Skip to content
تورنتو جایگاه نخست در زمینه زنان شاغل را در اختیار دارد

تاریخ انتشار

تورنتو در رتبه بندی بلومبرگ از نظر کیفیت زندگی برای زنانی که شغل خود را دنبال می کنند، رتبه اول را کسب کرده است.

بر اساس گزارش بلومبرگ، تورنتو شهر پیشرو در جهان از حیث زنان شاغل است.

این نشریه تجاری تجزیه و تحلیلی از نحوه رتبه بندی ۱۵ شهر جهان در معیارهای کیفیت زندگی برای زنانی که به دنبال شغل خود هستند، انجام داد.

پنج گزینه مورد ارزیابی قرار گرفتند: ایمنی، تحرک، زایمان، برابری و ثروت.

شهرها بر اساس نقش آنها در تجارت جهانی و جذابیت برای استعدادهای جهانی انتخاب شدند. بیش از ۳۰۰۰ زن ۱۸ تا ۶۰ سال در این ۱۵ شهر مورد بررسی قرار گرفتند و سوالاتی از آنها پرسیده شد که با هر یک از این پنج رکن مطابقت داشت.

به عنوان مثال، در زیر زمینه برابری، از پاسخ دهندگان پرسیده شد که “آیا زنان به خوبی در نقش های رهبری در اطراف من حضور دارند؟” در زمینه ثروت، یکی از سؤالاتی که از آنها پرسیده شد این بود که “آیا زنان می توانند به طور مساوی با مردان در مشاغل رقابت می‌کنند؟”

تورنتو در صدر قرار گرفت و پس از آن سیدنی، سنگاپور، پاریس و لندن قرار گرفتند. تورنتو از نظر برابری، زایمان و ثروت در جایگاه نخست قرار گرفت. از سوی دیگر، به دلیل سیستم قدیمی حمل و نقل شهری، رتبه ضعیفی در زمینه تحرک داشت.

موضوع آینده شغلی زنان، به دلایلی برای تازه واردان از اهمیت قابل توجهی برخوردار است.

به طور کلی، بیشتر مهاجران در سال‌های اولیه کاری خود به کانادا می‌آیند. از این رو، زنان به اندازه همتایان مرد خود مشتاق هستند تا در مشاغلی متناسب با مهارت های خود کار کنند و از نردبان اقتصادی-اجتماعی بالا بروند.

نمایش خبر  تاجگذاری پادشاه چارلز: نقش سلطنت در کانادا چیست؟

اگرچه مردان همچنان اکثریت متقاضیان اصلی مهاجرت به کانادا در طبقه اقتصادی را تشکیل می دهند، ولی زنان در حال افزایش سهم خود هستند. این توسعه هم برای زنان و هم برای سیاستگذاران کانادایی مهم است. تحقیقات دولت کانادا نشان می دهد که حتی اگر زنان، همسر یا پارتنر متقاضی اصلی مرد باشند، دارای ویژگی های اصلی شخصیتی هستند که منعکس کننده ویژگی‌های پارتنر آنهاست (مانند سن، تحصیلات، مهارت های زبانی و تجربه کاری مشابه). بنابراین، این انتظار در میان چنین زنان و سیاستگذارانی معقول است که زنان تازه وارد با توجه به سطوح بالای ویژگی‌های شخصیتیشان، موقعیت مناسبی در بازار کار کانادا داشته باشند.

یکپارچگی اقتصادی قوی در میان زنان نیز برای تقویت یکپارچگی اجتماعی و حفظ آن کلیدی است. مطالعات کانادایی نشان داده که تلفیق ضعیف با بازار کار در میان زنان مهاجر می‌تواند باعث نقل مکان خانواده‌های تازه‌وارد شود تا هر دو پارتنر، شغل بهتری را در جای دیگری دنبال کنند.

در نهایت، کانادا باید برای رفع کمبود نیروی کار خود، تا آنجایی که ممکن است از منابع استعداد در میان مدت و بلندمدت استفاده کند. کانادا در حال حاضر حدود ۱ میلیون شغل خالی دارد و همچنان با کمبود بازار کار دست و پنجه نرم می‌کند، زیرا همه ۹ میلیون نفر از کودکان نسل بومر در این کشور در دهه آینده به سن بازنشستگی می‌رسند. این بدان معناست که سیاستگذاران و کارفرمایان، برای شناسایی نحوه تطبیق گروه‌های شغلی کم‌نماینده مانند زنان، زنان تازه‌وارد، کل افراد تازه وارد، افراد بومی، افراد دارای معلولیت، جوانان محروم و سایر افراد با فرصت‌های شغلی مناسب، اقدامات بهتری انجام دهند.

نمایش خبر  چرا کاندیداهای اکسپرس اینتری به ارزیابی اعتبار آموزشی (ECA) نیاز دارند؟

دولت های فدرال و استانی کانادا ابتکارات مختلفی را برای حمایت از ادغام زنان تازه وارد در بازار کار دنبال می کنند. برای مثال، از سال 2018، مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا (IRCC) از تعدادی از برنامه‌های آزمایشی با هدف حمایت از زنان تازه‌وارد نژادپرستانه حمایت مالی می‌کند. IRCC خاطرنشان می کند که یکی از اهداف این برنامه ها «کمک به زنان تازه وارد نژادپرستانه برای یافتن مشاغل خوب و با درآمد خوب است که آنها را برای موفقیت در این کشور آماده می کند، از طریق رفع موانعی که ممکن است با آنها روبرو شوند – تبعیض جنسیتی و نژادی، ناپایدار. یا اشتغال کم درآمد، فقدان مراقبت از کودکان مقرون به صرفه و حمایت های اجتماعی ضعیف».