Skip to content
تورنتو، میزبانِ نُهمین سالروز تازه‌واردین

تاریخ انتشار

تورنتو، میزبانِ نُهمین سالروز تازه‌واردین

25 ماه مه نهمین سالروز جشن  تازه‌واردین به تورنتو است. این رویداد که به میزبانی شهر تورنتو برگزار می‌شود، برای کمک به تازه‌واردین است تا با منزلگاه تازه خود، یعنی شهر تورنتو (و کشور کانادا) و خدمات موجود در  سکونتگاه خود، آشنا شوند.

شخصی به نمایندگی از شهرداری تورنتو، به سی‌آی‌سی نیوز نوشت که “روز تازه‌واردین، رویدادی برای شهروندان تازه تورنتواست تا احساس کنند که پیوستن تازه ایشان به این شهر، تجلیل و حمایت شده است. به این ترتیب، علاوه بر تقویت اجتماعی پذیراتر برای همگان، رویداد شامل اجراهایی نمایشی، آشپزخانه‌های سیّار و کاروانی و نمایشگاهی ارائه‌دهنده اطلاعات جهت ارتقا سطح آگاهی تازه‌واردین درباره برنامه‌های موجود است.

شواهد نشان می‌دهند که سال گذشته، بیش از 8,000 نفر در این رویداد شرکت کردند؛ از این رو، امسال انتظار می‌رود که تعداد بیشتری از شرکت‌کنندگان در این رویداد حضور یابند.

نکات برجسته این رویداد

یکی از رویدادهای کلیدی روز تازه‌واردین، جشن شهروندیاست. نماینده شهرداری در این خصوص اظهار می‌دارد که بنا بر انتظارات، 40 نفر از ساکنان دائم طی این روز، مدرک تابعیت کانادا را دریافت می‌کنند.

بسیاری رویدادهای دیگر در این سالروز برگزار می‌شوند؛ مثلاً برای کمک به تشویق مشارکت مدنی جوانان و تازه‌واردین، اطلاعاتی درباره نحوه‌ی مشارکت مدنی در تورنتو به ایشان ارائه می‌شود. بالتبع شرکت‌کنندگان، فرصت خواهند داشت تا نقطه نظرات خود را درباره مسائل مهم در قالب آزمون آزمایشی و شبیه‌سازی شده‌ی اعطای رأی مطرح کنند.

این تمرین شبیه‌سازی اعطای رأی، از آن رو سودمند است که تورنتو در تاریخ 26 ژوئن، انتخابات گزینش شهردار تازه را برگزار می‌کند. انتخابات 26 ژوئن احتمالاً اولین فرصت شرکتِ بعضی از تازه‌واردین در روند رأی‌دهی در کانادا است.  

نمایش خبر  چک لیست ویزای بازدید کننده: همه چیزی که برای اقدام و بازدید از کانادا نیاز دارید

به علاوه، شمار زیادی از نمایندگان کالج‌ها، آموزشگاه‌های زبان، مراکز ارائه خدمات مشاوره شغلی، خدمات اجتماعی (نظیر مراکز ارائه‌دهنده خدمات حمایت بیشتر از زنان، و اعضای جامعه‌ی +SLGBTQ2) در این مراسم شرکت می‌کنند تا خدماتی چون بهداشت روانی و غیره را برای کمک به تسهیل سکونت تازه‌واردین در این شهر فراهم نمایند.

در این مراسم، فعالیت‌هایی نیز جهت کودکان در نظر گرفته شده است؛ مثلاً کارگاه آموزشی طراحی تیپی. هدف این فعالیت‌ها، آگاهی‌بخشی بیشتر برای درک بهتر تازه‌واردین درباره تاریخ بومی کانادا است. شرکت‌کنندگان همچنین فرصت دارند در گشت پیاده‌روی 30 دقیقه‌ای پیرامون محله‌ی منتهی به موزه تاریخ تورنتو شرکت کنند.

مهاجرین در تورنتو

مهاجرین، %23 کل جمعیت کانادا را تشکیل می‌دهند؛ و تورنتو، منزلگاه بیشترین تعداد مهاجرین به کانادا است. داده‌های آماری سال 2021 حاکی از آنند که 6/46% جمعیت تورنتو، مهاجر هستند.

به علاوه، تورنتو منزلگاه 7/15% ساکنان غیردائ کانادا است. در سال 2021، 6/17% مهاجرین به تورنتو را پناهندگان تشکیل می‌دادند.

گزارشات سَرشماری‌های گردآوری شده توسط فرمانداری این شهر، حاکی از آنند که “زنان به‌علاوه” تشکیل‌دهنده اکثریت مهاجرین این شهر هستند (اداره آمار کانادا، “زنان به‌علاوه” را به عنوان گروهی متشکل از “زنان تراجنسیتی، افراد غیردوجنسی، و زنان هم‌سوجنسی” تعریف کرده است). یافته‌ها حکایت از آن دارند که “زنان به‌علاوه”، 9/49% جمعیت غیرمهاجرین تورنتو را تشکیل می‌دهند. به این ترتیب، 9/53 درصد مهاجرین تورنتو به عنوانِ “زنان به‌علاوه” شناخته می‌شوند.

ضمناً 55% کل مهاجرین، متولد آسیا بوده‌اند. داده‌های سرشماری نشان می‌دهند که سه کشور فیلیپین، چین و هند، در صدر کشورهای محلِ تولد مهاجرین به تورنتو هستند.

نمایش خبر  اداره مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا (IRCC) نظرسنجی عمومی را در مورد بهبود سیستم مهاجرت راه اندازی می کند

یافته‌ها همچنین نشان می دهند که در سال 2021، 9/52% جمعیت تورنتو را نسل اولی‌ها تشکیل می‌دادند. نسل اولی‌ها یعنی کسانی که بنا بر داده ها، هیچ‌ یک از والدین ایشان در تورنتو به دنیا نیامده‌اند. این در حالی است که بنا بر بررسی‌های آماری، 4/26% جمعیت کانادا و 7/33% جمعیت انتاریو را نسل اولی‌ها تشکیل می‌دهند.


Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (1) in /home/samakavi/domains/samakav.net/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420

Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (1) in /home/samakavi/domains/samakav.net/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420