Skip to content
روز جهانی پرستار: استان های کانادا انگیزه بیشتری را به پرستاران مهاجر ارائه می دهند

تاریخ انتشار

روز جهانی پرستار: استان های کانادا انگیزه بیشتری را به پرستاران مهاجر ارائه می دهند

هر سال در 12 می، کانادا روز جهانی پرستار را جشن می گیرد، که یادآور کار پرستاران  است تا اطمینان حاصل شود که کانادایی ها بهترین مراقبت های بهداشتی ممکن را دریافت می کنند.

از آنجایی که کانادا همچنان تاثیرات شیوع کرونا را احساس می‌کند و جمعیت همچنان رو به پیری است، این کشور همچنان با تقاضای پرستاران بیشتری مواجه است.

آخرین داده های فرصت های شغلی نشان می دهد که تا ژانویه 2023، 162100 موقعیت شغلی خالی در بخش مراقبت های بهداشتی و کمک های اجتماعی وجود داشته است که بالاترین سطح ثبت شده است. دولت فدرال و استان‌ها توافق دارند که مهاجرت و شناسایی سریع اعتبار برای پرستاران تحصیل‌کرده بین‌المللی (IEN) بخش اصلی پایان دادن به کمبود نیروی کار و پر کردن این مشاغل است.

پرستاران با تقاضای بالا

کمبود پرستار حتی قبل از همه‌گیری یک مشکل در مراقبت‌های بهداشتی کانادا بود. گزارش سال 2022 توسط فدراسیون اتحادیه های پرستاران کانادا (CFNU) نشان داد که بسیاری از پرستاران از سلامت روانی ضعیف و سخت شغلی رنج می برند. این امر منجر به استعفای گسترده در میان متخصصان مراقبت های بهداشتی در سراسر همه گیری شد.

پس از انتشار بودجه 2023 در 28 مارس، بر اساس نظرسنجی انجام شده توسط CFNU مشخص می شود که از هر 10 پرستار، چهار پرستار اکنون ، عمدتاً به دلیل حجم بالای کار و سطح ضعیف کارکنان در حال بررسی شرایط برای ترک شغل خود هستند.در حالی که از هر دو پرستار جوان تر، یک نفر علائم ضعف بالینی را گزارش می کند.

استان هایی که برای جذب و حفظ پرستاران تلاش می کنند

بهداشت و درمان وظیفه استانی است. استان‌ها در تلاش هستند تا پرستاران بیشتری را از خارج از کشور جذب کنند و برخی از موانعی را که IEN ممکن است هنگام ورود به کانادا با آن مواجه شود، برطرف کنند. به عبارت دیگر، بسیاری از پرستاران برای دریافت اعتبار لازم برای کار در کانادا با چالش هایی روبرو هستند.

نمایش خبر  بریتیش کلمبیا ۳۱۸ نفر را در آخرین دراوهای PNP دعوت می کند

با توجه به این چالش، استان های کانادا تلاش های زیادی برای استخدام و نگهداری پرستاران بیشتری انجام می دهند. در ادامه فقط چند نمونه آورده شده است.

آلبرتا

در ماه فوریه، آلبرتا اعلام کرد که بیش از 15 میلیون دلار برای آموزش و حمایت از IEN های بیشتری سرمایه گذاری می کند. این بودجه شامل 7.8 میلیون دلار برای دانش آموزان برای دسترسی به 30000 دلار کمک هزینه است. مابقی بودجه 600 جایگاه جدید برای برنامه های پرستاران در سه دانشگاه آلبرتا ایجاد خواهد کرد.

آلبرتا همچنین تفاهم نامه ای با فیلیپین امضا کرده است تا فرآیند استخدام پرستاران فیلیپینی ثبت نام شده و پرستاران عملی دارای مجوز را تسهیل کند.

بریتیش کلمبیا

بریتیش کلمبیا اخیراً نسبت پرستار به بیمار جدید را معرفی کرده است که به ناحیه مراقبت بستگی دارد. به عنوان مثال، یک پرستار ICU با یک بیمار تهویه شده دارای نسبت 1:1 خواهد بود. هدف از این کار این است که بیماران مراقبت های لازم را دریافت کنند و پرستاران تحت فشار قرار نگیرند.

علاوه بر این، استان اکنون هزینه های درخواست و ارزیابی برای IEN ها را پوشش می دهد که می تواند بیش از 3700 دلار هزینه داشته باشد. بریتیش کلمبیا همچنین تا سقف 4000 دلار به ازای هر نفر برای پوشش ارزیابی ها و هزینه های واجد شرایط سفر برای پرستارانی که پس ازمرخصی به کار باز می گردند، ارائه می دهد.

مانیتوبا

مانیتوبا برنامه اقدام منابع انسانی سلامت خود را در نوامبر 2022 آغاز کرد. دولت همچنین متعهد شد که 2000 ارائه دهنده خدمات بهداشتی را اضافه کند، 200 میلیون دلار برای حفظ، آموزش و استخدام کارکنان مراقبت های بهداشتی در سراسر استان سرمایه گذاری کند و اضافه کاری اجباری را حذف کند.

نمایش خبر  اداره مهاجرت کانادا در 4 قرعه کشی از کاندیدای اکسپرس انتری دعوت به عمل می آورد

نوا اسکوشیا

در بیستم مارس، تیم هیوستون، نخست وزیر نوا اسکوشیا، اعلام کرد که پرستاران در این استان 10000 دلار پاداش دریافت خواهند کرد. کسانی که تا پایان مارس 2024 قرارداد بازگشت خدمات دو ساله را امضا کنند، 10000 دلار اضافی در سال بعد دریافت خواهند کرد.

این استان همچنین 154 پیشنهاد مشروط برای کارکنان مراقبت های بهداشتی، از جمله پرستاران، در سفرهای استخدامی بین المللی به کنیا، سنگاپور، امارات متحده عربی و بریتانیا ارائه کرده است.

انتاریو

در اکتبر سال 2022، وزارت بهداشت انتاریو، کالج پرستاران در انتاریو و کالج پزشکان و جراحان انتاریو تغییراتی را ایجاد کردند، مانند:

• دادن اجازه به پرستاران تحصیل کرده بین المللی برای ثبت نام در کلاس موقت و شروع به کار زودتر با وجود عدم ثبت نام کامل

• تسهیل بازگشت پرستاران غیر شاغل یا بازنشسته به این حوزه با ایجاد انعطاف پذیری در شرایطی که آنها باید در یک دوره زمانی معین قبل از درخواست برای بازگرداندن به کار پرستاری کرده باشند. و

• ایجاد کلاس ثبت نام موقت و مستقل برای پزشکان سایر استان ها و مناطق، که کار آنها را تا 90 روز در انتاریو آسان تر می کند.

علاوه بر این، از اول ژانویه امسال، تغییرات بیشتری اعمال شد. قوانین جدید عبارتند از:

• ملزم به رعایت محدودیت های زمانی برای تصمیم گیری در مورد ثبت نام از کالج های تنظیم کننده سلامت باشند.

• ممنوعیت کالج های تنظیم کننده بهداشت از نیاز به تجربه کاری کانادایی برای ثبت نام، به استثنای مواردی مانند زمانی که تجربه بین المللی معادل پذیرفته می شود. و

نمایش خبر  در سه ماه آینده ورودی از طریق اکسپرس انتری و برنامه های استانی افزایش می یابد

• آزمون های زبان تایید شده بر اساس قانون حفاظت از مهاجرت و پناهندگان (IRPA) را بپذیرید تا آزمون های تکراری مهارت زبان برای مهاجران به کانادا کاهش یابد.

چگونه به عنوان یک پرستار به کانادا بیایم

بین بیش از 100 برنامه مهاجرت اقتصادی در کانادا، چندین برنامه برای متخصصان مراقبت های بهداشتی طراحی شده است.

پرستاران ممکن است واجد شرایط برنامه های اکسپرس اینتری مانند برنامه کارگر ماهر فدرال یا کلاس تجربه کانادایی باشند.

برنامه نامزد استانی (PNP) یکی دیگر از مسیرهای محبوب برای پرستاران است. PNP به استان ها این امکان را می دهد که نامزدهای ماهر و مهاجری را انتخاب کنند که احساس می کنند بهترین شانس را برای استقرار اقتصادی در یک استان دارند و می توانند شکاف های موجود در نیروی کار استان را پر کنند.

در اینجا چند نمونه از جریان های PNP که پرستاران می توانند استفاده کنند آورده شده است:

• انتاریو از پرستاران دعوت می کند تا از طریق جریان اولویت های سرمایه انسانی خود درخواست دهند.

• بریتیش کلمبیا یک دسته حرفه ای مراقبت های بهداشتی را تحت مسیرهای مهاجرت مهارتی و ورود سریع ارائه می دهد.

• ساسکاچوان تصحیلات اشتراکی بین المللی EOI کارکنان بهداشتی را به طور خاص برای پرستاران راه اندازی کرد.

• جریان اولویت های بازار کار نوا اسکوشیا گاهی اوقات انتخاباتی را برگزار می کند و از پرستاران دعوت می کند تا برای نامزدی استانی درخواست دهند.

• برنامه پرستاران تحصیل کرده بین المللی نیوبرانزویک (IEN) مسیری برای پرستاران خارجی است که می توانند انگلیسی یا فرانسوی صحبت کنند.


Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (1) in /home/samakavi/domains/samakav.net/public_html/wp-includes/functions.php on line 5427

Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (1) in /home/samakavi/domains/samakav.net/public_html/wp-includes/functions.php on line 5427