Skip to content
کانادا از سرمایه گذاری های جدید در خدمات اسکان مهاجران خبر داد

تاریخ انتشار

کانادا از سرمایه گذاری های جدید در خدمات اسکان مهاجران خبر داد

در 11 می سال ۲۰۲۳، اداره ی مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا (IRCC)، از تمدید بیش از ۶۵ میلیون دلار بودجه برای سازمان های ارائه دهنده ی خدمات در سراسر کانادا خبرداد. خدمات اسکان شامل خدمات پیش از ورود، خدمات برای زنان تازه واردی که مورد تبعیض نژادی واقع شدهاند و آموزش زبان برای افراد تازه وارد در جوامع اقلیت فرانسوی زبان است.

در این اطلاعیه تاکید شده که خدمات اسکان برای کمک به موفقیت تازه واردان در کانادا امری کلیدی است. این خدمات، اطلاعات و پشتیبانی را در اختیار تازه واردان قرار می­دهد تا آنها بتوانند در مورد زندگی جدید خود در کانادا، قبل و بعد از ورودشان، تصمیمات آگاهانه ای بگیرند.

ماری فرانس لالوند، منشی پارلمانی وزیر مهاجرت فرانسه، با اعلام این خبر گفت: ” ارائه ی خدمات به تازه واردان، قبل از ورود به کانادا، امری مهم برای یکپارچه سازی موفق (برطرف‌سازی تبعیض نژادی) است. این سرمایه گذاری به کانادا اجازه خواهد داد تا به حمایت از نیازهای تازه واردان در سراسر جهان ادامه دهد.”

در سال ۲۰۲۱، اداره ی مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا مطالعه ای انجام داد تا ببیند چگونه خدمات اسکان بر عاقبت تازه واردان تاثیر گذاشته است. این مطالعه نشان داد که ۹۵درصد از تازه واردانی که خدمات اسکان را دریافت کردهاند گفتند که این خدمات برای آنها مفید بوده است. علاوه بر این، ۷۸ درصد از کسانی که خدمات اشتغال دریافت کرده اند، گزارش داده اند که این خدمات به آن ها کمک کرده تا به مهارت ها، دانش و ارتباطاتی دست یابند که به آماده شدن آنها برای بازار کار کانادا کمک کرده است.

نمایش خبر  بر اساس سطوح مهاجرتی 2024، کانادا به دنبال مهاجران فرانسوی زبان بیشتری است

برنامه های خدمات پیش از ورودِ اداره ی مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا، به حداکثرسازی یکپارچگی اجتماعی و اقتصادی مهاجران جدید از طرق زیر کمک می کند:

  • ایجاد ارتباط مستقیم بین مشتریان و اطلاعات و خدمات مورد نیازشان از طریق فرآیندی ساده و آسان
  • تشویق تازه واردان به درخواست برای به رسمیت شناختن اطلاعات و اسناد هویتی خارجی خود قبل از رسیدن (در صورت نیاز)
  • ایجاد ارتباط بین مشتریان و خدمات اسکان فدرال و استانی در کانادا

لالوند همچنین اعلام کرد که انجمن مسیحی مردان جوانِ منطقه سرمایه ملی کانادا، بیش از ۱.۲ میلیون دلار دریافت خواهد کرد تا به ارائه خدمات ضروری پیش از ورود به تازه واردان ادامه دهد. باب گالاگر، رئیس و مدیر عامل انجمن مسیحی مردان جوان منطقه پایتخت ملی گفت: “سرمایه گذاری هایی مانند این به انجمن مسیحی مردان جوان اجازه می دهد تا به ارائه اطلاعات تخصصی و جهت گیری در مورد مشاغل تخصصی مورد نیاز کانادا، بخش های مهندسی و ساخت و ساز ادامه دهد و به افراد کمک کند تا مهاجرت خود را به کانادا آسان کنند.”

انجمن مسیحی مردان جوان طیف وسیعی از خدمات را در خارج از کشور ارائه می دهد که می توان به صورت آنلاین و حضوری به آنها دسترسی داشت. از طریق ارائه دهندگان خدمات قبل از ورود، مهاجران جدید می توانند قبل از آمدن به کانادا به منابعی دسترسی پیدا کنند که بر اطلاعات مربوط به محیط کار در کانادا، مشاوره شغلی و توسعه مهارت های تعاملی تمرکز دارد.

نحوه دسترسی به خدمات اسکان

خدمات اسکان رایگان است و در سطح شهری، استانی و فدرال مدیریت می شود. انواع خدمات اقامتی موجود عبارتند از:

نمایش خبر  ویزای موقت 101 ویزای ساکن (TRV): آنچه باید در صورت تمایل به سفر به کانادا بدانید

• کمک به زندگی روزمره در کانادا

• کمک به یافتن شغل

• کمک به آمادگی برای آزمون شهروندی

• آموزش زبان و ارزیابی

• آموزش زبان مخصوص شغل

• خدمات خاص برای پناهندگان، زنان و غیره.

• پیدا کردن یک مربی به عنوان یک تازه وارد یا تبدیل شدن به یک مربی برای یک تازه وارد

سازمان مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا، به ­منظور کمک به تازه واردان برای دسترسی آنها به خدماتی که بیشترین نیاز را دارند، وبسایت Compass to Connect را ایجاد کرده و این خدمات را به ابزاری تبدیل کرده که با جستجوی فیلتر شده توسط کد پستی، نزدیک ترین خدمات موجود را پیدا می کند. این ابزار همچنین برنامه های خاصی را برای زنان، سالمندان، جوانان و افراد دو روح، زن همجنسگرا، مرد همجنسگرا، دوجنسگرا، تراجنسیتی، کوئیر، گرایش جنسی نامعلوم، بِیناجنس، بی گرایش جنسی نشان می دهد.

Compass to Connect یک وب سایت با بودجه از سازمان مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا است که لیست راهنماهای آسانی را برای جسنجوی خدمات اسکان فراهم می کند. مشاوره اسکان و ارجاعات نیز در دسترس کسانی است که مطمئن نیستند به چه خدماتی نیاز دارند و چه کاربردی برای آن ها دارد. این خدمات تازه واردان را به یک مشاور املاک متصل می کنند که می تواند به تعیین اینکه کدام خدمات ممکن است برای آن ها مفید باشد، کمک کند.

تازه واردان همچنین می توانند مستقیما با ارائه دهندگان خدمات اسکان شهری و استانی خود تماس بگیرند. ساده ترین راه برای انجام این کار این است که به دنبال خدمات اقامتی در منطقه خود بگردید.

نمایش خبر  مانیتوبا، بریتیش کلمبیا و جزیره پرنس ادوارد نتایج قرعه کشی مهاجرت را منتشر کردند.

در نهایت لازم به ذکر است که خدمات اسکان در کانادا تنها برای ساکنان دائم، افراد تحت حمایت و برخی ساکنان موقت در دسترس است. دولت کانادا یک برنامه اسکان جداگانه، به نام برنامه کمک به اسکان مجدد، برای پناهندگان دارد.


Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (1) in /home/samakavi/domains/samakav.net/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420

Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (1) in /home/samakavi/domains/samakav.net/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420