Skip to content
مانیتوبا، بریتیش کلمبیا و جزیره پرنس ادوارد نتایج قرعه کشی مهاجرت را منتشر کردند.

تاریخ انتشار

در اینجا نگاهی به قرعه کشی های مهاجرت استانی کانادا برای هفته 18 آوریل داریم.

هفته گذشته، سه استان کانادا نتایج قرعه کشی “برنامه نامزدی استانی” (P N P) خود را منتشر کردند.

اکثر استان ها و مناطق کانادا (به استثنای کبک Quebec و نوناووت) PNP های خود را راه می‌اندازند. از طریق این برنامه ها، نامزدهای علاقه مند ممکن است برای درخواست نامزدی استانی دعوت شوند. اگرچه نامزدی استانی به خودی خود با اقامت دائم یکسان نیست، اما می تواند شانس اخذ اقامت دائم را به میزان قابل توجهی افزایش دهد. برای مثال، کاندید های PNP که دارای پروفایل های اکسپرس اینتری (Express Entry profiles ) هستند و نامزدی دریافت می‌کنند، ۶۰۰ امتیاز به امتیازشان اضافه می‌شود. آنها همچنین جهت دعوت به درخواست برای دور دعوت نامه های خاص PNP نیز دارای صلاحیت می‌شوند.

در سال 1998، زمانی که PNP راه اندازی شد، تنها 400 مهاجر را پذیرفت، اما به دلیل موفقیت آن، اکنون از بیش از 80,000 مهاجر در سال استقبال می کند. افزایش تعداد پذیرش PNP در کانادا به این دلیل است که دولت های فدرال و استانی آن را ابزاری موثر برای ارتقای توسعه اقتصادی کشور می دانند.

 از سپتامبر 2021 PNP ها به دلیل تلاش اداره مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا (I R C C) برای حمایت از اقتصاد استان ها، کانون تمرکز قرعه کشی های اکسپرس اینتری (Express Entry draws) بوده اند. قرعه‌کشی‌های اکسپرس اینتری هر دو هفته یکبار برگزار می‌شود، آخرین مورد در 13 آوریل و دیگری در چهارشنبه، 27 آوریل پیش‌بینی می‌شود. روز جمعه، IRCC اعلام کرد که قرعه‌کشی‌های اکسپرس اینتری برای برنامه نیروی کار متخصص فدرال (F S W P)، کلاس تجربه کانادایی ( C E C) برگزار می‌شود. و برنامه مشاغل تخصصی فدرال (F S T P) از ابتدای ژانویه از سر گرفته می شود.

نمایش خبر  نتایج مهاجرت PNP کانادا برای آوریل 2022

در هفته گذشته، مانیتوبا، بریتیش کلمبیا و جزیره پرنس ادوارد از جمله استان‌های کانادا هستند که به عنوان بخشی از PNP خود، دعوت‌نامه‌هایی را برای متقاضیان مهاجرت صادر کرده‌اند. در اینجا جزئیات این قرعه کشی های جدید آمده است.

بریتیش کلمبیا (BC)

برنامه نامزدهای استانی بریتیش کلمبیا (B C P N P) دور هفتگی دعوت‌نامه‌های خود را در 19 آوریل برگزار کرد. بیش از 174 کاندیدای مهاجرت به بریتیش کلمبیا برای درخواست نامزدی استانی دعوت‌نامه دریافت کردند.

در مجموع 147 نفر از این نامزدها از طریق قرعه کشی عمومی دعوت شدند. داوطلبانی که در این قرعه کشی دعوت نامه دریافت کردند از زیرگروه های نیروی کار متخصص (Skilled Worker)، فارغ التحصیان بین المللی (International Graduate)، سطح مبتدی و نیمه متخصص (Entry Level and Semi-Skilled) بودند و به حداقل نمره استانی بین 77 تا 125 نیاز داشتند.

این استان همچنین سه قرعه کشی جداگانه برای نامزدهای مشاغل مورد نظر برگزار کرد. بیست مربی خردسالان که ممکن است واجد شرایط برای زیرمجموعه‌های نیروی کار متخصص و فارغ التحصیلان بین المللی باشند دعوت شدند. بریتیش کلمبیا همچنین از هفت متخصص مراقبت‌های بهداشتی دعوت کرد که ممکن است واجد شرایط برای یکی از زیرمجموعه‌های نیروی کار متخصص، فارغ التحصیان بین المللی، سطح مبتدی و نیمه متخصص باشند. در هر دوی این قرعه‌کشی‌ها، داوطلبان به حداقل نمره استانی 70 نیاز داشتند.

علاوه بر این، کمتر از پنج دامپزشک و تکنسین بهداشت حیوانات و تکنسین های دامپزشکی برای درخواست برای زیرشاخه نیروی کار متخصص، فارغ التحصیان بین المللی دعوت شدند. این کاندیداها نیز برای دعوت شدن به حداقل نمره 70 نیاز داشتند.

نمایش خبر  امضای تعهد برای حمایت از دسته خانواده به چه معناست

مانیتوبا

برنامه نامزدهای استانی مانیتوبا (M P N P) از 303 نامزد دعوت کرد تا در 21 آوریل درخواست دهند. دعوت‌نامه‌ها در سه جریان مهاجرت تقسیم شدند:

° نیروی کار متخصص در مانیتوبا — 201 دعوت نامه با حداقل امتیاز 707؛ (Skilled Workers in Manitoba)

° نیروی کار متخصص در خارج از کشور — 61 دعوت نامه با حداقل امتیاز 708. (Skilled Workers Overseas)

° جریان آموزش بین‌المللی — ۴۱ دعوت نامه بدون نیاز به امتیاز. (International Education Stream)

از مجموع افرادی که برای درخواست دعوت شده بودند، 46 نفر در سیستم اکسپرس اینتری دارای پروفایل بودند.

کسانی که خواهان دریافت نامزدی از مانیتوبا هستند، باید یک ابراز صلاحیت در MPNP ثبت کنند. پس از تکمیل این مرحله، آنها در موقعیتی خواهند بود که از طریق جریان‌های نیروی کار متخصص در مانیتوبا LLA و Skilled Workers Overseas  دریافت کنند.

سپس مانیتوبا پروفایل های نامزدها را با در نظر گرفتن معیار های سرمایه انسانی آنها و همچنین ارتباط آنها با استان، از 1000 امتیاز رتبه بندی می کند. MPNP سپس برای نامزدهای واجد شرایطی که می توانند درخواست خود را برای نامزدی استانی ارسال کنند، دعوت نامه صادر می کند.

جزیره پرنس ادوارد (PEI)

برنامه نامزدی استانی جزیره پرنس ادوارد (P E I P N P) در 21 آوریل از 141 کاندیدای مهاجرت دعوت کرد.

کاندیداهای اکسپرس اینتری و Labour Impact بیشترین دعوت‌نامه‌ها را دریافت کردند که مجموعاً 130 دعوتنامه بود. 11 دعوتنامه باقی‌مانده به نامزدهای Business Impact که حداقل امتیاز استانی 62 داشتند تعلق گرفت.

جزیره پرنس ادوارد در هر ماه حدود یک قرعه کشی انجام می دهد و برنامه سال خود را (schedule for the year) از قبل منتشر می کند.

نمایش خبر  دراو فنی برنامه کاندیدای استانی بریتیش کلمبیا : 89 دعوت نامه صار می شود