشت های GCMS خود هستید، توصیه می شود از یک مشاور مهاجرت یا وکیل حرفه ای مشورت بگیرید. آنها می توانند به شما در تفسیر دقیق یادداشت ها کمک کنند و راهنمایی در مورد مراحل بعدی شما ارائه دهند. شرکت حقوقی مهاجرت کوهن بیش از 60 سال تجربه در فضای مهاجرت کانادا دارد و می تواند به شما در درخواست اطلاعات بیشتر در مورد درخواست های ارسال شده کمک کند.